Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp. Når folk får lyst til å se den drittfilmen fordi jeg sier den er dårlig, er det faen meg ikke mye håp her i tråden. Filmen er stappfull av ræva effekter, elendig skuespill, tragisk dialog og så mange klisjeer at det er direkte latterlig. Alle andre filmer får trekk på sånt, men Conjuring er bra på grunn av det? Det sier seg selv at det bare er bullshit dere kommer med. For all del, se det makkverket, om dere absolutt vil. Jeg prøver bare å advare dere om at den er så ræva at den siste halvparten var direkte slitsom å komme seg gjennom.

 

Er like morsomt hver gang vi andre har forskjellige meninger/innstillinger om vidt og annet, enn det du har altså :p Fantastisk.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Chained (2012)

 

En unge(som senere i filmen blir ung voksen) blir kidnappa og holdt til fange av Bob, som liker og ta med seg kvinner hjem, drepe dem og grave dem ned i kjelleren. Dette var veldig veldig gode greier som falt i god smak.

 

8/10

Lenke til kommentar

Conan The Barbarian. (prod. år 1981)(Imdb, 1982, ref. sikkert til kinoåret)

Regi:John Milius

Med: Arnold Schwarzenegger, James Earl Jones.

 

 

Vi møter Conan tidlig i livet hans, hvor han blir gjort foreldreløs av den fryktlige kultlederen, Thulsa Doom.

Vi får også et godt innsyn i hvordan Conan ble formet til en hard og god kriger. Han blir holdt som slave fra ung alder, tvunget til å jobbe hardt. Samtidig som han lærer å bruke sverdet godt, i gladiatorkamper, til underholdning for hans fangeholdere. Conan får også muligheten til å forme sin egen historie, når han tilslutt blir satt fri.

 

post-296524-0-30516500-1377454265_thumb.jpg

 

Stilistisk er det blitt brukt så lite billige virkemidler som mulig,med et par levelige unntak, til å skape et mandig å hardt bilde av den verden Conan lever i. Denne filmen likte jeg veldig godt.

 

Per i dag jobbes det med å sy sammen en ny film, med Arnold i rollen som Conan. Da som en aldrende mann på slutten av sin regjerings tid.

Får den god mottagelse, er det muligheter for en hel serie filmer. Kan bli spennende.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Siste filmen jeg så var the mummy 3 tomb of the dragon emperor

 

Vet ikke helt hva jeg skal si, så filmen rett etter jeg så på mummien 2 så sammenlignet med mummien 2 var det en middelmålig film, ikke kjempe bra men heller ikke kjempe dårlig

Lenke til kommentar

Boy. (2010)

Regi. Taika Waititi

Med:James Rolleston, Taika Waititi.

 

En feelgood film fra new Zealand. Året er 1984, å vi følger Boy, 11 år som har vokst opp med bestemoren og søsken. Ganske basic story, hvor den fraværende faren kommer hjem, å de får muligheten til å bonde.

Boy elsker Michael Jackson, å det er med å danne bildet i filmen. Soundtracket er skikkelig Maori/80 pop mix.

Det oppstår jo noen problemer underveis, så filmen er ikke bare en rett frem gladfilm.

Kan anbefales.

 

http://www.youtube.com/watch?v=QBP-B_KyeNc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skriver sjeldent noe av verdi i tråden her og det er en grunn til det, men for en gangs skyld kjører vi på med noe:

 

Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein - Herregud, for en film! Tidenes aller beste horrorkomedie, lett! Jeg har til gode å se Hold That Ghost, men jeg greier ikke å se for meg at den skal toppe dette mesterverket.

I denne filmen møter vi komikerduen Bud Abbott og Lou Costello som Chick Young og Wilbur Grey, et vennepar som jobber som bagasjemottakere på et eller annet sted i Florida. En dag mottar de to
leveranser til et voksmuseum, McDougal House of Horrors. Lawrence Talbot ringer fra London og utgir seg for å være McDougal for å advare dem om at disse to leveransene inneholder de ekte kroppene til Dracula og Frankensteins monster. De overser denne telefonen da den faktiske McDougal ankommer stasjonen og frakter begge de to store treskene ned til museumet. Dracula lever(!) og har en plan om å "gjenopplive" Frankensteins monster og gi han full styrke, men med en liten vri. Og derifra baller det bare på seg.

Bela Lugosi er tilbake som Dracula, Lon Chaney Jr. spiller som vanlig
Larwrence "The Wolf Man" Talbot og Glenn Strange er igjen Frankensteins Monster. Bela Lugosi var egentlig ikke tiltenkt rollen som Dracula, men Belas manager dro ned til studioet og slengte dem denne kommentaren rett i fleisen; "He IS Dracula! You owe this role to Lugosi!", og Universal ombestemte seg. Akkurat det skal de være glade for, for Bela Lugosi lever noe av det beste som noensinne har fanget på film. Helt ekstremt bra! For all del, alle imponerer stort i denne filmen, både hovedroller og biroller. Men Bela Lugosi stjeler i stor grad showet her. Herregud!

Filmen er en fin-fin blanding av kjent Universal-horror og simpel og billig, dog fantastisk morsom slapstickhumor. Absolutt alt funker i denne filmen her. Det som virkelig gjør denne filmen så unik og bra, er det faktum at Bela Lugosi, Lon Channey Jr. og Glenn Strange spiller som om dette var nok en horrorfilm, mens Bud Abbott og Lou Costello står for slapstickhumoren. Dracula, Lawrence "The Wolf Man" Talbot og Frankensteins monster er akkurat de samme karakterne vi har møtt i de tidligere horrorfilmene fra Universal. Sjakktrekk, rett og slett.

 

Fete effekter. Draculas forvandling er verdt risen alene på denne filmen. Max bra!

I tillegg er det en del scener med flotte feil her, som da Wilbur sitter å fanget til Frankensteins monster og Glenn Strange sliter med å holde seg seriøs, noe som gjør at vi ser et lite smil på monsterets fjes. Denne scenen ble impovisert av Costello mange ganger, og hver gang gjorde han helt forskjellige ting, og hver eneste gang sprakk Glenn Strange og brøt ut i latter. Herlige greier!

Og som bonus får vi servert en liten cameo av Vincent Price som The Invisible Man, en rolle han selv spilte i The Invisible Mans oppfølger, The Invisible Man Returns. Og selv om det bare er stemmen hans er det umulig å ikke sette pris på akkurat det.

 

A+and+C+Meet+Frankenstein+bud+lou.jpg

 

Gull!

 

10/10

Endret av Cutman
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Raiders of the Lost Ark

Ganske brukbar film som har holdt seg bra. På denne tiden (1981) er Spielberg inne i en overgangsfase, actionfilmene skal ha mer 'gøy og lystighet' og familievennlighet ved seg.

 

Der var det Spielberg tapte noe viktig, i forhold til tidligere ting som The Duel og Jaws.

Denne holder likevel fortsatt brukbar stand, når man ser bort fra den lystige musikken. Som er det jeg liker minst ved denne. Filmen hadde kunnet vært mye bedre om den var laget enda et hakk mer seriøs og med seriøs musikk.

Men det der blir vel en smaksak.

 

7,6/10

Lenke til kommentar

90 Minutter (2012)

 

I denne filmen skildrer Eva Sørhaug tre eksempler på hva som kan foregå de siste 90 minuttene i et menneskes liv før de begår et drap. Disse tre eksemplene blir vist i tre separate handlingsløp. Man får ikke vite alt med en gang, men jo lenger vi kommer inn i filmen, jo mer får vi vite om situasjonene og karakterene. Dette foregår mye gjennom smart bruk av både manus og kinematografi. Noe er også ting man må forstå selv ved å "lese mellom linjene", men filmen gir også her indikasjoner og antydninger som gjør at man lettere skjønner det. Omgivelsene som virker velkjente og karakterene er velgjort og blir spilt utrolig bra av samtlige skuespillere. Alt virker veldig realistisk og troverdig.

90_minut_90_minutter_90_Minutes_2012_BDR

Sterk og veldig god film som jeg anbefaler videre! 9/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Far North (2007)

Snodig film som i sin helhet foregår oppi isøde nordområder. Innspilt på Svaldbard forstår jeg.

 

Men merkelig kombinasjon av stammefolk ( vet ikke hva det er samer? eskimoer? mongolerer?) som er utstyrt og kledd som middelalder og bor i tipier.

Samtidig ser man at det er moderne tid med radarantenner og litt av hvert. Vet ikke om det er noe fantasigreier, eller hvor det ment å handle fra.

Handlingen er grei med ensomme folk som streber rundt, og noen soldater som skal ta dem.

Men hvem som er hva og hvor fant jeg ikke noe utav. Sproget er hvertfall engelsk.

 

5,7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...