Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Sorry for langt inlegg, er jævlig forbanna her jeg sitter...ble litt rotete

 

Min vektnedgang har faen stagnert helt! Skjønner ikke en dritt,

Begynte på min første diet forrige august og tok av 10 kg fram til jul, (var aldri feit, hadde bare alt fettet på magen (skinnyfat?), I jula gadd jeg ikke telle kalorier og spiste det jeg ville, dermed gikk jeg opp 3-4 kg, føltes ikke ut som jeg spiste så mye men ok... Etter nyttår var det tilbake på diet men veide men ikke ukentlig før rundt 3-4 uker siden, og jeg tuller ikke når jeg sier vekten ikke har gått ned ett gram, jeg ligger på beint 1500 kcal (tdee rundt 2000), trener 5 ganger i uken og cardio 2 ganger i uken på disse dagene, Hva faen er det som skjer..? På Tdee kalkulatoren har jeg satt meg opp at jeg ikke gjør en dritt, og med det burde jeg altså gå ned 1kg i uken ca, egentlig mer siden jeg ikke har sagt jeg er aktiv? Jeg burde jo ha fått av meg det jeg spiste i jula nå men ikke faen. Jeg spiser nøyaktig det samme hver dag så jeg vet hva jeg får i meg. Har også grei balanse mellom protein, karbs og fett, 

 

Og ja jeg vet, calories in vs calories out, skal sies at jeg av og til ikke veier ting som f.eks en gulerot, agurk osv, men det er jo nesten ingen kalorier i. Har også 1 cheat MÅLTID i helgen hvor jeg såvidt spiser over maintenance.

 

Noen som har noen råd for en som er i ferd med å gi opp helt?

Skal sies jeg alltid er oppblåst i magen, men det var jeg før også når jeg gikk ned så det burde ikke ha noe og si selv om det suger. 

 

Jeg er 197 cm og 81 kg, 

Endret av SmdYouNoob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen råd for en som er i ferd med å gi opp helt?

Skal sies jeg alltid er oppblåst i magen, men det var jeg før også når jeg gikk ned så det burde ikke ha noe og si selv om det suger.

 

Kroppen din er syk, eller reagerer som om den er det. Du vil nok få resultater uansett mem tipsene du allerede har fått, men anbefaler at du prøver å finne ut av hvorfor du er oppblåst.

Lenke til kommentar

Jeg og googlet "hvorfor er jeg så syk" en gang i tida.

Ferdig gravert gravstein ligger fremdeles og venter ute i garagen.

 

En middelvei og en langsiktig tankegang er en god fremgangsmåte når man skal ned i vekt. Spesielt hvis man skal mye ned i vekt.

Kroppen roper "krise!" og begynner å jobbe mot å ivareta den lille maten den får. Dette igjen vil medføre til nedsatt hormonfunksjon og....ja, det fører til slutt til at kroppen ikke har krefter nok til å utføre mer enn akkurat det den har behov for å utføre - vanlige aktiviter, og alt annet "ekstraarbeid" (f.eks konsentrasjon) blir da satt i annenrekke og føles tungt å gjennomføre, om ikke umulig hvis kvalitetsresultater er ønskelige.

 

En generaltabbe å spise for lite - men ikke lett å vite hvor den syltynne grensen går.

Du kan ihvertfall TRYGT øke med 1000kcal uten frykt for å starte en ny runde med kroppsvektsøkning.

Lenke til kommentar

Pusten blir begrenset om magen er presset ut eller holdes inne av kjerne/magemusklatur.

 

Under hard trening er det vanskelig å puste med mellomgulvet skikkelig, men om man øver på pusting utenom og blir bevisst på hvordan man puster effektivt og uanstrengt vil det nok hjelpe uansett.

@Kovalevskaja

Søk på diaphragmatic breathing feks, så finner du nok noen enkle pusteøvelser du kan gjøre 5-15 minutter hver dag..

Lenke til kommentar

Ja, på sikt (over uker) er den adaptiv - å "ødelegge forbrenningen" er en myte: Går en fort ned i vekt og/eller underskudd over tid vil det kunne gi respons som fører til en lavere basalmetabolisme, eller "sparemodus". Dette er en av grunnene til at styrketrening med en samtidig vektreduksjon gir fordeler. 

Lenke til kommentar

At forbrenninga stoppar opp er umogleg. Då måtte du generert energi av ingenting.

 

Når me først er inne på emnet. Eg vart spurt av ein kamerat om fasting, 5:2, at dette skulle rense vekk dårlige celler, reparere saker og ting i kroppen og generelt vere positivt for helsa. Det skulle gje fordøyelsessystemet fri til å starte naturlege reparasjonsprosessar. Kroppen fortærte visst sine eigne øydelagde celler i ein fasteperiode.

 

Skepsisalarmen min slår inn, men eg har ikkje studert dette her. Kva seier de som er utdanna?

Lenke til kommentar

Hvilke "dårlige celler, hvordan blir det renset og reparert, hvordan er det positivt for helsen, hvilken naturlige prosessar og hva menes med "fortæring av egne ødelagte celler?" 

Det blir fort flere spørsmål enn svar og jeg vedder en femmer på at han ikke evner å utdype hverken patelogien eller mekanismene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...