Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

 

 

Joda, men når du er ute da kan du jo ikke vite hvor mye kcal en mat har. F.eks. spise på en restaurant, det er det som gjør livet mitt vanskeligere :( For mange uforutsibare faktorer når man er mye ute, argh!

 

 

 

Skjønner hva du mener. Et enkelt googlesøk gir deg som oftest flere som har stilt samme spørsmål om en rett på menyen. Det blir selvsagt ikke helt nøyaktig, men kan gi deg litt kontroll i alle fall. Men igjen så må en spørre seg om det er verd å stresse med kalorier på når en spiser ute (så lenge du ikke spiser ute veldig ofte?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Coa: Spørs på belastningen i de forskjellige øvelsene.

 

Personlig har jeg ofte f.eks. støt, knebøy og drag i samme økt, men med vesentlig forskjell i belastning. Jeg kjører ikke 6x2@90% på både bøy og drag på en dag, for eksempel.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Vil det bli unødvendig stor belastning på korsryggen om man kjører frontbøy, sumo-mark og bulgarske utfall i samme økt?

Det skal gå bra.

 

Jeg skal ha leg day idag med knebøy 4x6, strak markløft 3x8 og bulgarsk utfall 3x8 (125kg – 117,5kg – 28kgx2 manualer itilfelle du lurer). Og det lar seg gjøre helt fint.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, ser den. Litt annerledes når kaloritotalen er nesten 5k.

Spiser du 5000 kalorier på vedlikehold? Hvor mye veier du?

 

Sist jeg sjekka vedlikeholdte jeg på 120 kg kroppsvekt med rett over 4000 kalorier om dagen.

Nei, vedlikehold er rundt 4300, tenker jeg. Veier 98 atm. Har sikkert forskjellig aktivitetsnivå også.
Lenke til kommentar

 

Skjønner hva du mener. Et enkelt googlesøk gir deg som oftest flere som har stilt samme spørsmål om en rett på menyen. Det blir selvsagt ikke helt nøyaktig, men kan gi deg litt kontroll i alle fall. Men igjen så må en spørre seg om det er verd å stresse med kalorier på når en spiser ute (så lenge du ikke spiser ute veldig ofte?).

 

 

Kanskje jeg trenger ikke stresse likevel? :p

 

Veide idag for første gang siden torsdag, for fem dager siden veide jeg 86,5kg sånt cirka og har veid sånt stabilt i over en måned. Nå med kun 2200kcal om dagen, veier jeg 83,5kg!(med sko, hvis det er viktig :p) Det er så herlig å se det, jeg har egentlig forventet at det skulle havne i rundt 84-85kg.

 

80kg, her kommer jeg!

Lenke til kommentar

http://skinnyfattransformation.com/why-you-shouldnt-do-starting-strength-as-a-beginner/

 

Snublet over denne artikkelen i dag, noen formening om hvorvidt han har rett eller ikke? Relevant for en fyr som meg, som er såkalt skinnyfat.

Mye broscience (og bitterhet) på gang der, men.

 

Forsåvidt greit nok at forskjellige ting funker for forskjellige folk, og dersom man heller vil kjøre pullups på lekeplassen så er jo det bare fint. Selv om det betyr at man ikke lenger tørr ta bilder i bokseren, heh.

 

En ting jeg merker meg med omtrent alle disse postene er at mange av dem starter med å si "har holdt på med SS i ett/to år nå og ...." Om man følger programmet, så er man ferdig med SS før det har gått ett år. De burde ha byttet program (til noe kroppsbygningsbasert, siden det er det de fleste ser ut til å bry seg om), og da er man jo igang med noe som hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...