Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ITGK eksamen. Fikk bare 4 av 10 poeng på en oppgave hvor man skulle legge sammen en liste for så å trekke fra det største tallet og det minste tallet i en liste. Svaret var å bruke innebygde sum, max og min funksjoner. Mens jeg lagde en sorteringsfunksjon og la sammen de tre midtre elementene da vi ALDRI har fått lov til å bruke slike innebygde funksjoner på øvingene.. Er det vits å klage?

 

Du kan jo ikke regne med å få full score på en oppgave når du har gjort feil. Selv om du ikke visste at det var lov til å bruke de innebygde funksjonene. Tipper du hadde fått full pott om du hadde gjort oppgaven riktig.

Lenke til kommentar

Hvorfor tar NTNU forresten ikke med kandidatene som fikk F i utregning av gjennomsnittskarakter på eksamen? Med "gjennomsnittskarakter" forstår jeg det faktiske gjennomsnittet av hele elevmassen som tok eksamenen, og det er ikke særlig intuitivt at de utelater de som strøk.

 

Tok man med F i utregningen ville for eksempel gjennomsnittskarakteren ved årets Matte 1-eksamen sunket fra C til D.

Lenke til kommentar

ITGK eksamen. Fikk bare 4 av 10 poeng på en oppgave hvor man skulle legge sammen en liste for så å trekke fra det største tallet og det minste tallet i en liste. Svaret var å bruke innebygde sum, max og min funksjoner. Mens jeg lagde en sorteringsfunksjon og la sammen de tre midtre elementene da vi ALDRI har fått lov til å bruke slike innebygde funksjoner på øvingene.. Er det vits å klage?

 

Du kan jo ikke regne med å få full score på en oppgave når du har gjort feil. Selv om du ikke visste at det var lov til å bruke de innebygde funksjonene. Tipper du hadde fått full pott om du hadde gjort oppgaven riktig.

Skjønner da at jeg ikke kan få full score, men jeg er irritert over at spillereglene plutselig endres. Jeg satt faktisk å lurte, men konkluderte med at det sannsynligvis ikke var lov og jeg innser at dette var dumt av meg, men jeg syntes 4 poeng var ganske strengt når jeg faktisk har gjort det riktig (og jeg ligger rett under B.)

Lenke til kommentar

Hvorfor tar NTNU forresten ikke med kandidatene som fikk F i utregning av gjennomsnittskarakter på eksamen? Med "gjennomsnittskarakter" forstår jeg det faktiske gjennomsnittet av hele elevmassen som tok eksamenen, og det er ikke særlig intuitivt at de utelater de som strøk.

 

Tok man med F i utregningen ville for eksempel gjennomsnittskarakteren ved årets Matte 1-eksamen sunket fra C til D.

Jeg tolker det som at F egentlig ikke er en karakter. Man må stå for å få en karakter, mens F betyr ikke bestått. Bare en tanke...

Lenke til kommentar

ITGK eksamen. Fikk bare 4 av 10 poeng på en oppgave hvor man skulle legge sammen en liste for så å trekke fra det største tallet og det minste tallet i en liste. Svaret var å bruke innebygde sum, max og min funksjoner. Mens jeg lagde en sorteringsfunksjon og la sammen de tre midtre elementene da vi ALDRI har fått lov til å bruke slike innebygde funksjoner på øvingene.. Er det vits å klage?

 

Du kan jo ikke regne med å få full score på en oppgave når du har gjort feil. Selv om du ikke visste at det var lov til å bruke de innebygde funksjonene. Tipper du hadde fått full pott om du hadde gjort oppgaven riktig.

Skjønner da at jeg ikke kan få full score, men jeg er irritert over at spillereglene plutselig endres. Jeg satt faktisk å lurte, men konkluderte med at det sannsynligvis ikke var lov og jeg innser at dette var dumt av meg, men jeg syntes 4 poeng var ganske strengt når jeg faktisk har gjort det riktig (og jeg ligger rett under B.)

 

Så vidt jeg kan se er det ikke feil å løse det på den måten du har gjort. Å skylde på at du ikke visste at du kunne bruke max/min blir dumt i og med at det står "(Hint: bruk max og min)".

 

Har du lyst til å poste koden din?

Lenke til kommentar

Skjønner da at jeg ikke kan få full score, men jeg er irritert over at spillereglene plutselig endres. Jeg satt faktisk å lurte, men konkluderte med at det sannsynligvis ikke var lov og jeg innser at dette var dumt av meg, men jeg syntes 4 poeng var ganske strengt når jeg faktisk har gjort det riktig (og jeg ligger rett under B.)

 

Nå kan jeg ikke si så mye om ITGK og hvordan faglærer osv vektlegger de forskjellige løsningene, men fra andre fag VET jeg at det ofte blir spurt om enkleste løsning.

 

Det står også på første side av eksamensoppgavene

 

"Svar kort og klart, og skriv tydelig. Er svaret uklart eller lenger enn nødvendig trekker dette ned."

 

Jeg tolker det dithen at man får trekk for vanskeligere løsning enn nødvendig, som f.eks når man skriver egne versjoner av allerede innebygde funksjoner...

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Hvorfor tar NTNU forresten ikke med kandidatene som fikk F i utregning av gjennomsnittskarakter på eksamen? Med "gjennomsnittskarakter" forstår jeg det faktiske gjennomsnittet av hele elevmassen som tok eksamenen, og det er ikke særlig intuitivt at de utelater de som strøk.

 

Kun ståkarakter teller som gyldig karakter - ergo kun ståkarakter som tas med i snitt. Selv om jeg er enig med deg at de kunne presentert et snitt over alle som møtte opp.

Lenke til kommentar

Jeg tolker det dithen at man får trekk for vanskeligere løsning enn nødvendig, som f.eks når man skriver egne versjoner av allerede innebygde funksjoner...

 

I følge foreleseren min i ITGK (samme Jørn som tidligere) spilte det ingen rolle om man løste et problem på enkleste måte eller ikke i forhold til poeng, med mindre man presenterte en ekstremt lang løsning (i hans ord: på flere sider når en tilinjers løsning hadde vært nok). Jeg tror ikke det faktum at han ikke brukte innebygde funksjoner er årsaken til at han fikk dårlig uttelling på spørsmålet; heller at han gjorde en del slurvefeil.

 

haarod: Det skader vel ikke å be om begrunnelse for karakteren -- kanskje får du vite akkurat hva du gjorde galt i oppgaven.

Lenke til kommentar

I følge foreleseren min i ITGK (samme Jørn som tidligere) spilte det ingen rolle om man løste et problem på enkleste måte eller ikke i forhold til poeng, med mindre man presenterte en ekstremt lang løsning (i hans ord: på flere sider når en tilinjers løsning hadde vært nok).

 

I så fall har vel han andre fyren gjort noe feil i koden sin, slik du også tipper.

 

Og da er det bare å si:

 

complex_conjugate.png

Endret av villalobos
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ITGK eksamen. Fikk bare 4 av 10 poeng på en oppgave hvor man skulle legge sammen en liste for så å trekke fra det største tallet og det minste tallet i en liste. Svaret var å bruke innebygde sum, max og min funksjoner. Mens jeg lagde en sorteringsfunksjon og la sammen de tre midtre elementene da vi ALDRI har fått lov til å bruke slike innebygde funksjoner på øvingene.. Er det vits å klage?

 

Du kan jo ikke regne med å få full score på en oppgave når du har gjort feil. Selv om du ikke visste at det var lov til å bruke de innebygde funksjonene. Tipper du hadde fått full pott om du hadde gjort oppgaven riktig.

Skjønner da at jeg ikke kan få full score, men jeg er irritert over at spillereglene plutselig endres. Jeg satt faktisk å lurte, men konkluderte med at det sannsynligvis ikke var lov og jeg innser at dette var dumt av meg, men jeg syntes 4 poeng var ganske strengt når jeg faktisk har gjort det riktig (og jeg ligger rett under B.)

 

Så vidt jeg kan se er det ikke feil å løse det på den måten du har gjort. Å skylde på at du ikke visste at du kunne bruke max/min blir dumt i og med at det står "(Hint: bruk max og min)".

 

Har du lyst til å poste koden din?

 

Jeg brukte heller ikke de innebygde funksjonene. Lagde meg heller en max og min funksjon, før jeg på slutten av eksamen leste på det siste arket at man kunne bruke de innebygde min og max :!: Ble bare trukket ett poeng på den oppgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...