Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chasewnøtter er latterlig dyrt her jeg bor, må fort betale langt over 40kr for 100gram, det er ingen god pris nei. Utenom coop og first price varianten, men de vil jeg ikke ha pga vegetabilsk olje.

Krever kanskje bittelitt arbeid, men å kjøpe rå nøtter og riste dem selv kan være et billigere alternativ. Da kan du også krydre etter eget behov ganske lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Istedenfor å spise snickers og sjokolade kan jeg anbefale å kjøpe en frukt og nøtteblanding, eller bare en pakke av dine favorittnøtter. Mye bedre smak, og mye bedre for deg.

Blander man med vaniljekesam blir det ikke så tørt heller.

Lenke til kommentar

Hei folks. Gjør det noe å bytte om vanlig benkpress med benkpress med manualer? Er det stor forskjell? Danke.

 

Min personlige preferanse er vanlig benkpress, men tidligere var jeg stor fan av å bruke manualer pågrunn av at jeg fikk mindre vondt i skulderen. Men ønsker du å løfte mye anbefaler jeg vanlig benkpress siden det ligger en del bak teknikken, smak og behag egentlig, men jeg synes man burde bruke barbell der man kan gjør det, enten det er press, bøy eller andre bein/torso øvelser.

Hvem var dette rettet til, egentlig?

 

Det har vell blitt nevnt i visse kontekster rundt omkring, så kanskje dette er ett tilfelle av en sen utløsning.

Lenke til kommentar

Sen utløsning ja. Diskusjon en side tilbake der en gav opp å spise sunt og begynte med snickers for å gaine. Cashewnøtter og chilinøtter i store kvanta, i tillegg til hvalnøtter har ekstremt mye næringsinnhold og er ikke dyrt. Nesten garantert bedre næringsprofil enn snickers ;)

Det var meg det! *rasle med sablene* 13kg opp på 16 måned, så hyller energitette matvarer som sjokolade og lignende; Fuck yeah!

 

Nøtter dessverre gjør meg kvalm men ligger nok psykisk etter det horrible forsøket vi hadde på fakulet for to år siden; 2000 kalorier i nøtter i løpet av 20min er ikke digg. :/

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Dukien: hvordan går eksperimentet du skulle ha med broren din frem mot jul? Eller er dette doppet?

Min tvilling har lagt på seg 8 kg +/- i ren masse og livvidden har gått ned med 3 CM. tillegg har jeg tatt høyde for andre variabler så godt det lar seg gjøre. Jeg har lagt på meg 3kg men gått ned 0,5 CM i livvidden. Det potensialet steroider har er bare helt vannvittig om det blir gjort riktig. Nå er det ikke første gang han tar ergogene preparater, så den variabelen kan ha spilt inn for hans fordel. Brodarn er fornøyd med at jeg følger han opp med jevnlige kost-anamneser og skreddersyr etter behovet hans. Han ser nok engang ut som en klisjeaktig bodybuilder.

 

Selv om jeg økte total antall serier til 35 (fra 24) så klarte jeg ikke å holde følge med han etter at vi hadde trent sammen i 8 uker.

Trøsten for være at jeg snart har tatt igjen mine gamle rekorder bare 16 måned etter å ha startet igjen. Så jeg konkluderer med at for oss som trener "rent" sliter med å oppnå de samme resultatene kontra ikke. (no shit sherlock) men moro når det var snakk om et lite tvillingforsøk. :) Slenger et bilde her, så kommer brodarn når han sender et bilde.

post-235098-0-84252900-1384199367_thumb.jpg

Endret av Dukien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

100kg manualer

Løfter de, setter deg, legger deg ned, når du er klar for øvelsen har du brukt unødvendig mye energi.

Men under 50kg ja, er det en grei øvelse med manualer i benk om man vil det.

 

Jeg løftet aldri spesielt mye med manualer, aldri tyngre enn 40, brukte det for å trene opp skulderen, som sagt anbefaler jeg barbell til absolutt alt for di som har muligheten til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...