Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det tydeligvis er noen her som studerer idrett/medisin så har jeg et spørsmål; for personer som har hatt kreft og gjennomgått behandling, er det noen ekstra risikoer assosiert med bruken av prestasjonsfremmende midler som EPO samt andre "tekniker" som blodoverføring?

 

Dere kan jo gjette hvem jeg tenker på...

Wild guess.. Dukien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det tydeligvis er noen her som studerer idrett/medisin så har jeg et spørsmål; for personer som har hatt kreft og gjennomgått behandling, er det noen ekstra risikoer assosiert med bruken av prestasjonsfremmende midler som EPO samt andre "tekniker" som blodoverføring?

 

Dere kan jo gjette hvem jeg tenker på...

Wild guess.. Dukien?

 

Jeg sa EPO, ikke oksehormoner.

Lenke til kommentar

Neppe, et elevert trykk på nyrene kanskje men OM de brukte doping var de så nøye overvåket at dette ikke hadee vært et tema.

 

Jeg synes forøvrig heksejakta på Armstrong er patetisk, han er en av de som har gjort mest for kreftsaken i verden men bare fordi noen røk uklar med ham forbant de seg på å ta ham. TDF er et dopsirkus fra ende til annen. Dag Pedersen presterte å uttale seg. Sad cunt som glemte efedrinbruken sin for noen år siden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det tydeligvis er noen her som studerer idrett/medisin så har jeg et spørsmål; for personer som har hatt kreft og gjennomgått behandling, er det noen ekstra risikoer assosiert med bruken av prestasjonsfremmende midler som EPO samt andre "tekniker" som blodoverføring?

 

Dere kan jo gjette hvem jeg tenker på...

Wild guess.. Dukien?

 

Jeg sa EPO, ikke oksehormoner.

Trodde du mente hvem du tenkte du ville ha svar av. Misforstod fullstendig..

Lenke til kommentar

Jeg synes forøvrig heksejakta på Armstrong er patetisk, han er en av de som har gjort mest for kreftsaken i verden men bare fordi noen røk uklar med ham forbant de seg på å ta ham. TDF er et dopsirkus fra ende til annen. Dag Pedersen presterte å uttale seg. Sad cunt som glemte efedrinbruken sin for noen år siden...

 

100+

Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke var klar nok i den første posten min så prøver jeg på nytt.

 

Dersom en som har gjennomgått kreftbehandling tar midler som EPO o.l. vil han eller hun ha en større risiko for å ta skade av det enn noen som ikke har det? Og ja, det er selvfølgelig Armstrong jeg tenker på.

 

Neppe, et elevert trykk på nyrene kanskje men OM de brukte doping var de så nøye overvåket at dette ikke hadee vært et tema.

 

Jeg synes forøvrig heksejakta på Armstrong er patetisk, han er en av de som har gjort mest for kreftsaken i verden men bare fordi noen røk uklar med ham forbant de seg på å ta ham. TDF er et dopsirkus fra ende til annen. Dag Pedersen presterte å uttale seg. Sad cunt som glemte efedrinbruken sin for noen år siden...

 

Prøv i hvertfall å sett deg inn i ting før du kommenterer det og vis at du har et snev av peiling på hva du snakker om... skjønt, da hadde det vel blitt ganske stille fra den kanten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke var klar nok i den første posten min så prøver jeg på nytt.

 

Dersom en som har gjennomgått kreftbehandling tar midler som EPO o.l. vil han eller hun ha en større risiko for å ta skade av det enn noen som ikke har det? Og ja, det er selvfølgelig Armstrong jeg tenker på.

 

Neppe, et elevert trykk på nyrene kanskje men OM de brukte doping var de så nøye overvåket at dette ikke hadee vært et tema.

 

Jeg synes forøvrig heksejakta på Armstrong er patetisk, han er en av de som har gjort mest for kreftsaken i verden men bare fordi noen røk uklar med ham forbant de seg på å ta ham. TDF er et dopsirkus fra ende til annen. Dag Pedersen presterte å uttale seg. Sad cunt som glemte efedrinbruken sin for noen år siden...

 

Prøv i hvertfall å sett deg inn i ting før du kommenterer det og vis at du har et snev av peiling på hva du snakker om... skjønt, da hadde det vel blitt ganske stille fra den kanten.

Har du løpt deg katabol eller anorektisk????

 

Pasienter som er friske av kreft er friske av kreft, hva mer vil du høre? Virker som du fisker etter argumenter for å overbevise deg selv om å flytte de 30 kiloene dine en anelse fortere...

 

EPO øker produksjon av røde blodceller som dør ned i da et større antall enn normalt, dette vil gi et økt trykk over nyrene som balanseres med samme medisiner som pasienter med som sliter med elektrolyttbalansen.

 

Jeg TROR jeg kan LITT om pulminære prestasjonsfremmende midler. Jeg har lenge foraøkt å finne utveier fra tung astma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra jobba spinkel.

 

Spør her også i tillegg til loggen.

Er det nokon som har peiling på deload? Kor lenge/ mange økter bør ein køyre det. Og kor mange sett/reps med kvar øving?

 

Du tar av for eksempel 15% av vekta på alle øvelsene og fortsetter som vanlig derfra, med like mange sett og reps som før.

Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke var klar nok i den første posten min så prøver jeg på nytt.

 

Dersom en som har gjennomgått kreftbehandling tar midler som EPO o.l. vil han eller hun ha en større risiko for å ta skade av det enn noen som ikke har det? Og ja, det er selvfølgelig Armstrong jeg tenker på.

 

Neppe, et elevert trykk på nyrene kanskje men OM de brukte doping var de så nøye overvåket at dette ikke hadee vært et tema.

 

Jeg synes forøvrig heksejakta på Armstrong er patetisk, han er en av de som har gjort mest for kreftsaken i verden men bare fordi noen røk uklar med ham forbant de seg på å ta ham. TDF er et dopsirkus fra ende til annen. Dag Pedersen presterte å uttale seg. Sad cunt som glemte efedrinbruken sin for noen år siden...

 

Prøv i hvertfall å sett deg inn i ting før du kommenterer det og vis at du har et snev av peiling på hva du snakker om... skjønt, da hadde det vel blitt ganske stille fra den kanten.

Har du løpt deg katabol eller anorektisk????

 

Pasienter som er friske av kreft er friske av kreft, hva mer vil du høre? Virker som du fisker etter argumenter for å overbevise deg selv om å flytte de 30 kiloene dine en anelse fortere...

 

EPO øker produksjon av røde blodceller som dør ned i da et større antall enn normalt, dette vil gi et økt trykk over nyrene som balanseres med samme medisiner som pasienter med som sliter med elektrolyttbalansen.

 

Jeg TROR jeg kan LITT om pulminære prestasjonsfremmende midler. Jeg har lenge foraøkt å finne utveier fra tung astma.

 

Jeg mente da for pokker ikke svaret ditt om risiko assosiert med bruk av EPO, jeg mente det våset du kom med vedrørende Armstrong-saken. Du kan tydeligvis en god del om dette (det mener jeg), men likevel lirer du av deg at "TDF er et dopsirkus fra ende til annen". Fullstendig ubegrunnede påstander som ikke har noen form for rot i den utviklingen vi har sett hva angår bruk av prestasjonsfremmende midler.

 

Har proteinshaken gått til hodet på deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mente da for pokker ikke svaret ditt om risiko assosiert med bruk av EPO, jeg mente det våset du kom med vedrørende Armstrong-saken. Du kan tydeligvis en god del om dette (det mener jeg), men likevel lirer du av deg at "TDF er et dopsirkus fra ende til annen". Fullstendig ubegrunnede påstander som ikke har noen form for rot i den utviklingen vi har sett hva angår bruk av prestasjonsfremmende midler.

 

Har proteinshaken gått til hodet på deg?

At TDF har vært en arena for utstrakt dopingbruk burde vel ikke komme som en bombe vel?

Dopi.g har vært alldeles tilstede helt siden begynnelsen av touren...

 

Risiko om man har hatt kreft må du spørre statistikere om siden det ikke er gjort noen forskning på akkurat det området. Mora mi døde av kreft for ikke lenge sia, før hun døde hadde vi håp om at hun skulle overleve og det ble i den sammenhengen spurt om farmasøytiske hjelpemidler for hurtigere restitusjon. Onkelen min ( som forøvrig er overlege ved den avdelingen hun lå på, ironisk nok ) klarte ikke å finne noe fullgodt svar på det men var positiv til nøye overvåket medisneri.g med restitusjon/opptrening som mål... Bedre svar enn det må man til endokrinologer for mer inngående diskusjon rundt temaet...

Lenke til kommentar

Beklager å høre om moren din, men som sagt; jeg rettet min kritikk mot akkurat påstanden din angående TdF. Det er feil å si at det er gjennomsyret av dop. Det var kanskje i nærheten av det (ikke mer enn i nærheten) for en del år siden, men vi kan med meget stor sikkerhet si at bruken har gått ned den siste tiden. Dette ser vi på blant annet wattmålinger, snitthastighet, tid brukt opp diverse stigninger, osv.

Lenke til kommentar

"TDF er et dopsirkus fra ende til annen". Fullstendig ubegrunnede påstander som ikke har noen form for rot i den utviklingen vi har sett hva angår bruk av prestasjonsfremmende midler.

 

 

Så TDF er ikke et dopsirkus fra ende til annen? Pantani, Schleck, Cuntador, Ullrich, VInokorouv, Leipheimer.. Se på resultatlistene fra siste 10 år, di snakker lite til din fordel.

 

Av alle argumenter jeg har hørt i denne saken synes jeg faktisk di i radioresepsjonen hadde en av di bedre. Di sa: "La armstrong beholde titlene, ettersom di fleste var uansett dopet. Han var bare den beste doperen!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...