Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30 personer på 3 uker, det var nå vel litt lite selv om Lindberg/Hexeberg ikke er on the money?

Det som du sier lite, og kritikken der er berettiget - Samtidig gjør Hexeberg alltid det samme, å legger på seg en "follow the money" argumentasjon, selv om både han og Lindberg selv har økonomiske interesser (begge kan spille den leken).   :w00t: 

 

Stridens kjerne er LDL-C, hvor dette er nå så godt kartlagt at sammenhengen er kausal. Fagdiskusjonen går mer på hvor stor påvirkning dette har sammen med andre risikofaktorer (overvekt, røyking etc). Samtidig ser jeg hva Fedon forsøker å kommunisere - for lavkarbo må ikke bety mye kjøtt etc. Det lar seg absolutt mulig å ha en lavkarbo kost som baserer seg på sunne matvaregrupper.

Lenke til kommentar

6x6minutter (2min P) i motbakke i dag. Starta litt vel tidlig for min del og fikk kun inn ett glass sjokolademelk før økta (hadde egentliiig bare tenkt å henge med på 4 av dragene, så hadde jo ikke tenkt at det skulle bli 18 km..), men gikk overraskende bra. Selv om jeg skal innrømme at jeg lå pinlig langt bak teten (men så var det kun gutter også, får skylde på det og mye mer lesesal enn trening i det siste), men kort nok til at vi rakk å møtes i pausene. Jeg haaater å være dårligst, men herrefred, om jeg er bakerst eller ei på en økt har egentlig ikke så mye å si, så lenge JEG hadde en god økt (prøver å banke dette inn i hodet mitt, bedre å møte opp og være dårligst enn å ikke møte opp i det hele tatt? som regel. Og føltes mindre ille når alle var så hyggelige og high fivesene og "bra jobba" hang løst, hehe.). (ikke mat før økt - har det noen særlig innvirkning på restitusjon (eller noe annet for den del?) egentlig?)

 

Tror jeg kommer til å være ganske så sulten resten av dagen nå (og det skal jeg høre på!). Har vært lite trening den siste tiden, bevisst. Heller hatt kortere og hardere økter. Og fokus på å spise ordentlig/nok (merkelig hvor mye mer energi man får da, altså...).

 

(Litt mer detaljert for de spesielt interesserte; i hovedsak kjørt to hardøkter i uka, for det meste kortinz/flytinz på mølla siden jeg synes det er artigst om dagen (typ "90/30", 25-35x45/15, 2-minuttere hvis noen vil ha litt inspo), og får da samtidig kjørt litt basis (kjerne, lett styrke,,), på onsdag tok jeg til og med knebøy for første gang i år... og ellers noen easy økter hvis jeg har tid/gidder, helst noe sosialt eller transport til skolen, og svømming en gang i uka)

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

6x6minutter (2min P) i motbakke i dag. Starta litt vel tidlig for min del og fikk kun inn ett glass sjokolademelk før økta (hadde egentliiig bare tenkt å henge med på 4 av dragene, så hadde jo ikke tenkt at det skulle bli 18 km..), men gikk overraskende bra. Selv om jeg skal innrømme at jeg lå pinlig langt bak teten (men så var det kun gutter også, får skylde på det og mye mer lesesal enn trening i det siste), men kort nok til at vi rakk å møtes i pausene. Jeg haaater å være dårligst, men herrefred, om jeg er bakerst eller ei på en økt har egentlig ikke så mye å si, så lenge JEG hadde en god økt (prøver å banke dette inn i hodet mitt, bedre å møte opp og være dårligst enn å ikke møte opp i det hele tatt? som regel. Og føltes mindre ille når alle var så hyggelige og high fivesene og "bra jobba" hang løst, hehe.). (ikke mat før økt - har det noen særlig innvirkning på restitusjon (eller noe annet for den del?) egentlig?)

 

*Snip*

 

Det er MYE bedre å henge litt etter eliten - og ha fremgang - enn å være den beste som ikke har noen å jage etter.

Den dagen (hvis den skulle komme) jeg er den sterkeste i gymmet slutter jeg og begynner et annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 (ikke mat før økt - har det noen særlig innvirkning på restitusjon (eller noe annet for den del?) egentlig?)

 

Jeg har ofte harde men korte sykkeløkter om morningen. Det går helt fint for meg uten å spise. Mange føler seg kanskje litt slappe når de ikke har spist, men jeg tror det bare er en følelse. Om jeg prøver å spise før den type trening føler jeg bare jeg må spy.

 

Aner ikke hva som er "riktig", men for meg funker den type økter best uten å spise først. Skal jeg derimot sykle i flere timer må jeg ha noe mat før man setter i gang, og gjerne noe underveis.

Lenke til kommentar

attachicon.gifScreenshot_20181126-204352_Messages.jpg

 

Og dette er bare idag...

 

Vet du hva. Det der er litt artig, for jeg har nettopp samtalet med kundeservice grunnet i at jeg vil ha både privat- og bedriftskonto slettet grunnet dette elleville spammeriet de har drevet med den siste uken.

 

Det verste er at jeg var blid og høflig hele veien - jeg bare ønsket kontoene slettet uten noen nærmere forklaring på hvorfor.

De endte da med å "slenge på røret" (kundechatten).

 

Greia er at de har gjort det så vanskelig for folk å avmelde seg nyhetsbrev o.l.

Jeg fant rett og slett ikke ut hvor jeg skulle gå i profilen min for å melde meg av. Det var vel dette de ble irriterte på da(?) :shrug:

 

Makan til oppførsel.

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må trykke på «unsubscribe» nederst i mailene, for å slippe unna de i allefall. Jeg fant ingen steder inne på profilen min hos PF, der jeg kunne gjøre det samme. Det er dårlig

 

Ja nei, det var ingenting der inne - ingen avmeld meg hit eller avmeld meg dit.

Unsuscribe har jeg også gjort i mailene som er kommet.

 

Problemet med å gjøre dette, med de mest utspekulerte firmaene, er at det blir registrert at epostene leses når du åpner den for å avmelde. Det gir de bare enda større grunn til å pøse på med flere.

Lurer på hvor mange firmaer jeg har gjort dette med. Det går en stund, så kommer de tilbake - hos mange fungerer det riktignok som det skal.

 

Myrevolution oppfører seg på alle måter eksemplariske som salgsfirma, bare for å komme med noe hyggelig midt oppi alt dette :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lukter på et treningsbelte. Føler dere at dere kan løfte mer med belte? Ryktes at den bør være 10 cm for å få ordentlig støtte. 

Kunne dette være noe?: https://gymgrossisten.no/gasp-training-belt-black?q=gas

 

Man skal måle omkretsen rundt ca der man skal ha beltet, men skal jeg "suge" inn magen når jeg måler? Fordi jeg skal vel ha det så stramt som mulig, så å måle "slapp" (penis) så blir jo omkretsen større.

Lenke til kommentar

Lukter på et treningsbelte. Føler dere at dere kan løfte mer med belte? Ryktes at den bør være 10 cm for å få ordentlig støtte. 

Kunne dette være noe?: https://gymgrossisten.no/gasp-training-belt-black?q=gas

 

Man skal måle omkretsen rundt ca der man skal ha beltet, men skal jeg "suge" inn magen når jeg måler? Fordi jeg skal vel ha det så stramt som mulig, så å måle "slapp" (penis) så blir jo omkretsen større.

Du trenger ikke suge inn magen, det holder å stramme den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lukter på et treningsbelte. Føler dere at dere kan løfte mer med belte? Ryktes at den bør være 10 cm for å få ordentlig støtte. 

Kunne dette være noe?: https://gymgrossisten.no/gasp-training-belt-black?q=gas

 

Man skal måle omkretsen rundt ca der man skal ha beltet, men skal jeg "suge" inn magen når jeg måler? Fordi jeg skal vel ha det så stramt som mulig, så å måle "slapp" (penis) så blir jo omkretsen større.

 

Et tips er å teste ut et belte litt først, før du kjøper deg et.

Det er ikke alle som trives med løftebelte - ei heller som nødvendigvis blir noe sterkere av det, mens andre øker 10-20% med det.

 

Personlig blir jeg ikke sterkere - men løfter på en annen måte mèd, og jeg trives med denne måten.

 

Ser du er ute etter et godt belte. Da kan jeg samtidig tispe deg om et belte med "lever"spenne, noe som innebærer at det er lettere å få av og på seg, samt at du slipper å ødelegge bakside skulder når du trekker i det.

Bruker dette beltet selv og er meget fornøyd. Har kun opplevd 2 ribbeinsbrudd med dette beltet over en to-års periode, hvilket må sies å være svært bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...