Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om "Mifflin - St. Jeor" formelen viser mer eller mindre hvor mye kalorier man trenger?

Mifflins har vist seg å predikere best innenfor 10% +/- for den normotensive befolkningen, for idrettsutøvere som har en høyere andel LBM har harric bendict vist seg å predikere bedre da høyere muskelmasse øker jo basalforbrenning = høyere hvileforbrenning, så er du en aktiv idrettutøverer med en høyere andel LBM så kan du bruke den, Cunningham er genial, men den tar utgangspunkt i at du har beregnet nøyaktig hvor mye fettmasse du har og den beregner RMR og ikke BMR mot fettfri masse og kan da bare måles i en lab for å få en nøyaktig måling.

 

Hun frøken crossfit 17-åringen : Ser det ut som hun kommer ifra planeten sola eller er hun "ikke-vestlig"? For all del, hun ser frøken strøken ut men jeg innbiller meg at det kanskje har vært et ekstra lag med sminke der?

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor man kan få tak i Adidas power perfect II her i landet?

Utsolgt på magshop & gymgrossisten. Dem har på Kappi.no, men de bør man vist holde seg unna

 

Kommer nye størrelser om et par uker, bro. Både hos gg og magshop. Skal kjøpe dem sjæl.

Lenke til kommentar

Mifflins har vist seg å predikere best innenfor 10% +/- for den normotensive befolkningen, for idrettsutøvere som har en høyere andel LBM har harric bendict vist seg å predikere bedre, så er du en aktiv idrettutøverer med en høyere andel LBM så kan du bruke den, Cunningham er genial, men den tar utgangspunkt i at du har beregnet nøyaktig hvor mye fettmasse du har og den beregner RMR og ikke BMR og kan da bare måles i en lab for å få en nøyaktig måling.

Er ikke denne BMR-kalkulatoren det samme som Mifflins? Jeg fikk samme resultat som da jeg brukte Mifflins metode.

Lenke til kommentar

"Problemet" mange glemmer å nevne er jo at hun var turner før hun begynte med crossfit. Hun var ikke average skinnyfat jente som begynte med crossfit og så ble megasterk.

 

Når det er sagt, hun er jo imponerende sterk uansett, men det er ikke bare fra crossfit, og ja, hun kunne sikkert gjort noen øvelser litt bedre teknikkmessig (men hvor perfekte var VI da vi var 17, jeg hadde aldri trent noe annet enn fotball på den tiden..).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PS: Er det noen som vet hva det koster å få knærne gjennomlyst på et offentlig helseforetak? Må man gjennom fastlege som så sender deg til en spesialist, sånn for formalitetens skyld?

Røntgen? MR? I så fall kan du ta det igjennom en manuellterapeut. Avhengig av hva årsaken er kan nok dette muligens lønne seg uansett.

Jeg syntes jeg er svak i bunn av knebøy, så jeg klarer ikke å være så explosiv som jeg helst bør være.

Tips? Knebøy med stopp?

Hvis du ikke klarer å være så eksplosiv som du vil være kjører du mest sannsynlig litt for tungt. Gå ned på vektene litt og ha fokus på eksplosivitet. Du kan også kjøre med stopp i bunn. Det er jævlig tungt i stabiliseringsmuskulaturen.

"Problemet" mange glemmer å nevne er jo at hun var turner før hun begynte med crossfit. Hun var ikke average skinnyfat jente som begynte med crossfit og så ble megasterk.

Nettopp. Når man er tidligere turner er det ikke spesielt imponerende å klare muscle-ups o.l. Men når det blir stemplet som crossfit er det plutselig wow og sykt.

Lenke til kommentar

Det var da fælt til misnøye. Jenta er 17år, hvilken bakgrunn hun har eller ikke har, så er det sinnsykt imponerende det hun er i stand til å gjøre. Hun har blitt et slags ikon, ikke hennes feil. Det blir kanskje litt feil at crossfit skal hauses så jævlig opp og at hun har fått så mye oppmerksomhet er kanskje ikke rettferdig, men jenta er vanvittg pen, og helt unik avansert til å være 17år samme hvordan dere vrir og vender på det. Selfølglig blir det oppmerksomhet av slikt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

http://www.facebook....&type=1

 

Seriøst går det der an? Jeg føler meg jo totalt mislykket, jeg har jo ikke opplevd i nærheten av noe slikt en gang. Han gikk fra å være meget feit, til å ha flatere mage enn jeg har nå etter snart 1 år med trening på 3mnd. Herregud for en prestasjon!

 

Neida, jeg synes hun er veldig pen.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Utseendet er smak og behag, former har hun i alle fall og jeg klager ikke! Men som med alle som havner i rampelyset kommer det en del kritikk. Hun burde få skryt for det hun har gjort. Ung og kvinne som gjør gode øvelser og trener hardt, det burde oppmuntres uansett hvem det gjelder.

 

Å ha henne som motivasjon er greit for de som vil det, men hun er nok ikke PT-materiale enda (før hun får seg en evt. utdanning innen det).

 

 

 

http://www.facebook....&type=1

 

Seriøst går det der an? Jeg føler meg jo totalt mislykket, jeg har jo ikke opplevd i nærheten av noe slikt en gang. Han gikk fra å være meget feit, til å ha flatere mage enn jeg har nå etter snart 1 år med trening på 3mnd. Herregud for en prestasjon!

 

Kosthold, kosthold, kosthold! Kan fint få til forskjellen mellom de to første bildene uten å trene et sekund. De 3 siste er det tydelig at man må trene for å få muskler.

Men god prestasjon, uten tvil! Samme med han på Fitnessbloggen som gikk ned 50 kg på 4 mnd (om jeg husker riktig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...