Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare nysgjerrig... Hvem (om noen) av dere meddebutanter er foreldre? I så fall, går det ann å kombinere treninga med det å være en tilstedeværende forelder uten at det bare er mas? :)

Jeg har tre barn. 8 mnd, 5år og 8 år. Trener etter at babyen er lagt. De to eldste er enten hos pappaen eller på barnepassen på treningen.
Lenke til kommentar

Jeg har føkka opp knær, legger, ankler og sett alt som er av å vinkle føttene mye ut under slike aktiviteter. Det var i alle fall det manualterapeuten sa. Jobber med å ta knebøy med kun ca 80% grader vinkling, og det er jævlig vanskelig. Latterlig mobilitet her i gården selv om det stort sett er det eneste jeg har klart å trene dette året. Knærne presses selvsagt ut da.

 

For meg har det vært ekstremt vanskelig å kombinere trening med baby(førstegangsforeldre). Kolikk i godt et halvt år der man har 0 krefter og får 0 søvn. Nå har det endelig kommet seg litt, men sliter enda med voldsom "bakrus" og manko av energi og søvn. Når man endelig får litt tid for seg selv så vil man helst ikke gå å slite seg enda mer ut med tunge vekter + at det er jævlig å komme inn i en god rytme igjen. Gains killer deluxe. Håper 2017 blir bedre, for tiden strekker bare så sjelden til nå. Det er så utrolig uforutsigbart med babyer. Klart det går å trene med normalt opplegg og noenlunde rutiner, men det kommer til å gå på bekostning av noe, for du kommer til å ha veldig mye mindre tid og krefter enn du hadde før. Og er du uheldig og får en baby med kolikk og uten foreldre som kan hjelpe mye så føler jeg virkelig med deg.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jævlig rart at det å peke knærne utover plutselig skal være skadelig, når mennesket har gjort dette for å gå på do i flere tusen år, før vi fikk toalettet og stol, og menneskerasen plutselig fikk en haug med rygg- og fordøyelseproblemer.

 

Ta det med en klype salt, men jeg personlig tror det er andre ting enn rykk og støt med knærne utover som skaper kneproblemer. Muskelubalanser, svake ledd, en kropp som ikke har blitt utfordret fysisk.

Lenke til kommentar

Jævlig rart at det å peke knærne utover plutselig skal være skadelig, når mennesket har gjort dette for å gå på do i flere tusen år, før vi fikk toalettet og stol, og menneskerasen plutselig fikk en haug med rygg- og fordøyelseproblemer.

 

Ta det med en klype salt, men jeg personlig tror det er andre ting enn rykk og støt med knærne utover som skaper kneproblemer. Muskelubalanser, svake ledd, en kropp som ikke har blitt utfordret fysisk.

Du har ikke 100-200kg å løfte, etter du dreit ut i marka :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...