Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Conjuring

Som eit endelaust antiklimaks, sett i positiv forstand. Alt frå titteltekst til møblementet minner om gode gamle spøkelsesfilmar. Du kan gløyme alt som nærmar seg historie, innhald eller karakterutvikling, her står heller oppbygning, stemning og atmosfære sentralt frå første til siste minutt. Filmen går sjølvsagt i ein del klisjéfeller og irriterande skrekkfilmoderne vendingar undervegs, ei heller presterer den noko som helst nyskapande, men først og fremst var dette to timar kos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? Folk har faktisk lyst til å se Conjuring? Geez... hele filmen er et makkverk, der de slenger på klisjé etter klisjé. Man skal ikke se mange skrekkfilmer før hele driten er vanvittig forutsigbar. Jeg anbefaler heller å styre unna og se noe som faktisk er bra. Men for all del, det er et fritt land. Noen likte jo Fritt Villt og Villmark også, og det sier jo litt.

Lenke til kommentar

Det går greit, noen syntes feks at A Few Angry Men er dårlig, at Memento var elendig, at Shawshank Redemption er møl.

 

Folk har forskjellig smak. Bare fordi du misliker filmen delvis betyr det ikke nødvendigvis at den ER dårlig. Eller at andre ikke kan syntes den er ok.

Lenke til kommentar

Sei meg, Lykketrolling, kvifor er det nødvendigvis så ille at filmen er klisjéfylt og forutsigbar? Joda, mange av dagens skrekkfilmar slit med originalitet, og ender opp som repitive, tamme og nettopp, alt for uorginale drittfilmar. Men The Conjuring er så bevist overdrivent fulllada med element, grep og referansar til skrekkfilmen. Her finnes ingenting å ta tak i, ei heller noko form for historie. Men det prøver filmen aldri heller på. Stemninga er herlig klassisk, og alt handlar om oppbygning. Man kan samanlikne den med ein anna fin, moderne skrekkfilm, The Innkeepers. Ein film som forøvrig er litt sterkare på dette området, men The Conjuring ​prøver like vel på og lykkes med det same.


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kunne jeg vite hvor ræva den var før jeg så den? Jeg er ikke synsk.

 

Hvordan kan jeg vite om jeg synes den er ræva før jeg ser den selv? Synes du virkelig det er rart at jeg har lyst til å se en film som får masse skryt innen en sjanger jeg er glad i? Mener du at jeg kun skal ta utgangspunkt i din anmeldelse som er den eneste jeg har sett som er negativ og miste lysten til å se filmen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg gir opp. Når folk får lyst til å se den drittfilmen fordi jeg sier den er dårlig, er det faen meg ikke mye håp her i tråden. Filmen er stappfull av ræva effekter, elendig skuespill, tragisk dialog og så mange klisjeer at det er direkte latterlig. Alle andre filmer får trekk på sånt, men Conjuring er bra på grunn av det? Det sier seg selv at det bare er bullshit dere kommer med. For all del, se det makkverket, om dere absolutt vil. Jeg prøver bare å advare dere om at den er så ræva at den siste halvparten var direkte slitsom å komme seg gjennom.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Jeg gir opp. Når folk får lyst til å se den drittfilmen fordi jeg sier den er dårlig, er det faen meg ikke mye håp her i tråden. Filmen er stappfull av ræva effekter, elendig skuespill, tragisk dialog og så mange klisjeer at det er direkte latterlig. Alle andre filmer får trekk på sånt, men Conjuring er bra på grunn av det? Det sier seg selv at det bare er bullshit dere kommer med. For all del, se det makkverket, om dere absolutt vil. Jeg prøver bare å advare dere om at den er så ræva at den siste halvparten var direkte slitsom å komme seg gjennom.

Folk er teite. Intet nytt under solen.

 

Jeg vil se den fordi det er null grunn til å ikke se den. Kan være ok, (ser det som mest sannsynlig) eller helt ræv (ganske sannsylig) eller dritbra (lite sannsynlig).

 

Either way skal jeg finne ut av det selv. Som sagt; ingen grunn til å ikke se den.

Lenke til kommentar

Slutt og oppfør deg som ein diktator! Ser ingen vits i å høyre på deg uansett, med tanke på at du tidlegare har forsvart filmar som G.I. Joe... Dessutan klager du over det meste som blir posta her, sett bort i frå ditt eige pjatt då, sjølvsagt... Så vær så god, gje opp.

Endret av StrangeWorld
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...