Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å spotte er å se til at den som løfter faktisk fullfører løftet, og eventuelt bistå med å få stanga på plass om han feiler.

 

(I enkelte bro-miljøer er det en som hjelper med å løfte. Det er ikke treningsmiljøer du ønsker å være del av.

 

Det er 'innafor' å hjelpe til å løfte stangen utav stativet i bøy benk (what tha furk), men .. tror ikke det var dette du mente.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at hvis jeg øker 10 kg over det vanlige og tar 3-4 reps, da blir det enklere når jeg tar samme vekt neste gang jeg er på benkpressen og klarer da 5-6.

 

Kroppen merker at tyngden øker så den prøver å bygge seg opp så den klarer å løfte samme vekt neste gang med mer reps, derfor kan det oppleves som lettere etter hva jeg har forstått.

 

 

1-5 rep sett. 2-4 sett gjerne.

 

Takk for at dere tok tid til å svare på spørsmålet mitt :) Det skal jeg teste ut.

Lenke til kommentar

 

Da må du prioritere. Eller, du kan jo la være, men da blir resultatene deretter. Jeg ser at du bor i Halden, så jeg nekter å tro at det ikke finnes et treningssenter i rimelig avstand.

 

Joda, finnes opptil flere innenfor rimelig avstand, men grunnet div årsaker jeg ikke vil gå innpå offentlig her så må jeg være hjemme for det meste når jeg ikke er på jobb.

Lenke til kommentar

Som jeg nettopp skrev på forrige side så koster ikke fullt utstyr mye om du har is i magen.

 

Jeg ga 1500 for et knebøystativ med 140 kg vekter pluss stanga.

Kjøpte sånn pullupbar til å ha i dørkarmen og kjøpte et brukt hjemnelaga dipstativ.

 

Regna ut at jeg sparer dette inn på 2.5 til 3 måneder. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...