Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

I innlegget ditt står det fremdeles 1 x kv benk, 1,5 x kv knebøy og 2 x kv mark.

 

Hva mener du jeg gikk glipp av?

 

Treningsforutsetning, 60 kg med hva? Hva som er akseptabelt eller ikke er også subjektivt, jeg ville aldri ha akseptert å veigd mer en 90 kg og ikke klart 200 kg i markløft. Mens noen er i himmelen over 150 på samme kropsvekt. Det handler om forutsetninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ingenting i personens innlegg skulle tilsi at personen hadde noen stor treningsbakgrunn.

 

Dersom en person plutselig hadde spurt meg om hva som er en akseptabel tid på 5000m så ville jeg hatt nok forståelse til ikke å si "tja, 12.50 avhengig av treningsbakgrunn".

 

 

'Jeg pleier å si'

 

Hvorvidt det er akseptabelt og om det er oppnådd er to helt forskjellige ting. Det er fullstendig legalt å ikke klare å løfte olympia stanga, ingen putter deg i fengsel. Ei heller om du løfter 300 kg.

Lenke til kommentar

 

Treningsforutsetning, 60 kg med hva? Hva som er akseptabelt eller ikke er også subjektivt, jeg ville aldri ha akseptert å veigd mer en 90 kg og ikke klart 200 kg i markløft. Mens noen er i himmelen over 150 på samme kropsvekt. Det handler om forutsetninger.

Hele poenget er at det er ei jente du kommer med disse " anbefalingene" dine, ikke forutsetninger!

Lenke til kommentar

Ok, jeg er denne tøtta på 60 kg. Jeg er nysgjerrig på hva som er greie løft for meg, hvis jeg trener i si 2 år til uten mål om å bli profesjonell eller legge hele livet mitt etter treninga. Sånn amatørmessig greie tall. Men jeg skjønner at det er tilnærmet umulig å si noe om, ser bare at dere gutta opererer med disse tallene, f.eks. kv. i benk er drøyt hvis det er snakk om arbeidssett for min del og ikke maksløft

Lenke til kommentar

 

Når ble jeg pleier å si til en anbefaling?

Viss du leser den nederste og den første setningen så får du helheten. Viss ikke det blir for tungt for deg da.

 

Men dersom de tallene du nevnte ikke er ment å tas som en anbefaling til hun, hvorfor skrev du noe da? Alle kunne jo se at det ikke var en som hadde trent i flerfoldelige år some spurte, derfor burde svarene være rettet mot noen som man kan anta at har en helt gjennomsnitlig kroppsbygging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, jeg er denne tøtta på 60 kg. Jeg er nysgjerrig på hva som er greie løft for meg, hvis jeg trener i si 2 år til uten mål om å bli profesjonell eller legge hele livet mitt etter treninga. Sånn amatørmessig greie tall. Men jeg skjønner at det er tilnærmet umulig å si noe om, ser bare at dere gutta opererer med disse tallene, f.eks. kv. i benk er drøyt hvis det er snakk om arbeidssett for min del og ikke maksløft

Fruen er spedbygd (55kg), har trent i et av og på i et par år, og bøyer 60kg, benker 25, og drar 60kg i mark. Om den opplysningen hjalp så hipp hipp :fun:

Lenke til kommentar

Ok, jeg er denne tøtta på 60 kg. Jeg er nysgjerrig på hva som er greie løft for meg, hvis jeg trener i si 2 år til uten mål om å bli profesjonell eller legge hele livet mitt etter treninga. Sånn amatørmessig greie tall. Men jeg skjønner at det er tilnærmet umulig å si noe om, ser bare at dere gutta opererer med disse tallene, f.eks. kv. i benk er drøyt hvis det er snakk om arbeidssett for min del og ikke maksløft

Med det uthevede i mente, så synes jeg 50-60 kg i benk, 80-100 i knebøy og 100-120 i mark er greie tall. Dette er forutsatt at du følger SL, eller program av tilsvarende kvalitet, hele tiden.

 

Men, jeg synes Herr Brun har helt rett. Det er helt individuelt. Det er ikke noe vits i å dømme seg selv etter slike generelle mål.

Lenke til kommentar

Med det uthevede i mente, så synes jeg 50-60 kg i benk, 80-100 i knebøy og 100-120 i mark er greie tall. Dette er forutsatt at du følger SL, eller program av tilsvarende kvalitet, hele tiden.

 

Men, jeg synes Herr Brun har helt rett. Det er helt individuelt. Det er ikke noe vits i å dømme seg selv etter slike generelle mål.

Disse målene du setter må vel være maks, og ikke arbeidssett?

Lenke til kommentar

Jeg har nå filmet benken min igjen, og må egentlig bare si at det ser rimelig likt ut uansett hvor mye jeg spenner opp rygg, bein og skuldre. På det ene settet spant jeg opp så mye at det gjorde vondt i rygg og skuldre etterpå, og da mener jeg at det har gått for langt.

 

Kan kroppsformen min gjøre at teknikken ser verre ut enn den er? Jeg hadde virkelig ikke klart å løfte som jeg gjør om jeg lå der som en pølse.

 

Første er med det vanlige oppspennet mitt. Andre videoen drar jeg virkelig til og spenner opp det jeg makter. Jeg er enig i at det ikke ser ut som jeg har særlig oppspenn, men det er der.

 

http://youtu.be/IyP0qFEsnP8

 

 

http://youtu.be/tooXg-0R3kE

Lenke til kommentar

Jeg har nå filmet benken min igjen, og må egentlig bare si at det ser rimelig likt ut uansett hvor mye jeg spenner opp rygg, bein og skuldre. På det ene settet spant jeg opp så mye at det gjorde vondt i rygg og skuldre etterpå, og da mener jeg at det har gått for langt.

 

Kan kroppsformen min gjøre at teknikken ser verre ut enn den er? Jeg hadde virkelig ikke klart å løfte som jeg gjør om jeg lå der som en pølse.

 

Første er med det vanlige oppspennet mitt. Andre videoen drar jeg virkelig til og spenner opp det jeg makter. Jeg er enig i at det ikke ser ut som jeg har særlig oppspenn, men det er der.

 

 

Why do you care so much?

 

En uting med denne tråden, imo. er at det virker som det er en/1/uno måte å gjøre ting på.

Denne tankegangen blir helt feil for min del.

I mark feks. Jeg har sett mange her som kjører markløften helt ned. Men sånn teknisk sett, skal man vel slippe stanga på toppen av løftet??

 

Dette er en video som forteller mye av det jeg prøver å fortelle: 1 måte for styrkeløftere, 1 måte for bodybuildere.

 

http://www.youtube.com/watch?v=oddpysZM4U0

Lenke til kommentar

 

Vanskelig, hvorfor det? Er man ikke på trening for å løfte vekter? Bare å ta av og på vektene mellom hvert sett, null problem det.

Tar såpass lang tid at da er jo fyren klar for neste sett når jeg har tatt på vektene jeg skal ha og skal til å løfte. Like greit å vente til han er ferdig, så lenge det ikke er flere som venter.

 

 

Trener heldigvis på kvelden jeg, så alltid noe ledig!

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke. Det ble en heksejakt på teknikken min her som gjorde meg litt usikker på den selv. Men nå har jeg fått sjekket det ut mer selv, og har vel kommet frem til at teknikken min er god nok.

Du har blitt sterk som en mofo i benk på rekordtid og øker hele tiden?

Ja, min venn, du gjør garantert (!!!) noe feil ;)

 

Haters gonna hate!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke. Det ble en heksejakt på teknikken min her som gjorde meg litt usikker på den selv. Men nå har jeg fått sjekket det ut mer selv, og har vel kommet frem til at teknikken min er god nok.

 

De må være dumme!

 

Har sett videoen i loggen din, det ser bra ut. Du øker hele tiden som Corey sa, så det må jo stemme? Atterpå også så lenge du ikke får smerter i noen steder i hver gang du øker, da må du jo ha gjort noe riktig. Stå på og ha tro på deg selv.

Lenke til kommentar

 

Nå må du ta selve debatten, istedenfor å flisespikke deg framover.

 

Hvis du "pleier å si" til jenter at 1 x kv i benk er akseptabelt, så er du i mine øyne helt på viddene.

 

 

 

Men dersom de tallene du nevnte ikke er ment å tas som en anbefaling til hun, hvorfor skrev du noe da? Alle kunne jo se at det ikke var en som hadde trent i flerfoldelige år some spurte, derfor burde svarene være rettet mot noen som man kan anta at har en helt gjennomsnitlig kroppsbygging.

 

Fordi det er det jeg pleier å si er akseptable løft, hva som er akseptabelt fra dag til dag er ganske urelevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...