Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Jeg løftet aldri spesielt mye med manualer, aldri tyngre enn 40, brukte det for å trene opp skulderen, som sagt anbefaler jeg barbell til absolutt alt for di som har muligheten til det.

For styrke, kanskje. Men manualer er minst like bra som stang for kroppsbygging. Involverer mer støttemusklatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det kan gjerne være, men er ikke tunge manualer ganske lett å få belastningsskader med? Liker ikke manualer så godt, kan ikke huske sist jeg brukte en.

Jo, derfor er spotter lurt på tunge løft. Men så er ikke tunge løft spesielt viktig i kroppsbygging uansett. 70% av 1rm er fint, og det klarer man å kontrollere.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Jo, derfor er spotter lurt på tunge løft. Men så er ikke tunge løft spesielt viktig i kroppsbygging uansett. 70% av 1rm er fint, og det klarer man å kontrollere.

 

Sist jeg hadde en kom belastningsskader overtid, om det sto en spotter og såg på spilte ingen trille.

 

Men da er vi forsåvidt enige, smak og behag, jeg ser mange av di som bygger gjerne gjør begge deler, en del bruker også scmhidt maskinen (kan være det staves noe annerledes) til å ta incline/decline benk. Jeg bruker forsåvidt også denne til støtteøvelser til benkpress.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

^Jeg tenkte litt feil. Tenkte mer på skuldersnaps eller lignende. Vet ikke om man er mer utsatt for belastningsskader.

 

Jeg vet jeg har hørt noe om det, men slike ting kan være forholdsvis mye brosience av folk som har skadet seg med dårlig teknikk og skylder på øvelsen. Men mener også å ha lest det på verdensveven,ikke at det nødvendigvis er noe annet men :p

Lenke til kommentar

Senteret jeg trener på er såpass lite at jeg ofte blir ventene, typ 1 bøy rack, 2 benker osv..

Så da rekker jeg og kose meg med mye reinspikka galskap, for det er mildt sagt noen som trenger litt veiledning, di som er i en umiddelbar fare for å kvele seg når di tar benk og knekke nakken når di tar bøy får av og til ett vennlig råd.

 

Men sånne som ikke rydder av vekter osv.. herrejesus

Lenke til kommentar

Åkei, jeg så en veldig morsom ting i dag. En nybegynner skulle kjøre rows med olympiastang på en noe ukonvensjonell måte. Stanga under en benk, med han liggende på magen oppå.

 

Han fant fort ut at det ble litt lite range of motion. Haha.

 

 

Jeg såg en kar her i forrige uke (tror det var da) som sikkert hadde på 300 kg på beinpress maskina, og løfta den sånn ca rett over øverste sikkringsdelen, for han tok den aldri ned sikringa, han tok 1 rep hvert tredje minutt i fra tredje sikringspunktet og opp, for også klage om at det var plass til så lite vekter på stangen. Løftet var kanskje omtrent 12-15 cm extensions på.

 

Etterpå brukte han selvfølgelig 40 minutter på 1/12 bøy, med alt for mye vekt og beina inn.

 

Jeg lot han bare vær, forhåpentligvis skader han seg sånn at jeg får ta bøy i fred, for jeg gikk heim i påvente på at han skulle bli ferdig, magen begynnte også å gjøre vondt av å holde tilbake å se på mannen.

Endret av Priim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg spør bare... Hvorfor går dere ikke borti og forklare hvordan det skal gjøres?

 

Jeg kommer til å være glad fordet hvis det skjer med meg, jeg tviler på det sterkeste at jeg gjør alt riktig. Det er ikke alltid å vite om jeg gjør det riktig eller ei, men om noen går bort til meg og spør om de kan gi bort et par tips da vil jeg bli veldig glad for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klarte ikke unngå å overse denne i en annen tråd. Hva menes her, er dette det samma som folk kaller "kraftig benbygning"?.

Mens noen ikke kan spise et lite stykke kake uten å kjenne det i bukselinningen, kan andre kunne forsyne seg rått av kakefatet uten å legge på seg et gram. Urettferdig?

Ifølge slankeekspert Lisa Bolting kalles de «luksusforbrennere», en egenskap du er født med.

– Kan du spise hva du vil uten å legge på deg, skyldes det at kroppen setter opp forbrenningen avhengig av hvor mye du spiser. Om du får i deg 1000 kalorier, forbrenner kroppen din det. Får du i deg 5000, så forbrenner kroppen mye mer, forklarer Bolting til den danske avisen

Lenke til kommentar

 

Men sånne som ikke rydder av vekter osv.. herrejesus

Se for deg at du er et kvinnfolk på rundt 60 kilo. Tenk deg nå at noen har tatt 120 kgmark og ikke ryddet. :roll:

Har et par ganger måttet spørre om hjelp fra Random swole-dude eller lete opp idioten som ikke ryddet.

 

Gøy å bruke 15 min på å rydde og være helt utslitt etterpå.

Endret av mushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spør bare... Hvorfor går dere ikke borti og forklare hvordan det skal gjøres?

 

Jeg kommer til å være glad fordet hvis det skjer med meg, jeg tviler på det sterkeste at jeg gjør alt riktig. Det er ikke alltid å vite om jeg gjør det riktig eller ei, men om noen går bort til meg og spør om de kan gi bort et par tips da vil jeg bli veldig glad for.

Det har veldig mye med personen sin holdning å gjøre, enkelte får du bare ikke lyst å hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://fitnessbloggen.no/irriterende-trening/

 

Håper ingen kjenner seg igjen, for di fleste tingene der er ting som irriterer meg.

Nja. Alt for mye der gikk på hvordan folk trener selv. Jeg irriterer meg overhodet ikke over folk som skader seg selv, kun trener armer osv., kun de som prøver å prakke idiotien deres på andre (og en rekke andre ting som går ut over andre, selvfølgelig). Jeg ler mye av dem, og blir tidvis litt oppgitt, men det er på ingen måte irriterende.

Lenke til kommentar

Nja. Alt for mye der gikk på hvordan folk trener selv. Jeg irriterer meg overhodet ikke over folk som skader seg selv, kun trener armer osv., kun de som prøver å prakke idiotien deres på andre (og en rekke andre ting som går ut over andre, selvfølgelig). Jeg ler mye av dem, og blir tidvis litt oppgitt, men det er på ingen måte irriterende.

 

For å være ærlig så er det som irriterer meg mest og det irriterer meg faktisk såpass mye at jeg tar tak i det når jeg ser det, er folk som ikke rydder av vekter. Når folk tar bøy, benk eller mark burde dem rydde opp, ser jeg at dem går derifra så går jeg bort og spørr om dem ikke er sterke nok til å løfte av og at jeg gjerne kan være behjelpelig, men da får dem stå og se på at jeg gjør det.

 

Det er ikke for min egen del akkurat det, jeg anser det å ta av og på vekter som en del av treningen (ALT HJELPER) men der er en del damer der jeg trener, som jeg naturligvis syns er veldig gøy og når noen har tatt 170-180 kg i bøy og lar vektene står på, da er det noe fundamentalt gale med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...