Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

http://www.treningsf...art.php?id=2328

 

I følge denne artikkelen trenger jeg 4149kcal hver eneste dag, bare for å "holde formen". Er ikke det særdeles urealistisk og vel i overkant? (eller har jeg regnet feil? :p)

 

Faktorer jeg brukte:

85kg, 190cm, 18 år, middels aktivitetsnivå (trener 3 ganger i uka)

 

Hva er deres "daglige behov"?

I følge den treng eg 5244kcal for å opprettholde.

Trener alt i frå 3 til 6 timer om dagen rektig nok, med unntak av laurdagar.

Hørtes uansett ganske mykje ut. Ved å bare ligge i senga heile dagen skal eg visstnok bruke 2383 kcal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruke millioner av dollar på antidpoing når de bare kunne laget en antidop-kontrakt hvor de skrev under på at de ikke doper seg med vitne.

 

Team Sky har iverksatt et lignende tiltak, der rytterne må skrive under på at de aldri har vært i kontakt med ulovlige stoffer, ellers er det på huet ut.

 

Uansett, Armstrong sverget under ed at han ikke hadde dopet seg. Ser ikke ut som det funka.

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Nettopp. Det er jo rykter som sier at han betalte UCI (Det Internasjonale Sykkelforbundet) slik at de skulle hemmeligholde en positiv prøve. Om det stemmer vet jeg ikke, men det er veldig snodig at en utøver gir pengegaver til forbundet. Muffens.

 

Her ser dere listen over Armstrongs resultater, både de godkjente og de som er strøket. Som dere ser, bortsett fra Touren har han kun seirer i ett stort ritt, Criterium Dauphine Libere (2 seire). Dauphine er et ritt som brukes som oppkjøring før TdF, derfor viser dette bare at han kun satset på ett ritt, altså ikke vanskelig å unngå unaturlige svingninger i form.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_career_achievements_by_Lance_Armstrong

Endret av Patrick123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trener du da 6 timer med hard trening? Dvs 500kcal forbruk i timen minimum?

Isåfall stemmer det jo.

 

bør jeg ta en økt kardio på en av disse dagene/fri dag eller forsvinner det litt av seg selv med styrketreningen?

 

Det forsvinner med kcal-underskudd, men da bygger du ikke noe særlig masse, mer holder på den som mål.

 

Dette kan du begynne å tenke på i februar / mars.

Frem til da ville jeg ha bulket som nå.

Endret av War
Lenke til kommentar

Presiserer "trening". Trur dei fleste veit kva det går ut på, altså å dass-gå til skulen er ikkje trening.

Trening for min del forutsetter ein viss belastning med økt HF over ein viss periode.

 

War: Varierer sjølvsagt kor hardt det er. Nokon gonger er det intervall opp mot 99% av maks HF, andre gonger ligg eg kanskje rundt 70%+. Avhengig av aktiviteten sjølvsagt.

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det at han har startet en organisasjon som skaer "blest" rundt kreftsaken unnskylde dopingen? Dersom du faktisk hadde lest deg opp på saken om Armstrong og sett på hvordan han har oppført seg mot andre så får du inntrykk av en pill råtten person.

 

Dessuten, hvor mye Livestrong faktisk har gjort for kreftsaken er høyst diskutabelt, det finnes flere kilder som sier at penger har hoppet rundt mellom diverse kontoer, både fra Armstrong til Livestrong og vica versa samt at en meget stor del av midlene har gått til turer for de ansatte.

 

Skjønt, Livestrongs engasjement er vel ikke akkurat noe man skal diskutere her?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stjelt fra twitter, morsomt:

Syns det er sporty at såpass mange i dopingmiljøet driver med sykling.

Måtte le godt av denne, haha. Humor som passer meg perfekt. :D

 

Angående trening, så gleder jeg meg til at jeg havner i arbeid igjen. Har trent ganske fast, og nok til at jeg merker litt progresjon. Men det verste er fortsatt kostholdet. Har vært sykemeldt en stund, og da får jeg ikke den daglige aktiviteten man får på jobb. Tilogmed en 'enkel' jobb som i butikk, der du må gå og stå mye hadde hjulpet. Skal i nytt arbeid snart forhåpentligvis. Skal finne noe fysisk, som gjør at jeg får trening via jobben også.

 

Noen her som har litt fysisk arbeid, som de er fornøyd med? :)

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at det er få sporter som tar anti-doping arbeidet mer seriøst enn nettopp sykkelsporten, i alle fall i de senere år -- det er jo derfor det blir gjort sånne oppgjør som dette. Bare fordi det er færre som blir tatt i andre sporter, skal en ikke se bort i fra at du finner veldig mye dritt der også.

Ehh, nå har de fleste andre sporter gjort seg ferdig med slike runder som dette for rundt 10 år siden. Det er nesten bare sykkelsporten som har fått lov til å holde på med denne juksingen så lenge. Eneste grunnen til at dette kom opp nå er at det er blitt så mye press fra diverse forbund om at antidoping-jakten må intensiveres. Hvis sykkelsporten hadde fått fortsatt uten press utenifra, så tror jeg doping hadde vært et tema om 10 år også (noe jeg håper det ikke er). Er det noen idretter som har veldig godt av å bli stemplet som rene, så er det sykkelsporten.

 

Asså, en ting som skurrer i mitt sinn, er at Armstrong har vunnet såpass mange titler også år senere så sier dem at det er pga. doping. Jeg mener, hvordan kan man være verdensener så lenge uten at noen merker det? Hele sykkelsporten må da være korrupt.

yy

 

Armstrong har gjort mer fir kreftsaken enn noen annen kjendis har gjort. Uten baktanker. Det BURDE stå for noe...

Jepp, og det vil/ville det ha gjort om han bare kunne ha fokusert på det og ikke egen vinning, merkebygging, osv.. alt basert på juks. Man kan ikke se igjennom fingrene på noe slikt bare fordi noen også har gjort en god gjerning.

 

 

Juksere hører ikke hjemme i idretten! Jeg har NULL respekt for folk som står sier at de bare har trent bedre, er mer forberedt eller noe, men så har de egentlig bare jukset seg til plassen. Samme hvor flinke, populære eller sagnomsuste de er. Raskeste og beste vei å bli kvitt dette på er å kriminalisere alt som har med doping å gjøre (besittelse, kjøp, salg, bruk, osv).

Lenke til kommentar

Er 20 år, 180 cm og 72kg ish. Er det mulig å ha noe ripped kropp til sommeren? Har noe fett på mage. Trener styrke 4 dager i uka, bør jeg ta en økt kardio på en av disse dagene/fri dag eller forsvinner det litt av seg selv med styrketreningen?

LETT!

Er 20år, 183cm og 104kg og eg SKAL vere ripped til sommaren!

Alltid fint å ha et mål å gå etter, føler det er enklere å fullføre da.

Lenke til kommentar

Løfteforbud i et par uker. Hva nå?

hvorfor det?

Fordi jeg har hatt en rygg/hofte som ikke vil samarbeide i en 5-6 mnd. nå. Begynner å bli sykt lei av å ikke kunne trene som jeg vil (ingen tunge løft, ikke rykk eller støt, egentlig ikke knebøy eller markløft, osv), og kiropraktoren mente det var lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...