Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det egentlig bare en skrytevideo, ikke formsjekk. For teknikken vet jeg at sitter.

 

Hettegenseren forsvant etter 3 sett kan du si :)

"For teknikken vet jeg at sitter"

 

I lol'd. Albuene dine rister frem og tilbake som en klump med gele, og uavhengig av hva du sier er oppspenningen ikke-eksisterende.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"For teknikken vet jeg at sitter"

 

I lol'd. Albuene dine rister frem og tilbake som en klump med gele, og uavhengig av hva du sier er oppspenningen ikke-eksisterende.

At du kan si det ut i fra den videoen sier mer om dine antagelser enn om min teknikk.

 

At albuene rister er nok resultat av at jeg faktisk pusher meg og løfter vekter som er tyngre enn jeg vanligvis løfter med.

Endret av Akse
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg gikk tilbake og såg filmen engang til, siden det ble tatt opp, det ser ut til at han har rett, det er tilsynalatende ingen kraftoverføring i fra beina heller, armene skjelver og skuldrene løsner i toppskitet på løftet.

 

Hadde du ikke hatt en hettegenser som var 7'xer for stor kunne vi korrigert den til å bli mer riktig, men jeg ville ha svelgt en kamel for å redde helsa.

 

At det i det hele tatt viser såpass godt som det gjør på filmen er i mine øyner urovekkende, men som alle andre, you do as you please, ingen her har noe ønske om at du skal skade deg, så se på det som en bekymringsmelding i fra folk om faktisk bryr seg.

 

For å ta det jeg såg: (og har bare sett den 2 ganger)

 

Beina dine er i nesten 90 graders vinkel, dette gjør at kraftoverføringen der som er det mest grunnleggende i oppspennet forsvinner, viss du sitter på en stol med beina rett ned og prøver og skyve så merker du det, flytt beina bak basen på stolen og skyv igjen, merker du?

 

Skuldrene dine glepper frem i slutten av løftet (dette korrigerer jeg folk nesten hver dag på senteret med) og ja, jeg gjorde det frem til en big ass motherfucker viste meg skuldra si hvordan den såg ut etter å ha gjort det feil. Jeg har selv en skulderskade, trenger ikke en til.

 

Armene skjelver fordi det er mangel på oppspenn, det kan se ut til at det er dårlig vinkel i mellom kassa og ræva, det kan være pågrunn av hettegenseren.

 

Vel ja. ut i fra en videosnutt.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine antagelser? Ser jo svart på hvitt at du hverken spenner deg opp, og at du ikke er stabil i det hele tatt ettersom en må være blind for å ikke se at albuene dine rister frem og tilbake. At du ikke klarer å ta til deg helt åpenlyse tips (som er utrolig lett å se utifra videoen din) om teknikken din får være ditt problem.


Edit: Ser flere folk her enige med meg. Og: en trenger absolutt ikke å ha kroppsnære klær/få klær på seg for at det syns om en spenner seg opp. Syns det ikke at en spenner seg opp selv med 50xl genser gjør en det feil.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du kan si det ut i fra den videoen sier mer om dine antagelser enn om min teknikk.

 

At albuene rister er nok resultat av at jeg faktisk pusher meg og løfter vekter som er tyngre enn jeg vanligvis løfter med.

Nei. Det kommer av dårlig stabilitet. Spenner du deg opp skikkelig blir det et mindre problem. Gode løftere med god teknikk rister ikke på maksvekter.

Lenke til kommentar

"For teknikken vet jeg at sitter"

 

I lol'd. Albuene dine rister frem og tilbake som en klump med gele, og uavhengig av hva du sier er oppspenningen ikke-eksisterende.

 

Ditt første innlegg i tråden omtrent og du er krass fra første stund. Du glir visst rett inn som en naturlig del av DST, så velkommen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...