Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har ein kompis som tenkjer å gå Bachelor i informatikk til hausten, men han manglar nokre studiepoeng. Viss han ikkje skulle komme inn, går det då an å begynne på ei anna linje, men å berre ta alle faga som om han gjekk på Bachelor i informatikk, for så og søke seg inn på informatikk det neste året?

Viss han til dømes tek Bachelor i geografi på Dragvoll, kan han då berre melde seg av eksamenane i dei vanlege faga, og melde seg opp i

  • ITGK
  • IKT, kultur og samfunn
  • Brukerkurs i matematikk for informatikere
  • Ex phil

og gjere noko liknande semesteret etterpå?, Så søker han Bachelor i informatikk hausten 2016 via Samordna opptak, og kjem seg inn på andre året?

Lenke til kommentar

Ja, i utgangspunktet kan du trikse litt sånn, men andre semester har informatikk nå begynt med Programmeringslab som er et adgangsbegrenset fag. Det blir han nødt til å bytte med noe annet, men utenom det skal det nok gå ganske greit. Kjenner til noen som gjorde det i fjor blant annet. Tar han kontakt med linjeforeningen og forklarer situasjonen så ordnes det kanskje til og med så han får vært med på fadderukene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, i utgangspunktet kan du trikse litt sånn, men andre semester har informatikk nå begynt med Programmeringslab som er et adgangsbegrenset fag. Det blir han nødt til å bytte med noe annet, men utenom det skal det nok gå ganske greit. Kjenner til noen som gjorde det i fjor blant annet. Tar han kontakt med linjeforeningen og forklarer situasjonen så ordnes det kanskje til og med så han får vært med på fadderukene :)

 

Dette høyrdes flott ut! Spelar det noko rolle om han går på Gløshaugen eller Dragvoll? Eller kan ein velje kva fag ein vil frå kva som helst fakultet, så lenge faget ikkje er adgangsavgrensa?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som jeg håper noen her inne har svaret på.

 

I høst hadde jeg et fag hvor jeg fikk en karakter jeg er misfornøyd med (jeg fikk C). Derfor har jeg meldt meg opp i tilsvarende fag i vår, og det har følgelig en ny fagkode. Eksamensdatoen passer imidlertid dårlig med de andre eksamenene mine, så jeg vurdere å levere blankt på denne og ta konten til høsten. 

 

Det jeg lurer på er; er dette i det hele tatt mulig? Jeg vet man i utgangspunktet ikke får ta kont i fag man har ståkarakter i, men noen har fortalt meg at det er mulig når fagkoden er annerledes. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er; er dette i det hele tatt mulig? Jeg vet man i utgangspunktet ikke får ta kont i fag man har ståkarakter i, men noen har fortalt meg at det er mulig når fagkoden er annerledes. Noen som har erfaring med dette?

 

Hmm... Er du sikker på dette? Det er dårleg nytt for meg. Eg meiner bestemt eg fekk høyre noko anna sist gong eg var på Studentservice.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som jeg håper noen her inne har svaret på.

 

I høst hadde jeg et fag hvor jeg fikk en karakter jeg er misfornøyd med (jeg fikk C). Derfor har jeg meldt meg opp i tilsvarende fag i vår, og det har følgelig en ny fagkode. Eksamensdatoen passer imidlertid dårlig med de andre eksamenene mine, så jeg vurdere å levere blankt på denne og ta konten til høsten. 

 

Det jeg lurer på er; er dette i det hele tatt mulig? Jeg vet man i utgangspunktet ikke får ta kont i fag man har ståkarakter i, men noen har fortalt meg at det er mulig når fagkoden er annerledes. Noen som har erfaring med dette?

 

Jeg har i hvert fall hørt at det gjøres unntak fra regelen om at man ikke får ta kont om man har ståkarakter, så det skader ikke å spørre fakultet (om begge deler).

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...