Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Helt enig med boffeeen.

 

Hvis ønsket er å se ripped ut, så ville jeg maks vært på starting strength i et halvt år for å bygge opp grunnstyrken, for så å bytte over til mer volum.

 

Det er også litt teit å sammenligne skader i et program som involverer vekter med kroppsvektsprogram. Når en løfter tunge vekter er teknikk superviktig. Du kan komme unna med ganske dårlig teknikk på kroppsvektsøvelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det jeg synes var litt rart, må jeg innrømme. Ligger ikke hovedpoenget med SS i navnet, "Starting"? Hadde iallefall inntrykk av at man etter hvert går over til mer isolerte øvelser og slikt, siden poenget med SS var grunnstyrke.

 

Selv løftet jeg 85kg i markløft her om dagen, over min egen kroppsvekt. Finnes jo grenser for hvor mye tyngre jeg kan gå raskt for å si det sånn. Jeg får se hva situasjonen er etter sommeren, kanskje det er på tide å bytte program da.

Lenke til kommentar

Faen as, nå skal jeg straks av gårde for å ha eksamen i statistikk, vitenskap & metode. Siste eksamen i årstudiet mitt. Hadde cellebiologien forrige uke og følte det gikk til helvete for fikk feil tidspunkt av skolen ikke én gang, men to ganger. Så startet på eksamen med verre tid som førte til at jeg bommet på noen oppgaver. Men skal klage på dette.

 

Hvordan er egentlig folka her forbereder seg til eksamen? Hendene mine er som gelé for det står om drømme-mastern på spill her. :s

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Det er det jeg synes var litt rart, må jeg innrømme. Ligger ikke hovedpoenget med SS i navnet, "Starting"? Hadde iallefall inntrykk av at man etter hvert går over til mer isolerte øvelser og slikt, siden poenget med SS var grunnstyrke.

 

Selv løftet jeg 85kg i markløft her om dagen, over min egen kroppsvekt. Finnes jo grenser for hvor mye tyngre jeg kan gå raskt for å si det sånn. Jeg får se hva situasjonen er etter sommeren, kanskje det er på tide å bytte program da.

Mark er vel den øvelsen, sammen med bøy, som man øker raskest i, da de involverer så store muskelgrupper.

 

Ang. starting strength. Man kan ikke sette et program i en gitt kategori pga. navnet. Se på øvelsene. Det er baseøvelser, som bør være grunnpillarene i et hvert program, med visse unntak selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Faen as, nå skal jeg straks av gårde for å ha eksamen i statistikk, vitenskap & metode. Siste eksamen i årstudiet mitt. Hadde cellebiologien forrige uke og følte det gikk til helvete for fikk feil tidspunkt av skolen ikke én gang, men to ganger. Så startet på eksamen med verre tid som førte til at jeg bommet på noen oppgaver. Men skal klage på dette.

 

Hvordan er egentlig folka her forbereder seg til eksamen? Hendene mine er som gelé for det står om drømme-mastern på spill her. :s

Jeg jobber jevnt og trutt hele året, er i alle forelesninger (og følger med!) og gjør oppgaver. Bruker den siste uka på kjapp repetisjon og gjør mye eksamensoppgaver. Går alltid tidlig hjem dagen før eksamen, kl to eller noe. Det jeg ikke kan da lærer jeg ikke noe mer de siste timene.

 

Og man kan alltids konte hvis det ikke går som planlagt :) Har du gjort en god jobb gjennom semesteret vil kontingen gå lett som en lek.

 

Den type fag du tar trenger man tid på seg til å forstå, vil ikke tro at skippertak er helt heldig. Og det er litt sent dagen eksamen er :p

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig folka her forbereder seg til eksamen? Hendene mine er som gelé for det står om drømme-mastern på spill her. :s

 

Det er bare sunt å være litt nervøs :)

Del opp pensum, og fordel ut over de dagene du har igjen. Da er du garantert at du kommer innom alle temaene du vil før eksamen. Sett opp en realistisk timeplan, altså at du har nok tid til å spise skikkelig og sove.

 

Rett før eksamen er det to måter å gjøre det på. Enten ta det rolig, ta fri hele kvelden før eksamen og vær opplagt. Eller gjør som meg, kjør på gjennom natta med x-antall kopper kaffe for å ha alt friskt i minnet, for så å gjøre eksamen i skikkelig overtrøtt-koffein-adrenalinrus ;)

 

Når dagen kommer er det bare å fokusere på det du kan, og få det ned på arket. Ikke bli oppgitt over de oppgavene du ikke klarer, kom heller tilbake til de når du har fått gjort det du er god på.

Endret av In Ter Face
Lenke til kommentar

Eller gjør som meg, kjør på gjennom natta med x-antall kopper kaffe for å ha alt friskt i minnet, for så å gjøre eksamen i skikkelig overtrøtt-koffein-adrenalinrus ;)

Det har aldri funket for meg. :p Jeg pleier å ta det rolig, spise en god middag og spille data kvelden før eksamen. Distraksjon fra stress og hvile. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig folka her forbereder seg til eksamen? Hendene mine er som gelé for det står om drømme-mastern på spill her. :s

 

I år mista eg all motivasjon etter førelesningane var slutt og har av den grunn gjort minimalt med skule den siste månaden. Har heldigvis jobba med pensum gjennom semesteret, så eg har litt kontroll på kva eg driv med.

Lenke til kommentar

 

Tre timer på sykkelen aka 3000 kalorier brukt. Sjekket opp med gps og pulsbelte. Men da får jeg spise mer under treningsdagene.

 

Hvor langt syklet du og hva veier du? 1000kcal i timen er meget sterkt.

 

86 kilo

 

80km er runden som jeg pleier å sykle :)

Lenke til kommentar

For å følge opp mitt eget emne istad: Ble ferdig med statistikk, vitenskap & metode. Valgte å fordype meg i selve statistikken og det var pain. Det var eksamen 3/3 så nå er det sommerferie og master i samfunnernæring til høsten. Er sikker på at det er det rette valget for meg.

 

Formulerte meg dårlig, men det jeg lurer på hva folk her gjør i timene før eksamen +/- Uansett hvor godt forberedt jeg er og har vært (nailet idag) så pumper hjertet, hendene skjelver og kroppen koker. Nesten som jeg vurderte å skaffe meg beta-blokkere. Hvordan er det man beholder roen? For det er jeg alt annet enn flink på.

 

MEN! Brazil VM starter om noen dager. Så dette blir uansett en finfin sommer.:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk B på praktisk muntlig eksamen i Aktivitetslære :D . Veldig fornøyd, for jeg kom opp i DANS! Haha! Venter i spenning på skriftlig karakter som kommer på fredag :) . Har så langt B, B, og A i studiet.

 

Hvis du hadde gitt dem en lapdans, får du nok A. Men uansett, gratulerer med B da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...