Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Innsida: Fra og med studieåret 2011/12 innføres kontinuasjonseksamen i august for MA- og ST-emner, dvs. det vil være samme ordning der som den vi allerede har for TMA-emner. Første kontinuasjonseksamen blir da august 2012. Som en følge av dette vil det også åpnes for å endre til muntlig prøve på konten.

 

Merk at høsten 2011 må det som en overgangsordning likevel arrangeres høsteksamen etter den gamle ordningen, slik at de som stryker våren 2011 ikke må vente til våren 2012 på gjentak.

Lenke til kommentar

 

Det der var jo faktisk en god del verre en året før, da det "bare" var akkurat 50% stryk.

 

Hvor ligger egentlig forskjellene i de forskjellige matte 4 fagene?

Ser at i 4M som vi skal ha i 5. semester, så er det ganske normal strykprosent. Mens de stakkars datateknikkerne som må ha 4D allerede i 3. semester, uten å ha hatt matte 2 en gang, stryker jo alle mann.

Lenke til kommentar

Hvor ligger egentlig forskjellene i de forskjellige matte 4 fagene?

Ser at i 4M som vi skal ha i 5. semester, så er det ganske normal strykprosent. Mens de stakkars datateknikkerne som må ha 4D allerede i 3. semester, uten å ha hatt matte 2 en gang, stryker jo alle mann.

 

4D:

Partiellderiverte. Laplacetransformasjonen og løsning av ordinære differensial- og integralligninger. Fourierrekker, Fouriertransformasjonen og løsning av lineære partielle differensialligninger. Numeriske metoder: Interpolasjon, derivasjon og integrasjon. Teknikker for løsning av lineære og ikkelineære ligningssystem. Runge-Kutta-metoder for løsning av system av ordinære differensialligninger. Differensmetoder for løsning av partiell differensialligninger

 

4K:

Komplekse funksjoner, kompleks integrasjon, Laurentrekker og residueregning. Laplacetransformasjon og løsning av ordinære differensial- og integralligninger. Fourierrekker, Fouriertransformasjon og løsning av lineære partielle differensialligninger.

 

4M:

Fourierrekker, Fouriertransformasjon og løsning av lineære partielle differensialligninger. Numeriske metoder: Interpolasjon, splines, derivasjon og integrasjon. Teknikker for løsning av lineære og ikkelineære ligningssystem. Runge-Kutta-metoder for løsning av system av ordinære differensialligninger. Differensmetoder for løsning av partielle differensialligninger. Innføring i Matlab med eksempler.

 

4N:

Fourierrekker, Fouriertransformasjon og løsning av lineære partielle differensialligninger. Laplacetransformasjonen og løsning av ordinære differensial- og integralligninger. Numeriske metoder: Interpolasjon, derivasjon og integrasjon. Teknikker for løsning av lineære og ikkelineære ligningssystem. Runge-Kutta-metoder for løsning av system av ordinære differensialligninger. Differensmetoder for løsning av partielle differensialligninger.

 

 

Som du sikkert skjønner er det fint lite fra matte2 man har behov for når man tar 4D. Matte1 og matte3 som gjelder, og de er også fagene som settes som krav til forkunnskap.

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange flere stryker i 4D (45-50%) enn i 4N/4M (25-30%). Så vidt jeg kan se er pensum nesten identisk, og i høst var vel ca 90% av eksamen lik for de tre fagene (10 av 11 oppgaver var like for 4D og 4N).

Endret av Alesle
Lenke til kommentar

Hvilke linjer er det som har de forskjellige Matte4-variantene igjen?

 

AtW

 

4D

Datateknikk

Kommunikasjonsteknologi

 

4K

Elektronikk

Fysikk og matematikk

Teknisk kybernetikk

 

4M

Bygg- og miljøteknikk

Ingeniørvitenskap og IKT

Materialteknologi

 

4N

Energi og miljø

Industriell kjemi og bioteknologi

Marin teknikk

Nanoteknologi

Petroleumsfag

Produktutvikling og produksjon

Tekniske geofag

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var såpass uheldig å få 89 poeng på tdt4110... Oppdaget at jeg hadde blitt trukket to poeng på en oppgave der jeg hadde gjort alt korrekt (testet koden nøyaktig slik som den står på de gule arkene). Noen som vet hva slags begrunnelse man får dersom man ber om det? Får jeg begrunnelse for trekkene på hver deloppgave?

Lenke til kommentar

Den var ikke tungvindt, tvert imot mer elegant enn lf etter min mening. Mens lf hadde brukt både en for og while-løkke, så brukte jeg kun en while-løkke. Testet også koden (ordrett fra de gule arkene), og den fungerer som den skal, så kan ikke forstå annet enn at jeg her har blitt feilaktig trukket.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange flere stryker i 4D (45-50%) enn i 4N/4M (25-30%). Så vidt jeg kan se er pensum nesten identisk, og i høst var vel ca 90% av eksamen lik for de tre fagene (10 av 11 oppgaver var like for 4D og 4N).

Det er nok generelt fordi studentene på linjene med 4N og 4M er er flinkere blandt annet pga høyere inntaktskrav (data pleier å være ganske lavt i forhold).

Lenke til kommentar

Den var ikke tungvindt, tvert imot mer elegant enn lf etter min mening. Mens lf hadde brukt både en for og while-løkke, så brukte jeg kun en while-løkke. Testet også koden (ordrett fra de gule arkene), og den fungerer som den skal, så kan ikke forstå annet enn at jeg her har blitt feilaktig trukket.

 

Skrive ned koden din, så kan man se. Evnt hvilken oppgave var det? I mine øyne har de i LF skrevet veldig mye dårlig og ineffektiv kode, men det er nå meg.

Lenke til kommentar

Du bør legge ned litt innsats i faget selv; da det faktisk krever mye mer enn de andre psykologifagene, selv når målet kun er en ståkarakter.

 

Har du hatt 2 år med biologi på vgs så har du vært borti nok til at det blir enklere.

 

Hvorfor ikke velge et annet psykologifag om målet er å gjøre minst mulig? F.eks organisasjonspsykologi er jo kjempeenkelt i forhold + gir 15sp.

 

Vet du hva emnekode er? Jeg trenger kun 7.5 stp og trenger ikke stå på eksamen. Er bare det at jeg må få avlagt eksamen så jeg holder "min del av avtalen" (med tanke på lån).

 

Har valgt den eksamen pga datoen passer veldig bra. Er det noen som vet hva som skjer om jeg ikke går til eksamen? Blir det bare lagt til som gjeld da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...