Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Drev å tittet litt på næringsinnhold.. 

Jeg får i meg ekstremt mye kalsium! Over 2500mg, kan umulig være ideelt for helsa :D

Får vel begynne med mer kylling

 

Det er over 3x det anbefalte daglige inntaket.

En såkalt "alvorlig bieefekt" ved altfor høyt inntak er hemmet opptak og balanse av sink.

 

Sink på sin side spiller rolle ved vekst, utvikling, nevrologisk funksjon, reproduksjon og immunsystem. Viktig for cellestrukturen (proteiner og cellemembranen er avhengig av sink), deltar i genregulering, cellesignalering, nerveoverføring.

 

Litt vesentlig at dette fungerer optimalt for oss som driver med diverse former for pomping.

 

Ville forsøkt å senke inntaket. :dremel:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens observasjon/skryt:

Etter å ha gått i et halvt år med minimalt med karbohydrater i kostholdet må jeg si det er gøy å fylle på litt igjen. Vekten har nesten ikke gått opp men etter bare et par uker ser det ut som om jeg har gått opp flere kg muskler. Man skal ikke undervurdere hvor mye karbohydratene gjør for å få 'fyldigere' muskler. Ser nå hvor flat man blir på et kosthold bestående av mest fett.

Fikk til og med komplimenter og beskyldninger om at jeg har begynt på div kurer i det siste, av et par på senteret i sta. Deilig å høre, da jeg ofte har fått spørsmål og kommentarer på at jeg har blitt tynn da jeg har deffet.

 

Deilig med høst igjen ja!?

Lenke til kommentar

Dagens observasjon/skryt:

Etter å ha gått i et halvt år med minimalt med karbohydrater i kostholdet må jeg si det er gøy å fylle på litt igjen. Vekten har nesten ikke gått opp men etter bare et par uker ser det ut som om jeg har gått opp flere kg muskler. Man skal ikke undervurdere hvor mye karbohydratene gjør for å få 'fyldigere' muskler. Ser nå hvor flat man blir på et kosthold bestående av mest fett.

Fikk til og med komplimenter og beskyldninger om at jeg har begynt på div kurer i det siste, av et par på senteret i sta. Deilig å høre, da jeg ofte har fått spørsmål og kommentarer på at jeg har blitt tynn da jeg har deffet.

 

Deilig med høst igjen ja!

Digg å se fyldigere ut ja :w00t:

Lenke til kommentar

Det er ikkje uvanleg. Sjølv om du aldri har trent incline så kan du ha ein fysikk som gjer deg sterkare i den posisjonen. Det er andre ting som kan påverke resultatet, som teknikk, grepsvidde, dagsform, rekkefølge på øvingar, men det er og mogleg at kroppen er sterkare i den øvinga. Ut frå vektene, så ser det ikkje ut som du har trent så veldig lenge, så den forskjellen er noko som kan endre seg over tid.

Lenke til kommentar

Er det veldig rart at jeg er sterkere i incline benk (Liggende skrå ned) enn vanlig benk? Aldri vært noe sterk i bryst, men prøvde for morro skyld incline idag. Greide lett 1x6 med 42.5Kg, noe som var litt merkelig med tanke på at jeg så vidt klarer 40Kg i vanlig benk.

Man har kortere løftebane i decline benk.

Lenke til kommentar

Drev å tittet litt på næringsinnhold.. 

Jeg får i meg ekstremt mye kalsium! Over 2500mg, kan umulig være ideelt for helsa :D

Får vel begynne med mer kylling

To år etterpå så tittet du endelig på næringsinnholdet ? ;) 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335171&p=21899428

 

Uansett, Toxologistudier viser at opp til > 2,5 g per dag tolereres. Som påpekt så blir det for mye av det gode med risiko for hyperkalsemi med nyreskade. De fleste har mer enn melk som kilde til kalsium og det finnes generelle spørreskjemaer som har sin hensikt å gi en ca. estimat:  http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/kalsiumkalkulator/

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Drev å tittet litt på næringsinnhold.. 

Jeg får i meg ekstremt mye kalsium! Over 2500mg, kan umulig være ideelt for helsa :D

Får vel begynne med mer kylling

To år etterpå så tittet du endelig på næringsinnholdet ? ;) 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335171&p=21899428

 

Uansett, Toxologistudier viser at opp til > 2,5 g per dag tolereres. Som påpekt så blir det for mye av det gode med risiko for hyperkalsemi med nyreskade. De fleste har mer enn melk som kilde til kalsium og det finnes generelle spørreskjemaer som har sin hensikt å gi en ca. estimat:  http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/kalsiumkalkulator/

 

 

Stemmer... Dårlig husk som følger av det litt høye kalsium inntaket sier vi 

Endret av BMWcoupeftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, får se hvordan det utvikler seg. Føler jeg fikk aktivert brystet mer i incline enn i vanlig. 

 Vanlig benk kan seies å ha "faktor 1", dvs normal vekt.

Decline (skrå nedover) er 1.1.

Incline 0.9.

Manualer 0.8-0.9

Fungerer for lavere vekter i alle fall, blir litt mer tricky med høg vekt.

Så om du kjører 40kg i vanlig benk, skal du greie 44 i skrå-nedover benk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk for svar, får se hvordan det utvikler seg. Føler jeg fikk aktivert brystet mer i incline enn i vanlig. 

 Vanlig benk kan seies å ha "faktor 1", dvs normal vekt.

Decline (skrå nedover) er 1.1.

Incline 0.9.

Manualer 0.8-0.9

Fungerer for lavere vekter i alle fall, blir litt mer tricky med høg vekt.

Så om du kjører 40kg i vanlig benk, skal du greie 44 i skrå-nedover benk.

 

Det der høres veldig feil ut i mitt hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar, får se hvordan det utvikler seg. Føler jeg fikk aktivert brystet mer i incline enn i vanlig. 

 Vanlig benk kan seies å ha "faktor 1", dvs normal vekt.

Decline (skrå nedover) er 1.1.

Incline 0.9.

Manualer 0.8-0.9

Fungerer for lavere vekter i alle fall, blir litt mer tricky med høg vekt.

Så om du kjører 40kg i vanlig benk, skal du greie 44 i skrå-nedover benk.

 

Det der høres veldig feil ut i mitt hode.

 

Stemmer ganske bra overens med mine erfaringer og de fleste jeg bruker å trene med. 

Om ein trener med 100kg i benk, så blir ca 90kg i skråbenk passe bra.

Og opp mot 40-45kg i manualer (x2 - 80-90kg).

110-115 i skrå-ned stemmer også ganske greit då :)

 

Det er jo nokså grov estimat, alle er forskjellige. Men trur det stemmer ganske "ok" for folk flest :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...