Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

.... I forhold til hva da?

Er det i forhold til styrke så ja/tja... Men først må vel vedkommende velge seg et program?

 

I forhold til bodybuilding? Nei, det er jeg ikke enig i.

Tenkte for styrke ja. Har planer om å legge opp et nytt program.

 

Hvilken rutine kjører du? Du har vel en treningslogg også her på forumet?

Endret av Dolph Lundgren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig. Kroppsvekt x 8 blir vel litt i overkant, blir det ikke? Hvis jeg har regnet riktig så skulle det bety at med mine 75kg skal jeg ha 2500kcal med karbohydrater daglig. Det blir vel ikke helt riktig med tanke på dagsforbruk og fordelingen av proteiner, fett og karbohydrater?

 

Noen som husker denne fra 6. klasse? :)

 

matsirkel.hovedspalte.jpg

 

Mulig jeg tenker feil her altså, men det hørtes bare så dramatisk mye ut.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg litt karbohydrater på tilbud nå nylig fordi det fort kan ta litt tid mellom trening og måltidet i Forsvaret. Jeg har en normal fettprosent og lurer på hvor mye jeg bør innta etter trening (da i tillegg til proteiner) for økt muskelmasse og for å få fylt opp glykogenlagrene igjen?

Hvor gjør du tjeneste? Rasjonene inneholder ofte mye karbohydrater

Lenke til kommentar

Tenkte for styrke ja. Har planer om å legge opp et nytt program.

 

Hvilken rutine kjører du? Du har vel en treningslogg også her på forumet?

 

Jeg kjører pdd en form for 5/3/1, men når det er sagt er jeg en novise når det kommer til styrke.

Det finnes andre her som har bedre peil på det enn meg.

Og treningsloggen min ligger i signaturen min.

 

 

Riktig. Kroppsvekt x 8 blir vel litt i overkant, blir det ikke? Hvis jeg har regnet riktig så skulle det bety at med mine 75kg skal jeg ha 2500kcal med karbohydrater daglig. Det blir vel ikke helt riktig med tanke på dagsforbruk og fordelingen av proteiner, fett og karbohydrater?

 

Mulig jeg tenker feil her altså, men det hørtes bare så dramatisk mye ut.

 

Tallet er tatt utifra estimatet som man finner i olympiatoppen sine program.

Høres kanskje dramatisk ut, men så er vel ikke 2500 kcal så mye hvis man spiser 4-5000 kcal? :p

Lenke til kommentar

Hvor gjør du tjeneste? Rasjonene inneholder ofte mye karbohydrater

 

Hei! Holder nå på med utdanning ved KS Gjennomgående. Rasjonene er fine de, men de er knappe på kalorier (500/måltid) og smaker dritt. Særlig når vi er ute i felt og aktivitetsnivået er høyt merker jeg dette.

 

Jeg tenker primært sett på når vi er i garnison og messa er tilgjengenlig. Selv da kan det fort gå en stund mellom FYFO-øktene og neste måltid.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjører pdd en form for 5/3/1, men når det er sagt er jeg en novise når det kommer til styrke.

Det finnes andre her som har bedre peil på det enn meg.

Og treningsloggen min ligger i signaturen min.

 

 

 

Tallet er tatt utifra estimatet som man finner i olympiatoppen sine program.

Høres kanskje dramatisk ut, men så er vel ikke 2500 kcal så mye hvis man spiser 4-5000 kcal? :p

 

 

Jeg er 75kg, 181cm og 19 år. Scoobys kalkulator estimerer mitt kaloriforbruk til 2800kcal om dagen. Høres dette rimelig ut?

Lenke til kommentar

Maria brakk nakken i ny treningstrend

 

 

Nettutgaven av magasinet Outside melder om at et økende antall skader som følge av CrossFit-øvelser, kan gi grunn til bekymring.

 

Outside henviser også til en rapport fra Journal of Strength and Conditioning Research, som viste at 16 prosent av dem som deltok i et tiukers CrossFit-treningsprogram måtte trekke seg som følge av overtrening eller skader.

I 2011 gikk det amerikanske militæret ut og frarådet soldater fra å begynne med CrossFit grunnet faren for muskel- og skjelettlidelser.

:whistle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Outside henviser også til en rapport fra Journal of Strength and Conditioning Research, som viste at 16 prosent av dem som deltok i et tiukers CrossFit-treningsprogram måtte trekke seg som følge av overtrening eller skader.

 

I 2011 gikk det amerikanske militæret ut og frarådet soldater fra å begynne med CrossFit grunnet faren for muskel- og skjelettlidelser.

 

 

Det opplegget Marines har er "NOE" strammere enn Crossfit... ;)

Lenke til kommentar

Får trent mer da, sånn har jeg tenkt å sette det opp.

 

Treningsrutine:
Mandag:
06:50 - 07:50 - Bein
13.50 - 15:20 - Bryst, Skuldre
20.00 - 20.35 - Kickboxing
Tirsdag:
06.50 - 07.50 - Mage, Nakke
14.30 - 16.00 - Rygg , Biceps
20.00 - 20.30 - Kickboxing
Onsdag:
06.50 - 07.50 - Cardio
14.30 - 16.00 - Bryst, Triceps
20.00 - 20.30 - Kickboxing¨
Torsdag:
14.30 - 15.30 - Skuldre, Nakke
Fredag:
06.50 - 07.50 - Rygg, Mage
14.30 - 16.00 - Biceps, Triceps , Bein
Lørdag:
Fri
Søndag:
Fri
Endret av Submission
Lenke til kommentar

Motivasjonen er på topp for tiden, koser meg virkelig på trening. Lurte på om jeg skulle sette inn støtet, eller er dette for mye? Skal gjøre det mandag-fredag

 

06.50-07.50 - Styrke

14.30 - 16.00 - Styrke

20.00-20.45 - Kickboxing (cardio)

 

Totalt: 3,25 timer hver dag, 22,75 timer i uken.

 

Med 22.75 treningstimer i uken i 52 uker vil du ende opp på ca. 1183 treningstimer i året.

 

Til orientering, Marit Bjørgen ligger på ca. 800-900.

 

Good fucking luck, Chuck.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...