Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

For det tredje er det ikke spesielt gunstig å legge på seg 0,5kg på en uke. Det er langt over hvilken lbm man klarer å legge på seg hvis man er godt trent.

 

Edit: I størsteparten av tilfellene. Jeg er sikker på at det finnes unntak, Dukien :wee:

Endret av Akse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, liker at jeg blir nevnt slikt Akse. :p

 

Alt står beskrevet i Olympiatoppen sin slide; 0,5 kg muskelmasse hver uke har blitt observert hos personer med en blanding av adekvat ernæring, trening samt genetikk. Det lar seg fint gjøre; avhengig av hvor mye oppnådd muskelpotensiale. Jo mer man har nådd jo mindre kan man forvente seg.

Det er ikke så lenge hun jenta på NIH la på 6 kg ren muskelmasse i løpet av 12 uker og jeg la på meg selv rundt 10 kg +/- fettfri masse i løpet av ett år. Men her er det selvsagt verdt å nevne at jeg "trente meg ned" i forkant.

Lenke til kommentar

Problem!

 

Har til i dag fått ned 1400kcal og 120gram proteiner.

Har ikke lyst på mer mat, men bør vel kanskje tvinge nedpå mer?

Bruker for helsens skyld medisin som øker forbrenningen noe, ikke voldsomt, men nok til at det merkes om man regner på det

 

Treningene er i tillegg meget harde og krever mye energi men det går fint.

 

What to do?

Lenke til kommentar

1 ss olje? (ikke oliven om man vil ha uten ettersmak) 100kcal.

Tran 100kcal.

1ss peanutsmør?

 

Kjøpe en pakke pumper og smøre på smør og sukker^^

 

På slike dager får man bare kjøpe en sjoko eller 15.

Såpass små mengder hjelper ikke når man trenger i hvert fall dobbelt så mye energi.

 

Kjenner selv at matlysten er så som så i denne varmen, men jeg klarer i hvert fall vedlikehold. Jeg drikker et par fløtesmoothies(2000kcal) og et par middager.

 

Å drikke kaloriene er kanskje løsningen for deg også.

Lenke til kommentar

Problem!

 

Har til i dag fått ned 1400kcal og 120gram proteiner.

Har ikke lyst på mer mat, men bør vel kanskje tvinge nedpå mer?

Bruker for helsens skyld medisin som øker forbrenningen noe, ikke voldsomt, men nok til at det merkes om man regner på det

 

Treningene er i tillegg meget harde og krever mye energi men det går fint.

 

What to do?

 

 

BURGER

Lenke til kommentar

Noen som vet av en "olympisk" stang med skikkelig grove riller for godt grep? har idag den de har på XXl http://www.xxl.no/trening-helse/trimutstyr/vektstenger/x-erfit-olympisk-vektstang-220-cm-50-mm/p/1062361_1_style og den er for glatt, ikke noe stas å kjenne at hånden begynne å gli når man har 120 kg på i benken.

 

Helt umulig å finne noe på nett

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

 

Slik jeg har forstått det skal ikke det være allverdens forskjell. Men det er ganske stor forskjell på om du fordeler 4k på en uke eller om du spiser 4k hver dag i en uke :-)

 

Det er klart, men tenkte mer på om bingeeating er bedre/verre for fettap enn å fordele det utover.

 

Ville ha spist det med en gang.

Lagre fett tar tid, og fordele det ut vil gi større flate å ta opp alt på.

 

Spiser du 50.000kcal på en dag vil kroppen kanskje få tatt opp 8000.

Deler du de 50K over 2 uker så vil man lagre alt. Sånn teoretisk sett og kun ment som et eksempel.

Lenke til kommentar

Noen som vet av en "olympisk" stang med skikkelig grove riller for godt grep? har idag den de har på XXl http://www.xxl.no/trening-helse/trimutstyr/vektstenger/x-erfit-olympisk-vektstang-220-cm-50-mm/p/1062361_1_style og den er for glatt, ikke noe stas å kjenne at hånden begynne å gli når man har 120 kg på i benken.

 

Helt umulig å finne noe på nett

Kommer langt med talkum..

Lenke til kommentar

 

 

Slik jeg har forstått det skal ikke det være allverdens forskjell. Men det er ganske stor forskjell på om du fordeler 4k på en uke eller om du spiser 4k hver dag i en uke :-)

 

Det er klart, men tenkte mer på om bingeeating er bedre/verre for fettap enn å fordele det utover.

 

Ville ha spist det med en gang.

Lagre fett tar tid, og fordele det ut vil gi større flate å ta opp alt på.

 

Spiser du 50.000kcal på en dag vil kroppen kanskje få tatt opp 8000.

Deler du de 50K over 2 uker så vil man lagre alt. Sånn teoretisk sett og kun ment som et eksempel.

 

 

Er egentlig slik jeg alltid har følt det også, bedre å bare ta en dag og spise litt godis enn å småspise det ut over hele uken. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet av en "olympisk" stang med skikkelig grove riller for godt grep? har idag den de har på XXl http://www.xxl.no/trening-helse/trimutstyr/vektstenger/x-erfit-olympisk-vektstang-220-cm-50-mm/p/1062361_1_style og den er for glatt, ikke noe stas å kjenne at hånden begynne å gli når man har 120 kg på i benken.

 

Helt umulig å finne noe på nett

 

Kjøp en ordentlig stang, først som sist. Eleiko og Leoko er vel kanskje lettest å få tak i her i landet.

Lenke til kommentar

Jeg har bulgarsk utfall som en del av et treningsprogram. Jeg tar 12 * 3 sett med 3kgs hantler på hver side. Jeg gjennomfører programmet ca hver 2 eller 3 dag. Noen ganger erstattes programmet med annen trening, og da er det som oftest vanlige utfall med stang eller bare knebøy i stedet.

 

Det er ca 3. uken med dette programmet, men bulgarsk utfall er fremdeles minst like tungt. På dårlige dager har jeg problemer med å gjennomføre 12 reps etter hverandre. Det svir som et helvete i lår og legger. Burde jeg ikke merke fremgang?

 

 

Jeg begynte å trene aktivt for 3,5 mnd siden og merket stor fremgang i starten men føler det har stagnert veldig når det gjelder økning av styrke. Fokuserer på å la kroppen restituere mellom hver økt nå, og har gjort det de tre siste ukene. Før det trente jeg gjerne opp til 6 dager i uken, minimum 5.

Endret av darkness|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...