Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kult å se andre som har vært ved Tomorrowland her! :D Jeg er helt enig med deg om den norske "sitte-og-drikke-pils" kulturen, og jeg synes rett og slett det er gørr. Når jeg går ut på byen har jeg heller lyst å danse til god musikk og være sosial, ikke sitte stille med vennegjengen og en pils. Jeg er forresten 19 ja, så jeg slipper dessverre ikke inn på nattklubber o.l. før om et år  :confused:

 

Jeg vet egentlig veldig lite om utelivet på Samfundet, er det en samling barer/klubber inne i selve bygget? Hvilken musikk spiller de der inne, for eksempel ved Bodegaen?

 

Begynner på kybernetikk nå til høsten :)

Enda kulere! Jeg går kyb jeg og. Bra med friskt blod med rett innstilling :D 

 

Samfundet er fint det altså, det er som et kjøpesenter med utesteder. Masse trapper og ganger (du kommer til å gå deg vill i starten), og masse forskjellige steder med forskjellig stemning og musikk. Bodegaen liker å kalle seg selv "rave", hovedsakelig EDM rundt 126-130 bpm. Når du har vært på ekte rave blir du kanskje ikke kjempeimponert, men det kan være bra, eller så bra som et rave kan bli når Dahls pils er eneste substans tilgjengelig :ninja: 

 

Ellers har du rundt omkring på huset bl. a. kafé med brettspill, ofte livekonserter med diverse småband, fotballpub, deephouse lounge og masse forskjellig. Jeg hadde forsåvidt ikke stort behov for å dra noe annet sted de første par årene. Billig er det og, bare kjøp deg fem års medlemsskap med en gang, du sparer det inn på gratis inngang, rabatt på billetter når det er temafest og konsert, og medlemspris på øl. 

 

Nå til høsten er det dessuten UKA, som er _litt_ kjipt fordi Samfundet stenger noen uker før og da har du basically ikke noe sted å dra, men selve UKA er jo kjempegøy, alltid masse som skjer. Gleder meg til programslipp, håper det kommer noe kult lignende f eks Life in Color (google it) som sist (skjønt jeg ser ut til å være den eneste som faktisk digget life in color, men vi har jo allerede avklart at vi to er like :p

 

Velkommen hvertfall!

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til lette studiepoeng ved NTNU? Trenger å fylle på med litt studiepoeng, men skal ta opp en del tunge fag også, så ønsker å begrense arbeidsmengde så mye som mulig. 

 

Har personlig god erfaring med fugletitting (30 stp!!!!!), IKT og kulturendring (15 stp, hjemmelekse: game MMORPG) og Tysk1+2 (easy peasy hvis du husker noe fra vgs). 

Lenke til kommentar

 

Noen som har forslag til lette studiepoeng ved NTNU? Trenger å fylle på med litt studiepoeng, men skal ta opp en del tunge fag også, så ønsker å begrense arbeidsmengde så mye som mulig. 

 

Har personlig god erfaring med fugletitting (30 stp!!!!!), IKT og kulturendring (15 stp, hjemmelekse: game MMORPG) og Tysk1+2 (easy peasy hvis du husker noe fra vgs). 

 

Juksa du deg gjennom fugletitting eller gjorde du det ordentlig?

Lenke til kommentar

Juksa du deg gjennom fugletitting eller gjorde du det ordentlig?

Jeg er selvsagt lovlydig og kan selvsagt alt som er verdt å vite om å titte på fugler.

 

Jeg er også på leting etter noen lette studiepoeng fordi jeg trenger å fylle opp en poengforsinkelse. Skal også ha et tungt 15 stp og 7.5 stp dette semesteret. Noen tips til lette 15 stp emner?  ;)

Hva med å lese 3-4 innlegg opp i tråden så får du svar på _eksakt_ det du spør om her :p

Lenke til kommentar

 

Juksa du deg gjennom fugletitting eller gjorde du det ordentlig?

Jeg er selvsagt lovlydig og kan selvsagt alt som er verdt å vite om å titte på fugler.

 

Jeg er også på leting etter noen lette studiepoeng fordi jeg trenger å fylle opp en poengforsinkelse. Skal også ha et tungt 15 stp og 7.5 stp dette semesteret. Noen tips til lette 15 stp emner?  ;)

Hva med å lese 3-4 innlegg opp i tråden så får du svar på _eksakt_ det du spør om her :p

 

 

Søkte opp IKT og kulturendring, men det undervises kun vårsemesteret. Hvor finner jeg fugletitting i NTNUs emneoversikt?

Lenke til kommentar

Søkte opp IKT og kulturendring, men det undervises kun vårsemesteret. Hvor finner jeg fugletitting i NTNUs emneoversikt?

Fugletitting går på HiNT, så man må søke om opptak der. Men du slipper å betale semesteravgift, for det skal man bare betale én gang per semester uansett, så du må bare dokumentere at du har betalt det for NTNU.

Lenke til kommentar

Takk, da forstår jeg. Ser ut til at det må bli neste semester. Søknadsfristen er 1. november, og emnet starter på våren.

For høsten anbefaler jeg språkfag, i hvert fall hvis du kan noe spansk/tysk/fransk fra videregående. Vet at det "bare" er 7.5 stp, men det er uansett veldig lettvinte poeng, det er vanlig firetimers eksamen så man slipper å ha en ukelang hjemmeeksamen hengende over seg i en allerede presset eksamensperiode, OG det er faktisk fornuftig. Alltids nyttig å ha dokumentasjon på at man kan litt språk. Jeg personlig tok tysk, gjorde det skikkelig og fikk toppkarakter, men kunne lett ha stått bare ved å sette netflixen min på tysk dubbing og tekst i et par uker. Pluss at språk er så GØY!

 

edit: og så er det en sjanse for å få det godkjent som komplementæremne, så da ligger man plutselig kanskje til og med litt i forkant ;)

Endret av makingFaces
Lenke til kommentar

 

Takk, da forstår jeg. Ser ut til at det må bli neste semester. Søknadsfristen er 1. november, og emnet starter på våren.

For høsten anbefaler jeg språkfag, i hvert fall hvis du kan noe spansk/tysk/fransk fra videregående. Vet at det "bare" er 7.5 stp, men det er uansett veldig lettvinte poeng, det er vanlig firetimers eksamen så man slipper å ha en ukelang hjemmeeksamen hengende over seg i en allerede presset eksamensperiode, OG det er faktisk fornuftig. Alltids nyttig å ha dokumentasjon på at man kan litt språk. Jeg personlig tok tysk, gjorde det skikkelig og fikk toppkarakter, men kunne lett ha stått bare ved å sette netflixen min på tysk dubbing og tekst i et par uker. Pluss at språk er så GØY!

 

edit: og så er det en sjanse for å få det godkjent som komplementæremne, så da ligger man plutselig kanskje til og med litt i forkant ;)

 

 

Det er et veldig godt råd. Selv hadde jeg spansk på videregående, og tror ikke det skal så mye repetisjon til. Kanskje jeg slenger på et 7.5 stp fag til. Vurderer medisin for ikke-medisinere.

Lenke til kommentar

 

 

Takk, da forstår jeg. Ser ut til at det må bli neste semester. Søknadsfristen er 1. november, og emnet starter på våren.

For høsten anbefaler jeg språkfag, i hvert fall hvis du kan noe spansk/tysk/fransk fra videregående. Vet at det "bare" er 7.5 stp, men det er uansett veldig lettvinte poeng, det er vanlig firetimers eksamen så man slipper å ha en ukelang hjemmeeksamen hengende over seg i en allerede presset eksamensperiode, OG det er faktisk fornuftig. Alltids nyttig å ha dokumentasjon på at man kan litt språk. Jeg personlig tok tysk, gjorde det skikkelig og fikk toppkarakter, men kunne lett ha stått bare ved å sette netflixen min på tysk dubbing og tekst i et par uker. Pluss at språk er så GØY!

 

edit: og så er det en sjanse for å få det godkjent som komplementæremne, så da ligger man plutselig kanskje til og med litt i forkant ;)

 

 

Det er et veldig godt råd. Selv hadde jeg spansk på videregående, og tror ikke det skal så mye repetisjon til. Kanskje jeg slenger på et 7.5 stp fag til. Vurderer medisin for ikke-medisinere.

 

Vet ikke om jeg bare hadde veldig dårlig opplegg på videregående, og det spørs på om du har 2 eller 5 år med spansk (uskole + vgs eller bare vgs), men med bare 2 år på vgs synes jeg spansk var heller over snittet vanskelig. De komprimerte mer grammatikk enn det jeg lærte på de to årene inn i det ene 7.5p faget, samt forventet bedre vokabular og en del snakke/lytteferdigheter. Og det til tross for at jeg faktisk jobbet med spansk ut over det vi skulle lære, i og med at jeg liker språk.

Endret av atb
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg bare hadde veldig dårlig opplegg på videregående, og det spørs på om du har 2 eller 5 år med spansk (uskole + vgs eller bare vgs), men med bare 2 år på vgs synes jeg spansk var heller over snittet vanskelig. De komprimerte mer grammatikk enn det jeg lærte på de to årene inn i det ene 7.5p faget, samt forventet bedre vokabular og en del snakke/lytteferdigheter. Og det til tross for at jeg faktisk jobbet med spansk ut over det vi skulle lære, i og med at jeg liker språk.

Jeg hadde fransk på ungdomsskolen, og tysk som C-språk på vgs, så bare to år. Og ja, TYSK0502 lå på et betydelig høyere nivå enn C-språk på vgs, men C-språk er da også veldig lavt nivå :p Min lærer på vgs fortalte meg faktisk etter førsteklasse at jeg kunne få bytte til B-nivå hvis jeg ville, men læreren deres var skummel og han vi hadde var superkoselig, så jeg ble heller værende i den enkle klassen. Angret litt etterpå, men har jo heldigvis fått bøtt på den skaden nå. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde spansk både på ungdomsskolen og videregående. Jeg ser nå at spansk kun har undervisning og eksamen på våren, så da må jeg finne meg noe annet dette semesteret. Er det noen som har erfaring med Sosial organisasjon og identitetsdannelse? Det skal visst være et lett 15 stp i følge enklefag.gløs.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...