Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

-Jeg kan nesten garantere at det obligatoriske HMS/Brannkurset ikke teller (hvis ikke ville det vært enklere å bare si "alle har det jo, så vi kutter ned kravet med en dag" eller noe), dessuten er det vel snakk om 12 uker, de 2-3 timene gjør ikke noe spesielt utslag uansett.

-Da jeg spurte om studass kom jeg ikke så langt som å spesifisere læringsassistent under teknostart - en gang ikke undass-stillinger teller.

-Sommerjobb hos Forskerfabrikken kan telle, det spørs hva du har gjort der. Skaff deg en attest på hva du har gjort og send inn til studieveileder så kan nok vedkommende si mer :)

 

Legger ved link til praksisforskriften i fall du ikke har sett på den :)
http://www.ntnu.no/documents/10578/0/Praksisforskrift+for+siv.ing.-studiet+justert+2013/46681f58-baf9-407b-9f49-e72ac583a18b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Jeg kan nesten garantere at det obligatoriske HMS/Brannkurset ikke teller (hvis ikke ville det vært enklere å bare si "alle har det jo, så vi kutter ned kravet med en dag" eller noe), dessuten er det vel snakk om 12 uker, de 2-3 timene gjør ikke noe spesielt utslag uansett.

-Da jeg spurte om studass kom jeg ikke så langt som å spesifisere læringsassistent under teknostart - en gang ikke undass-stillinger teller.

-Sommerjobb hos Forskerfabrikken kan telle, det spørs hva du har gjort der. Skaff deg en attest på hva du har gjort og send inn til studieveileder så kan nok vedkommende si mer :)

 

Legger ved link til praksisforskriften i fall du ikke har sett på den :)

http://www.ntnu.no/documents/10578/0/Praksisforskrift+for+siv.ing.-studiet+justert+2013/46681f58-baf9-407b-9f49-e72ac583a18b

Ok, mener bare å huske fra da jeg gikk marin at sveise- og dreiekurs kunne telle som 1 uke faglig relevant praksis, men mulig det er annerledes på MTKJ. Synes det er litt teit at Teknostart læringsassistent ikke teller. Burde i hvert fall telle som ikke-relevant praksis. Det er jo på begynnelsen av semesteret og skjer mens man fortsatt ikke har satt i gang med studiene.

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer litt på hvordan valg av fordypningsprosjekter fungerer. Jeg har nå gått gjennom listen over oppgaveforslag til fordypningsprosjektet, og det var en del av oppgavene som virket interessante.
Er det slik at jeg må ta kontakt med faglærer/veileder for oppgaven for å registrere ønske for den oppgaven, eller holder det med å trykke på "registrer prosjektønske" (som ikke funker, får en feilmelding)?
Er det førstemann til mølla opplegg for de oppgaveforslagene? Hvis det ikke er førstemann til mølla opplegg, hvordan funker tildeling av de oppgaveforslagene?

Endret av niloy
Lenke til kommentar

Anbefaler diskret matematikk, det er ganske artig og et veldig overkommelig fag. Det spørs jo hvilken type matematikk du vil lære, og hvilket nivå du vil ha - diskret er jo ikke et høyt nivå på i det hele tatt. Sjekk ut alle fag med TMR fagkoder ;)

TMR? Det er vel ikke mattefag?

Lenke til kommentar

 

Anbefaler diskret matematikk, det er ganske artig og et veldig overkommelig fag. Det spørs jo hvilken type matematikk du vil lære, og hvilket nivå du vil ha - diskret er jo ikke et høyt nivå på i det hele tatt. Sjekk ut alle fag med TMR fagkoder ;)

TMR? Det er vel ikke mattefag?

 

 

Ja, TMR er vel fag på marinteknisk institutt viss eg ikkje tek feil.

Lenke til kommentar

TMA eller MA er fagkodene du vil ha for mattefag. Ikke helt sikker på hva T-en står for, men mistenker den bare er der for å skille fag for bachelor og fag for siv. ing. MA1301 Tallteori og MA2401 Geometri er veldig interessante fag for å få forståelse for grunnlaget til matten (du går gjennom hvordan du beviser alt det du har godtatt som sant uten å få bevis for siden barneskolen), tilfeldigvis også disse to fagene som er anbefalt for siv. inger å ta for å få nok studiepoeng til å ta Ped og bli lærer etter endt grad.

Lenke til kommentar

 

 

Anbefaler diskret matematikk, det er ganske artig og et veldig overkommelig fag. Det spørs jo hvilken type matematikk du vil lære, og hvilket nivå du vil ha - diskret er jo ikke et høyt nivå på i det hele tatt. Sjekk ut alle fag med TMR fagkoder ;)

TMR? Det er vel ikke mattefag?

 

 

Ja, TMR er vel fag på marinteknisk institutt viss eg ikkje tek feil.

 

LOL, er TMA jeg forsøkte å si ja :blush:

Lenke til kommentar

 

Ut av nysgjerrighet, har noen vært borti noen Gløs-eksamener som varer i lengre enn 4 timer?

 

Ja, en del av de store 1.års grunnfagene i biologi har 6 timer eksamen. De fagene gir dog 15 studiepoeng.

 

Hadde også femtimers eksamen i et 15-poengersfag i organisk kjemi i andreklasse. Dette faget, og et annet 15-poengersfag jeg hadde i andreklasse, er siden blitt delt opp i 7,5-poengersfag, så det er vel ikke så veldig vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...