Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Tjaa.. forsåvidt.. Har aldri vært på dragvoll, men jeg har jo busskort så skal vel ikke være store problemet. Funker medlemskapet på både dragvoll og gløs?

 

Forsåvidt passer timeplanen min bra til at jeg kan få trent før klokken 2 også :p Regner med å kjøre en 3-splitt mandag-onsdag-fredag.

 

Spørs om det blir å melde seg inn snarest da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

NISS er vel utelukket pga. av prisen. Hovedgrunnen til at jeg nevnte NRK var fordi det jo er en trygg jobb, sånn at man i alle fall ikke skal frykte for å ende opp som arbeidsledig. Drømmejobben hadde vel enten vært å få jobb for f.eks Nord, Kurzweil eller andre firma som produserer synther/lydutstyr, og være med på å utvikle nye produkter. Derfor hørtes det du sa om algoritmer og programmering veldig interessant ut, spesielt med tanke på at jeg spiller synth selv og er interessert i teknologien bak det hele.

 

Tror du en sånn type jobb vil være mulig å få etter noen års erfaring fra andre relevante jobber? Vil heller ende opp med en jobb jeg trives i med grei lønn, enn å velge noe bare for pengene sin del.

Har ikke NRK ansettelsesstopp for tiden og store planer om å slanke staben ?

Lenke til kommentar

MA1301 Tallteori var veldig, veldig gøy! Det må jobbes en del med det, men når du først kommer deg godt inn i faget, blir det ganske lett. Legg en solid innsats i øvingene, - de er mye mer omfattende enn eksamen. Jeg var vel ferdig etter 30-40 min i høst. Samtidig er det masse kjekke oppgaver å fundere på!

 

Kunne godt tenkt meg et fag til med tallteori hvor man ser på litt mer spesielle ting og kombinatorikk.

 

MA2401 Geometri er nok en god del tyngre, men uansett veldig interessant og rimelig forskjellig fra alle andre matematikkemner på Gløshaugen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891234

Noen som har hatt MA1301 - Tallteori og kan si noe om hvordan faget er? Om det er lett/vanskelig og liknende? Vurderer å ta det nå, viser seg at jeg kan få litt ekstra tid dette semesteret.

 

Nå går vel Tallteori kun på høstsemesteret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891234

Nå går vel Tallteori kun på høstsemesteret.

Tror det er mulig å melde seg opp til vurdering om våren også siden det ikke er noen obligatoriske øvinger. Det blir vel kanskje en endring framover, da det innføres kont i ST/MA-emner.

 

Joda, det stemmer at man kan ta eksamen. Men forelesninger får man ikke nå på våren.

Lenke til kommentar

Nå går vel Tallteori kun på høstsemesteret.

 

Ja, jeg så det nå. Jeg kikket gjennom på studweb, og da dukket det opp, så jeg antok at det var undervisning i det også. Uansett, det er fullt mulig å ta eksamen i det ser jeg, midtsemester/eksamen går også på våren. Faget virker interessant nok til at jeg vil ta det, selv om det ikke er undervisning i det.

Takk!

Lenke til kommentar
Skrive ned koden din, så kan man se. Evnt hvilken oppgave var det? I mine øyne har de i LF skrevet veldig mye dårlig og ineffektiv kode, men det er nå meg.

 

Det er snakk om oppgave 4b. Har lagt ved koden min som spoiler, så kan dere se om dere oppdager noe feil.

 

 

<%! int[] random_list(int number) {
int[] tabell = new int[number];
int i = 0;
while (i < number) {
   int x = (int) ((Math.random()*number)+1);
   if (number_in_list(x,tabell)==false) {
       tabell[i] = x;
       i++;
   }
}
return tabell;
}%>

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...