Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

strenge

Nei.

 

Ikke altfor strenge altså? Lurer bare litt på jeg ligger an, med mine tidligere sommerjobber. Hva med (teknisk) vaktmester-arbeid i en stor bedrift, eller sommerjobb som IT-konsulent. Er dette noe som kunne blitt godkjent for en som går Kyb?

Endret av Creaxz
Lenke til kommentar

 

 

strenge

Nei.

 

Ikke altfor strenge altså? Lurer bare litt på jeg ligger an, med mine tidligere sommerjobber. Hva med (teknisk) vaktmester-arbeid i en stor bedrift, eller sommerjobb som IT-konsulent. Er dette noe som kunne blitt godkjent for en som går Kyb?

 

For å snu det på hodet: hvorfor i alle dager skulle ikke sommerjobb som IT-konsulent bli godkjent? Let opp i forskriften selv: http://www.ntnu.no/documents/10578/0/Praksisforskrift+for+siv.ing.-studiet+justert+2013/46681f58-baf9-407b-9f49-e72ac583a18b

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-378671

 

Noen som vet hvordan karakterer fra utveksling behandles? Teller det på snittet totalt på vitnemålet? 

Evt hvis man søker seg videre? 

Har hørt at man bare får "Bestått" på vitnemålet fra NTNU, men man får jo også et vitnemål fra universitetet man har studert på.

 

Ja, jeg har også hørt det, men så har jeg hørt at de oversetter karakterene du hadde i utlandet og bruker inn mot snittkarakteren din. Men det skjønner jeg ikke helt hvordan de kan, da kriteriene for ulike karakterer vil avhenge svært av universitet og også fag.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, jeg har også hørt det, men så har jeg hørt at de oversetter karakterene du hadde i utlandet og bruker inn mot snittkarakteren din. Men det skjønner jeg ikke helt hvordan de kan, da kriteriene for ulike karakterer vil avhenge svært av universitet og også fag.

 

 

Nei, det skjønner ikke helt jeg heller. Mange universiteter i utlandet er vanskeligere enn NTNU, og skal da en C derfra telle like mye som en C på NTNU? 

Lenke til kommentar

Hører vel egentlig hjemme i den andre tråden, men ja det er ganske lett. Du søker jo bare på vanlig måte, og får du tilbud så flytter du. Er lettere å få gjennom SiT fra september til april enn resten av året. Og hvis du får ny hybel så betaler du bare husleie til du leverer nøklene på gamle hybelen din. Så hvor lenge du betaler dobbelt avhenger av hvor lang tid du bruker på å flytte.

Lenke til kommentar

Burde muligens vite dette etter noen år ved NTNU, men.. Jeg fullfører snart en bachelor og tenker på å ta en til. Det første semesteret er det ITGK, her har jeg TDT4110 (Python) fra før, men i den andre bacheloren er det TDT4105 (Matlab). Spørsmålet er da, må jeg avlegge eksamen i TDT4105, eller bør jeg bare sørge for at jeg forstår det? Det samme gjelder også mellom to mattefag, her er det 7.5 av 7.5 i studiepoengreduksjon - så det er lite fristende å ta det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...