Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

styrke er alt

 

 

Du er utrolig unnvikende for å være en fyr som tar "200kg i mark"!

 

Det er dog veldig synd å se at du lar dine personlige preferanser ødelegge for diskusjonens del, da jeg er sikker på du har noe å bidra med i en eventuell styrke/BB-debatt.

Feks. det var veldig viktig for deg å få fram poenger om forutsetninger og hva som er akseptabelt i vår forrige debatt, men når en person (uten at noen vet hvilke mål han har med trening) spør hvor ofte han bør ta knebøy, er du bastant og egoistisk og tror det kun dreier seg om styrke.... Hvorfor gjaldt ikke forutsetninger nå lenger?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Du er utrolig unnvikende for å være en fyr som tar "200kg i mark"!

 

Det er dog veldig synd å se at du lar dine personlige preferanser ødelegge for diskusjonens del, da jeg er sikker på du har noe å bidra med i en eventuell styrke/BB-debatt.

Feks. det var veldig viktig for deg å få fram poenger om forutsetninger og hva som er akseptabelt i vår forrige debatt, men når en person (uten at noen vet hvilke mål han har med trening) spør hvor ofte han bør ta knebøy, er du bastant og egoistisk og tror det kun dreier seg om styrke.... Hvorfor gjaldt ikke forutsetninger nå lenger?

Du har helt sikkert rett :-)

Lenke til kommentar

Noen øvelser jeg bør unngå når jeg sliter med vondt i skuldra ? Skal komme meg til noen som kan litt mer, men erfaringsmessig så er jeg veldig treig med slikt.. :p

Har slitt med skuldra i snart ett år nå. Tips:

Ligg langt unna alt som gjør vondt. Absolutt alt som gjør at skuldra blir stiv og vond. For meg er det dette alle pressøvelser, og knebøy. For meg har jeg rehabba skuldra ved å kjøre ekstremt mye draøvelser (roing o.l), rotator cuff øvelser (om det ikke gjør vondt) og mage (for bedre stabilitet).

Lenke til kommentar

Har slitt med skuldra i snart ett år nå. Tips:

Ligg langt unna alt som gjør vondt. Absolutt alt som gjør at skuldra blir stiv og vond. For meg er det dette alle pressøvelser, og knebøy. For meg har jeg rehabba skuldra ved å kjøre ekstremt mye draøvelser (roing o.l), rotator cuff øvelser (om det ikke gjør vondt) og mage (for bedre stabilitet).

 

Vil gjerne legge til at hvis du (altså Skadi) må gjør pressøvelser, så varm opp skulderen skikkelig.

Ta gjerne også oljer (krill/sel), da dette hjelper for leddsmerter.

Lenke til kommentar

Har slitt med skuldra i snart ett år nå. Tips:

Ligg langt unna alt som gjør vondt. Absolutt alt som gjør at skuldra blir stiv og vond. For meg er det dette alle pressøvelser, og knebøy. For meg har jeg rehabba skuldra ved å kjøre ekstremt mye draøvelser (roing o.l), rotator cuff øvelser (om det ikke gjør vondt) og mage (for bedre stabilitet).

Har selv en skulderskade som holder meg langt tilbake i både bøy og benk, skuldrene er veldig komplekse og viktigheten av å tøye muslkaturen er veldig undervurdert, men det å trene dem opp er viktig, kjør dem lett over tid, rom var ikke bygd på en dag, ei heller var traps. Ett område med så mye muskler er tilpasningsdyktig og kan derfor trenes til å støtte oppunder skad musklatur, beste tipset jeg kan gi (gjor det feil selv) er å støtte muskulaturen rundt for og få avlastning, viss musklaturen, viss du har en skade trenger du ikke å trene symetrisk, tren mer på den skadde siden, tren lett og la det bygge over tid.

Lenke til kommentar

:roll:

Som alt annet som blir skrevet er ting relativt, jeg har mine erfaring i fra styrkeløfting (selv om det er dårlige løft) så er det engang det eneste jeg kjenner til, så fronter jeg mine erfaring detetter

Om folk er uenige med meg at det er løsningen for di fleste er det engang det jeg ånder for og følelsen av å løfte handler for min del om å løfte mye og jeg unner alle følelsen av progresjon innenfor det.

 

Om dere da av den grunn føler det for det meste bare er svada og vrøvl må dere gjerne mislike det, men når jeg føler at mine rød derav blir besvart mer på meg av person og mine (dårlige) meritter så blir svarene det etter, jeg har ikke mye å bidra med utenfor det. Jeg legger ikke skjul på at mine anbefalinger er rettet mot styrkeløfting og derav må dere ta det for det de faktisk er. Jeg gir råd basert på mine erfaringer, så får folk ta det til seg eller skyve det ifra seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte meg litt karbohydrater på tilbud nå nylig fordi det fort kan ta litt tid mellom trening og måltidet i Forsvaret. Jeg har en normal fettprosent og lurer på hvor mye jeg bør innta etter trening (da i tillegg til proteiner) for økt muskelmasse og for å få fylt opp glykogenlagrene igjen?

 

Etter trening bør du innta kroppsvekten din omgjort til gram i karbz.

Altså, veier du 80 kg bør du innta 80 gram karb.

Pr dag bør du innta kroppsvekten din x 5-8 omgjør til gram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...