Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Nei.

Veldig avhengig av stil, det da. Men HELT rett frem er nok heller sjeldent. 10 grader er passe.

Hva med Zercher squat, tar enda mer mage/core enn front squat igjen selv om du ikke vil kunne dytte på like mye vekt.

Ser jo bare ut som en vond, ukomfortabel frontbøy. Vil jo trene mer mage med frontbøy siden vektarmen er større også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zercher gjør vondt, hvertfall de første gangene. Men så lenge du er fast bestemt på å ikke la formen glippe (!), tvinger den deg til å bruke mye kjerne, pga. tidligere nevnte vektarm.

 

@ videoen til Akse: Hvorfor anbefale tung benkpress, så ta et avløft med pseudo-suicidegrep.. Mange i kommentarfeltet som sutrer på ødelagte ribbein? :p

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Deload

This, er det ikke rart å begynne og kun drikke melk tagnasjon i vekt/styrke?

 

Synes selv det er forhåndsvis lett å gå opp i vekt selv, bare å bytte ut lettmelk/kesam osv med fløte i alle anledninger, aldri hold tilbake på bacon, lag deg en ekstra posjon middag og så en avokado etter middagen, ostesmørbrød? osvosovsosv.

Lenke til kommentar

Hva er det man strekker på når man sitter på romma med strake bein og tar tak i tærne og presser haken ned mot brystet? Virker som om hele baksiden av kroppen strekkes? Merker jeg blir bedre i ryggen og i min stive nakke av det, men det Gjør sinnsykt vondt :-P

Bindevev (fascie). Ikke en særlig god strekk, egentlig. Finnes bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Aha, er en ganske ubehagelig strekk hvertfall. Mener jeg blir bedre i både ryggen og nakken av å strekke ut slik, men mulig det kan vare andre deler av utstrekningrutinen som er årsaken til at jeg blir bedre. Står mye oppreist og foroverlent på jobb som gjør at jeg blir stiv i nakken eller øvre del av ryggen. Strekker jeg ikke ut regelmessig blir ryggen så stiv at det "knekker" i den hvis jeg skyter kassa frem og kjører skuldrene ned og bak. Vet ikke helt hva som er årsaken til dette.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...