Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dredd

 

Helt grei voldelig action/sci-fi. Jeg likte godt fremstillingen av den håpløse megabyen. Kanskje til og med litt bedre enn originalen, som forresten er veldig undervurdert, og absolutt ikke fortjener å ligge så lavt som 5.2/10 på IMDB.

 

Blir spennende å se om den nye Robocopfilmen presterer like bra.

 

Kongefilm, perfekt underholding og Urban er faen meg så sur og deilig i rollen som dommeren. I takt med soundtracket eier denne filmen så jævlig.

 

EDIT: Og hjelmen ja, den forblir på <3

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Brazil 1985

 

Fikk et hint om at denne skulle være sånt et mesterverk. Ja det er sikkert smaksans, men jeg hatet den fjollete stemningen i filmen.

 

Hvorfor står det ikke at det er comedie når det er så åbenbart som her? Trodde det var en seriøs spennende sci-fi film jeg, så var det bare noe tull.

Var ikke morsomt en gang og elendig skuespill syns hvertfall jeg. Ble bare irritert av hele greia og at jeg kastet bort tid på noe sånt nonsense.

At det går an å gi 8 points til noe slikt er beyond me.

 

2/10

Lenke til kommentar

Tjah, om man gjør bittelitt research finner man fort ut sjanger på filmene man skal se.

Fra Wikipedia: Brazil is a 1985 British dark comedic[1][2][3] fantasy film directed by Terry Gilliam.

Fra Rotten Tomatoes: Drama, Science Fiction & Fantasy, Comedy

Fenomenal film, som det meste Terry Gilliam lagde før 2005. Ser veldig frem til The Zero Theorem. Har helt sykt trua!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som du sikkert har skjønt så kan du nevne den siste filmen du har sett og en liten kommentar hadde helle ikke gjort noe. Vil gjerne at det skal diskuteres litt om filma som dukker opp slik at det ikke blir en typisk hw-tråd rolleyes.gif

 

Siste jeg så var Cool Hand Luke [1967]. Meget bra film. Handler om fengselslivet i en arbeidsleir. Er en mix av Shawshank Redemption og One Flew Over the Cuckoo's Nest, The Great Escape og er på høyde med samtlige og til tider den beste av de alle. Symbolikken i filmen er også noe av det beste jeg har sett.

Kill bill 2. Den handler om en brud som skal hevne seg på Bill som drepte brudgommen hennes. Filmen er desverre veldig rotete og usammenhengende og alle sekvensene kommer i random rekkefølge. Regissøren bak denne filmen er den gale mannen Quentin Tarrantino som er kjent for å lage rare men bra filmer.

 

Filmen er utrolig spesiell men jeg synes det var en grei film. Det som trekker filmen opp fra 2eren (ha ha) er karakterene i filmen var veldig eksentriske (for å si det mildt).

 

Jeg gir den en svak 4'er

Lenke til kommentar

Brazil 1985

 

Fikk et hint om at denne skulle være sånt et mesterverk. Ja det er sikkert smaksans, men jeg hatet den fjollete stemningen i filmen.

 

Hvorfor står det ikke at det er comedie når det er så åbenbart som her? Trodde det var en seriøs spennende sci-fi film jeg, så var det bare noe tull.

Var ikke morsomt en gang og elendig skuespill syns hvertfall jeg. Ble bare irritert av hele greia og at jeg kastet bort tid på noe sånt nonsense.

At det går an å gi 8 points til noe slikt er beyond me.

 

2/10

 

Siden Monthy Pyton fyren har laget filmen så burde det kanskje ringe en bjelle om at dette lå i nogenlunde samme gate?

 

De beste bortsett fra Monthy Pyton filmene er vel 12 Monkeys med Bruce Willis og Fear and loathing in Las Vegas med Depp.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Monty Pyton fyren? Vet ikke hvem det er. Er ganske blank ndg Monty Pyton bortsett fa at John Cleese var med der.

Så at han hadde laget Twelwe Monkeys og den er jo god.

 

Liker komedie hvis det rette sorten, men dette (som MP) er ikke min stil.

 

Terry Gilliam: Kjent regissør og manusforfatter. Begynte i Monthy Pyton som regissør og skuespiller. Amerikaner.

 

Ellers er vel Brødrene Grimm en annen ganske nylig film som han stod bak.

 

Finner den bisarre humoren i de fleste filmene hannes, selvom 12 Monkeys er litt mer dyster så finner du det bla i den sprøe rollen til Brad Pitt....

Lenke til kommentar

Brazil 1985

 

Fikk et hint om at denne skulle være sånt et mesterverk. Ja det er sikkert smaksans, men jeg hatet den fjollete stemningen i filmen.

 

Hvorfor står det ikke at det er comedie når det er så åbenbart som her? Trodde det var en seriøs spennende sci-fi film jeg, så var det bare noe tull.

Var ikke morsomt en gang og elendig skuespill syns hvertfall jeg. Ble bare irritert av hele greia og at jeg kastet bort tid på noe sånt nonsense.

At det går an å gi 8 points til noe slikt er beyond me.

 

2/10

 

Temmelig innhaldslaus kritikk, men forstod du i det heile tatt kva den eigentleg handla om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Spør "mannen i gata" og de vet nok ikke hvem Gilliam er , Cleese er sikkert den eneste som folk flest hvem er , de andre Python-gutta er ikke like kjent. Mange kan kjenne igjen f.eks Baldrick i Sorte Orm uten å vite hva fyren faktisk heter.

 

Bolo the Brute 3/6

Noe a la Drunken Master (minus drikking) , bare på langt nær like morsomt eller spennende......ingen minneverdige fight scenes heller og det er jo liksom derfor man setter seg ned og ser disse til å begynne med.

Se heller Chinese Hercules eller Amsterdam Connection mht Bolo......mye bedre imo.

Bolo : ElvisTCB....YOU are next (peker på meg)

*løper i dekning* ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...