Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Ja, jeg sendte e-post til veileder for kyb. Får sikkert et svar etter påske. Har satt opp en mulig fagplan som jeg sendte til veileder, har sett over og skal fungere ganske bra med tanke på forkunnskap. Flaks med at 9 av fagene de to første årene er felles mellom kyb og fysmat, så me jeg har som forhåpentligvis blir godkjent. Men takk for svar, da kan jeg roe nervene. Skal jobbe de ukene det er teknostart, så hadde passet dårlig om jeg egentlig måtte være på skolen.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, fra de første 2 årene på fysmat teller jeg 12 fag som du trenger i løpet av Kyb, så kanskje du bør sjekke 3.- året på kyb òg :p


Ps:
Husk at hvis du har bestått all fysikken fra de første 2 årene på FysMat slipper du så klart Fysikk for Kyb :p

Endret av atb
Lenke til kommentar

Ps:

Husk at hvis du har bestått all fysikken fra de første 2 årene på FysMat slipper du så klart Fysikk for Kyb :p

Så jeg kan ikke bare ta det faget for å få en billig A - B?

 

Har også latt være å telle med Fluidmekanikk, da fysmat og kyb har noe forskjellige fluidfag. (kun 6 pts studiepoengsreduksjon mellom fagene). Tror du likevel det hadde vært mulig å få det godkjent? Var ikke veldig fan av faget, men klarte å dra meg opp på en OK karakter. Har ikke veldig lyst til å ta det igjen.

 

Hey, Nicho_Meg! Takk!

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Så jeg kan ikke bare ta det faget for å få en billig A - B?

 

Har også latt være å telle med Fluidmekanikk, da fysmat og kyb har noe forskjellige fluidfag. (kun 6 pts studiepoengsreduksjon mellom fagene). Tror du likevel det hadde vært mulig å få det godkjent? Var ikke veldig fan av faget, men klarte å dra meg opp på en OK karakter. Har ikke veldig lyst til å ta det igjen.

 

Hey, Nicho_Meg! Takk!

Du slipper det helt sikkert, 6/7.5 er 80%.

Ang Fysikk kan du sikkert ta emne, men sjekk om du får noen poeng for det, ellers er det ikke mye vits.

Lenke til kommentar

Når en søker jobb i statoil må en krysse av karaktersnittet sitt, hvor en får valgene A, AB, B, BC, C, osv. Hvor går grensen for de forskjellige karakterene? Først tenkte jeg at BC, for eksempel, ville være 3,5 - 4 (A = 5, B = 4, C = 3, etc), men med denne måten å regne på ville ingen kunne ha A i snitt, siden AB ville vært 4,5 - 5.. Jeg har i hvert fall aldri hørt om noen med ren 5 i snitt. 

http://www.universitetsavisa.no/student/article42971.ece

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz

Søknadsfristen for å søke på studentbolig hos SiT er 15. april. Slengte inn en søknad nå på de største studentbyene. Hvordan tror dere sjansene mine er for å få en bolig?

Lenke til kommentar

Søknadsfristen for å søke på studentbolig hos SiT er 15. april. Slengte inn en søknad nå på de største studentbyene. Hvordan tror dere sjansene mine er for å få en bolig?

Hvis du er ny student, født i 1997, er du så og si garantert. Er du født i 1996 er sannsynligheten litt mindre, men kan hende du er heldig. Dersom du er eldre kan du begynne å se deg etter noe privat. Da er sjangsen veldig liten for å få hos SiT. Kommer også an på hvor du har søkt, selvfølgelig. Moholt, Frode Rinnansvei og Steinan er mindre populære enn Nedre Singsaker, Berg og Lerkendal.

Lenke til kommentar

 

Hvis du er ny student, født i 1997, er du så og si garantert. Er du født i 1996 er sannsynligheten litt mindre, men kan hende du er heldig. Dersom du er eldre kan du begynne å se deg etter noe privat. Da er sjangsen veldig liten for å få hos SiT. Kommer også an på hvor du har søkt, selvfølgelig. Moholt, Frode Rinnansvei og Steinan er mindre populære enn Nedre Singsaker, Berg og Lerkendal.

 

 

Om jeg ikke er heeelt på jordet, så er det vel 1996-kullet som går ut av videregående i år.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du er ny student, født i 1997, er du så og si garantert. Er du født i 1996 er sannsynligheten litt mindre, men kan hende du er heldig. Dersom du er eldre kan du begynne å se deg etter noe privat. Da er sjangsen veldig liten for å få hos SiT. Kommer også an på hvor du har søkt, selvfølgelig. Moholt, Frode Rinnansvei og Steinan er mindre populære enn Nedre Singsaker, Berg og Lerkendal.

 

 

Om jeg ikke er heeelt på jordet, så er det vel 1996-kullet som går ut av videregående i år.

 

Det stemmer, men jeg begynte med flere 96-ere i høst. Da jeg sendte mail og spurte hvor jeg lå i køen sa de at de prioriterte '96 og '95 i fjor sommer. Yngste blir prioritert først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...