Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sant, det er jo ikke snakk om 72 pull ups/chin ups :) .

 

I videoen ovenfor setter bergensjenta ny personlig rekord i øvelsen «Fran», der hun vekselvis tar pushpress og kroppshevinger i stang: 21 repetisjoner i hver øvelse, så 15 og til slutt 9 – 90 repetisjoner totalt.

Suzanne har 30 kilo på stangen, som betyr at hun løfter sin egen kroppsvekt 72 ganger på 4 minutter og 17 sekunder.

 

Det står pull ups men hun gjør de "crossfit pull ups" ja.

 

Edit 2: Uansett, hun slår meg ned i støvlene :p .

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Det står pull ups men hun gjør de "crossfit pull ups" ja.

 

Edit 2: Uansett, hun slår meg ned i støvlene :p .

Første gang jeg har sett crossfit pull-ups som jeg har tenkt over, hva er greia med det? Hjelper jo til med hele kroppen for å løfte seg opp.. Er det bare for å klare flest mulig på kortest mulig tid som vanlig?

 

Edit: En ting til, er pull-ups med overhåndsgrep og chins med underhåndsgrep? Jeg har alltid tenkt motsatt.

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Ikke helt det jeg mener, mente bare at om man skal gå rundt å leve på junk hele bulkesesongen, så ville iallfall jeg heller spist bittelitt mer og gått "glipp av" noen kalorier enn å få alt gjennom brus oh sjokolade.

 

Og det er klart man fungerer som et menneske, men jeg fungerer mer optimalt med skikkelig mat i meg, iallfall.

 

MEN! Jeg får ikke oftere i meg 1000 kcal av brokkoli og skyr enn jeg får av melk og nøtter. Det er klart.

 

Men nå var det vel ingen som snakka om ett kosthold utelukkende av junk? Hellom om hvor mye kcal det faktisk var i en kebab :p

Lenke til kommentar

Yes! Trente markløft i dag, og under siste settet smalt det skikkelig i hamstringen. Første gangen jeg har fått strekk i en muskel før, og kan ikke si at det var noe behagelig. Det store spørsmålet er hva gjør jeg nå? Kutte ut alt av knebøy og mark i x antall uker framover, eller prøve å trene de med veldig lette vekter en stund til det føles bedre? Kjedelig å få skade låret akkurat etter deloading.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg give it a go Corey. :)

 

Nådde akkurat et milepæl idag morgens: for første gang siden jeg skulle se hvor brutalt jeg kunne presse kroppen min ned i kg så har jeg endelig nådd 70kg++ - 175cm.

 

- 78 kg Jan2011 start

- 63kg i mai2012 slutt

- 70 kg oktober 2012

 

Og bildene fra da og nå er bare jah! Men nå har jeg vært igjennom det og jammen var det slik jeg forventet på forhånd men hadde ingen anelse hvor sterk psykisk det er :

 

Selvfornektelse og utvikling av spiseforstyrrelser som bidro til at alt var tilsynelatende bra men klassen, familie og venner så jo at noe var galt når man var nede i 1200kcal per dag, og med det mener jeg ille! Men er glad jeg gjorde det - ville se hva psyken til mannlige styrketrenere/andre aktuelle som enten har vært normale eller overvektige som barn/ungdom slik jeg selv var. Og jeg ville virkelig se hva målgruppen går igjennom da jeg tross alt kommer til å behandle mange av disse jobbmessig.

 

Uansett : fettprosent 3,5% på det laveste mot 12% på start - målt i metabolsk kammer som måler O2/kroppsvarme som igjen måler BMR som gikk ned med utrolige 200 kcal i løpet av tiden.

 

Denne erfaringen blir gull verdt å ha med seg videre i forhold til spiseforstyrrelser blant idrettutøvere både jenter og spesielt gutter og andre personer som har et forstyrret atferd til mat. Nå vet jeg hvor seriøst ille det er og faktum er at jeg sliter med å klare å få i meg over 2500kcal til tross for vannvittige treningsøkter, fordi det fortsatt "føles feil". Men det er ting jeg jobber med.

 

Dette er en "hemmelighet" som jeg ikke har nevnt her tidligere eller hadde planer men når man klarer å legge på seg en god del andel kg fettfri masse så blir man strålende fornøyd. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

30 kg PÅ stangen blir vel 30 + 20 = 50kg, som jo er hennes kroppsvekt?

Det ville i tilfelle vært riktig, men her er det 35kg totalt. Så det er NM i misvisende tittel. :p Ble nesten litt irritert.

 

Yes! Trente markløft i dag, og under siste settet smalt det skikkelig i hamstringen. Første gangen jeg har fått strekk i en muskel før, og kan ikke si at det var noe behagelig. Det store spørsmålet er hva gjør jeg nå? Kutte ut alt av knebøy og mark i x antall uker framover, eller prøve å trene de med veldig lette vekter en stund til det føles bedre? Kjedelig å få skade låret akkurat etter deloading.

Kjedelig, ja. Hvordan har du deloadet? Trente du i det hele tatt? Gikk du rett tilbake på der du var?

En strekk i hamstrings er relativt uskyldig. Få blodgjennomstrømning til området og ligg unna belastning til det er bra igjen. Burde vel sette deg ute av spill i maks 5 dager, eller noe rundt der. Du kan selvfølgelig trene overkropp o.l.

Lenke til kommentar

Kjedelig, ja. Hvordan har du deloadet? Trente du i det hele tatt? Gikk du rett tilbake på der du var?

En strekk i hamstrings er relativt uskyldig. Få blodgjennomstrømning til området og ligg unna belastning til det er bra igjen. Burde vel sette deg ute av spill i maks 5 dager, eller noe rundt der. Du kan selvfølgelig trene overkropp o.l.

 

Bruker å kjøre slik at jeg trener 4x8, hvor jeg legger på litt vekt hver uke til jeg stopper opp. Deretter går jeg over til 5x5 og fortsetter en stund til jeg stopper opp der også. Når jeg står bom fast kutter jeg vektene ganske drastisk og går tilbake til 4x8, og starter på nytt. Dette har funket ganske bra for meg. Det var kun et par uker siden jeg gjorde deloaden og trener på relativt "lette" vekter i marken nå forhold til det jeg ellers klarer.

 

Hamstringen føles en god del bedre nå, så får vel prøve å trene litt lett bein om en 5 dager.

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...