Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja. Mer rundt området trochanteric bursa om en bruker dette bildet:

Så altså, på "utsiden" av hoften nesten. Kun under oppspenn i benk som regel, så jeg må som regel strekkeut foten for og ikke få krampe.

Veldig vanskelig å si uten å se deg gjøre bevegelsen ... Hvordan er innad- og utadrotasjon i hofteleddet? Kan høres ut som om det er noe rusk der. Skaff deg en skumrulle og/eller lacrosseball og jobb med IT-båndet, pass på å gi TFL (tensor fasciae latae) og gluteus medius litt juling. Også viktig å tøye musklene ansvarlig for innadrotasjon i hofteleddet.

Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Hvor kjøper man skumrulle og lacrosseball, og til hvilken pris? Stefaren min sliter med smerter i lår. Han har ikke prøvd å bruke noe slikt, og ingenting annet han har prøvd har hjulpet. Legen har bare gitt ham piller å knaske på.

 

Så noe helt annet. Jeg leste denne artikkelen om periodisk faste: http://fitnessblogge...-drommekroppen/ . Jeg vurderer å prøve det etter jul. Det jeg lurer på, er om noen vet hvor mye melk 20-30 gram myseprotein er? Dere som har erfaring med periodisk faste, i hvilken grad vil dere si at prestasjonen står og faller på disse proteinene (eventuelt BCAA for dere som bruker det)? Artikkelen er også litt uklar på om man regner det som starten på spisevinduet, eller om det begynner ved det første måltidet etter trening.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Nja. Mer rundt området trochanteric bursa om en bruker dette bildet:

Så altså, på "utsiden" av hoften nesten. Kun under oppspenn i benk som regel, så jeg må som regel strekkeut foten for og ikke få krampe.

Veldig vanskelig å si uten å se deg gjøre bevegelsen ... Hvordan er innad- og utadrotasjon i hofteleddet? Kan høres ut som om det er noe rusk der. Skaff deg en skumrulle og/eller lacrosseball og jobb med IT-båndet, pass på å gi TFL (tensor fasciae latae) og gluteus medius litt juling. Også viktig å tøye musklene ansvarlig for innadrotasjon i hofteleddet.

Verdt et forsøk.

 

Vel, jeg trenger ikke gjøre en bevegelse. Legger meg ned i benk og spenner opp (beina naturligvis litt utover), og da kan det oppstå. Når de har ligget i ro i 30-40sec f.eks. Men takker for svar, får vel prøve meg rundt med skumrulle.

Lenke til kommentar

 

 

Så noe helt annet. Jeg leste denne artikkelen om periodisk faste: http://fitnessblogge...-drommekroppen/ . Jeg vurderer å prøve det etter jul. Det jeg lurer på, er om noen vet hvor mye melk 20-30 gram myseprotein er? Dere som har erfaring med periodisk faste, i hvilken grad vil dere si at prestasjonen står og faller på disse proteinene (eventuelt BCAA for dere som bruker det)? Artikkelen er også litt uklar på om man regner det som starten på spisevinduet, eller om det begynner ved det første måltidet etter trening.

 

Den artikkelen der reflekterer vel mer rundt konseptet lean gains enn periodisk faste. PF i seg selv er så enkelt at du har et spisevindu på rundt 8timer~, ikke nødvendigvis noe mye mer dilldall enn det. Har prøvd det i et par månders tid nå selv, og har veldig gode er faringer med det, og presterer akkurat like bra som jeg gjorde før. Jeg har også droppa alt som har med BCAA og gjøre, selv om jeg trener på tom mage.

Lenke til kommentar

HATAR knebøy nå, ser ut som kroppen min nektar å fungere så fort det er tid for knebøy...var i tillegg så trøtt at det føltes ut som om eg skulle sovne under det eine settet :sleep:

Hva med en deloaduke for å hente deg inn igjen, det er jo mye aktivitet på deg om dagen med skole, mma, vekter osv :) .

Det er kanskje ikkje ein dum ide. Har ikkje tenkt på det før. :)

Det går ut på at eg utfører styrketrening med lette vekter på alle kroppsdelar, eller kun dei eg har problem med?

Lenke til kommentar

Så noe helt annet. Jeg leste denne artikkelen om periodisk faste: http://fitnessblogge...-drommekroppen/ . Jeg vurderer å prøve det etter jul. Det jeg lurer på, er om noen vet hvor mye melk 20-30 gram myseprotein er? Dere som har erfaring med periodisk faste, i hvilken grad vil dere si at prestasjonen står og faller på disse proteinene (eventuelt BCAA for dere som bruker det)? Artikkelen er også litt uklar på om man regner det som starten på spisevinduet, eller om det begynner ved det første måltidet etter trening.

 

Den artikkelen der reflekterer vel mer rundt konseptet lean gains enn periodisk faste. PF i seg selv er så enkelt at du har et spisevindu på rundt 8timer~, ikke nødvendigvis noe mye mer dilldall enn det. Har prøvd det i et par månders tid nå selv, og har veldig gode er faringer med det, og presterer akkurat like bra som jeg gjorde før. Jeg har også droppa alt som har med BCAA og gjøre, selv om jeg trener på tom mage.

 

Takk for svar. Det var det jeg tenkte. Artikler skrevet på fitnessbloggen og liknende har lett for å overdrive viktigheten av forskjellige kosttilskudd. Jeg er derfor litt skeptisk til slikt. Målgruppen er jo så klart folk som er et hakk mer dedikert til fitness enn meg, men for vanlige folk som trener moderat, som den gjengse forumbrukeren her, tror jeg ikke at kosttilskudd gjør en stor forskjell, om den er merkbar i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvor kjøper man skumrulle og lacrosseball, og til hvilken pris? Stefaren min sliter med smerter i lår. Han har ikke prøvd å bruke noe slikt, og ingenting annet han har prøvd har hjulpet. Legen har bare gitt ham piller å knaske på.

Amazon eller eBay, f.eks. Ellers har myrevolution noe som kalles rumbleroller dersom du har en feit lommebok og hater deg selv tilstrekkelig mye.

Dersom leger bare gir piller ville jeg dratt til enten en sportslege eller en fysioterapeut. Fort gjort at de kan gjøre et bedre forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...