Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Har satt inn en 7200rpm disk. Gav en viss ytelsesøkning, men hvor stor vet jeg ikke. Det er ihvertfall ikke mye forskjell på 7200rpm's og 5400rpm's disker i ytelse, som det har blitt diskutert her før...

 

Pc'en er ikke merkbart varmere, men støyer betydelig mer :thumbdown: . En slags konstant lav susing hele tiden, etterfulgt av knatring ved load :thumbdown:

 

Håper dette gav deg svar på spørsmålet ditt :)

 

Edit: Masse leifer :hrm:

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil komme med en liten negativ kommentar om denne laptop'en. Høytaleren er litt dumt plassert. Den blir blokkert av hånden hele tiden, hvertfall hos meg.

 

Ellers er det en super maskin :thumbup:

ja... kan ikke si at kvaliteten på lyden er så veldig god heller ;) Men nå står da min maskin på lydløs hele tiden allikevel..

 

Hvis ikke bruker jeg headsett..

Lenke til kommentar
Var på vors i går hos en kompis, først da slo det meg hvor liten maskina vår egentlig er, da jeg så hans Inspiron 9100... den er jo enorm, 3x volumet, minst!

samme her.. man glemmer hvor liten og hendig den er helt til man ser andres beist :p

folk lurer på om de er knotete å bruke, men synes den er helt perfekt. kunne vært enda litt mer oppløsning, men skal ikke klage. finnes 15" med samme oppløsning, så det mangler ikke oversikt.

 

 

kunne tenkt meg at de bakerste gummiknottene hadde vært på lappisen, og ikke batteriet. jeg pleier å koble fra batteriet når den står på AC, og da blir PC'en litt vinglete mot underlaget..

Lenke til kommentar
Jeg har just levert en oppgave på 45 sider (58048 tegn), hvor mesteparten er skrevet av meg personlig på min lille sexy...

Må si at jeg ble overraskende raskt vant til det minimalistiske tastaturet! Eneste som er klønet er at jeg på min maskin har to Fn taster (en tast som strengt tatt sjelden brukes) - den høyreplasserte spiser opp 50 % av shift-tasten min..

Må si meg virkelig fornøyd med maskinen, den støyer ittno, meget bra batterilevetid (slipper å drasse med strømadapter på skolen) og den er liten og sexy. Damene liker den!!!

Men Quad.no er det nok kanskje første og muligens siste gang jeg handler av. Har forsåvidt fått grei service, men jeg synes det er graverende at de ikke greier å levere varene! Sitter fremdeles å venter på ett batteri, noe de burde ha greid å fått ettersendt fra Taiwan nå?! Tviler på at det brukes båtfrakt på denne type utstyr....

Folk klager på at Elkjøp annonserer varer de aldri har inne, men dette er ingenting i forhold. De bruker man i det minste å få alternative løsninger, noe Quad.no ikke har gjort særlige forsøk på. [i]Det er dessuten tynt av en butikk å bortforklare kundeserviceproblemene sine med stor etterspørsel. Hvis det er et problem så kan dem vel stenge sjappa, sette opp prisene, beklage utsolgt, slutte å selge problematisker modeller mm.. I tillegg er det dårlig at vi kunder skal bli skadelidende for Quads leverandørproblemer.[/i]

[b]Noen som har fått batteri? Fått dato? Noe info i det hele tatt?[/b]
Lenke til kommentar
Folk klager på at Elkjøp annonserer varer de aldri har inne, men dette er ingenting i forhold. De bruker man i det minste å få alternative løsninger, noe Quad.no ikke har gjort særlige forsøk på. Det er dessuten tynt av en butikk å bortforklare kundeserviceproblemene sine med stor etterspørsel. Hvis det er et problem så kan dem vel stenge sjappa, sette opp prisene, beklage utsolgt, slutte å selge problematisker modeller mm.. I tillegg er det dårlig at vi kunder skal bli skadelidende for Quads leverandørproblemer.

 

Noen som har fått batteri? Fått dato? Noe info i det hele tatt?

Må si meg enig i at Quad ikke har imponert i kundeservicedelen.

Tingene som irriterer meg mest er:

 

*Inget initiativ til informasjon fra quad sin side. Man må selv følge opp om ting blir utført, noe de av og til ikke blir (registrerer ikke tilleggsinfo til ordre, osv.).

 

*Feilaktig informasjon på websidene angående leveringstid (de visste selv at de var utsolgt for modellen og ikke fikk den inn på en måned på det tidspunktet jeg kjøpte).

 

*Irriterende infrastruktur, når man ringer quad sitt telefonnummer, blir man satt over til Ødegårds sentralbord, hvor de ikke vet hvem de skal sette over for å få ordnet en spesifikk problemstilling. Dette har bedret seg de siste ukene.

 

Det føles generelt ut som et rotete firma, f.eks. ble jeg satt over 4 ganger når jeg etterlyste batteri, da måtte jeg på eget initiativ ringe og følge opp saken jeg hadde rapportert inn for en uke siden. Man kom da frem til at man kanskje hadde noen reservebatterier liggende på lager alikevel, og noen dager etterpå mottok jeg et av disse, som de egentlig hadde satt meg på vent enda en halv måned (etter å ha ventet 1,5 måneder på første levering) for å få.

 

Kort sagt virker det som om dette er et firma som vokste alt for fort med publisiteten de fikk her. De må få på plass intern logistikk og rutiner.

Lenke til kommentar
ja... kan ikke si at kvaliteten på lyden er så veldig god heller ;) Men nå står da min maskin på lydløs hele tiden allikevel..

 

Hvis ikke bruker jeg headsett..

Ja jeg sitter ikke akkurat og digger på musikk på den høytaleren, men hvis det er noe (f eks webtv) jeg skal høre er det litt irriterende at volumet går opp og ned sånn når jeg flytter hånden. Bruker lydløs 99 % av tiden :)

 

 

Angående Quad:

Jeg hadde pcen i hånden et døgn etter jeg ringte dem, og det til en bra pris. Har ikke merket noen mangler enda, så jeg har ikke noe negativt å si på dem. Det eneste måtte være at jeg ikke helt vet om jeg snakker med noen fra quad.no eller ad.no og alle disse sidene når jeg snakker med dem. De opererer ofte med forskjellig lagerstatus.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
...Må si meg virkelig fornøyd med maskinen, den støyer ittno, meget bra batterilevetid (slipper å drasse med strømadapter på skolen) og den er liten og sexy. Damene liker den!!!...

Er ikke noe å si på designen nei, men jeg har fortsatt til gode å dra damer med maskinen ;)

Tror nok en søt liten hundevalp hadde fungert bedre enn min lille asus..

 

Anngående quad og kundeservice, uff.... nei får bare håpe jeg ikke får noe problemer med maskinen min etterhvert..

Lenke til kommentar

Kort sagt virker det som om dette er et firma som vokste alt for fort med publisiteten de fikk her. De må få på plass intern logistikk og rutiner.

Hoco er et meget stort og seriøst firma. Synes det er litt flåsete å annta at man på grunn av denne tråden må gjøre noe med logistikken..

 

Har selv kjøpt en M2 der og er middels fornøyd, men å komme med en sånn ting synes jeg blir for dumt (kjempe fornøyd med maksinene da..)

Lenke til kommentar

Kort sagt virker det som om dette er et firma som vokste alt for fort med publisiteten de fikk her. De må få på plass intern logistikk og rutiner.

Hoco er et meget stort og seriøst firma. Synes det er litt flåsete å annta at man på grunn av denne tråden må gjøre noe med logistikken..

 

Har selv kjøpt en M2 der og er middels fornøyd, men å komme med en sånn ting synes jeg blir for dumt (kjempe fornøyd med maksinene da..)

Tja, jeg kan jo bare basere meg på det jeg selv har erfart, samt det andre har skrevet her. At de har hatt for dårlige rutiner for å følge opp ting som blir avtalt i kontakt med kunden er vel hevet over en hver tvil. At bekreftet leveringsdato varierer fra hvem man spør i kjeden, er vel et tegn på at logistikken ikke er helt på plass (det virker f.eks. som om de kun bruker manuell oppdatering på websidene).

 

Hvor bra maskinene er har for øvrig lite å gjøre med kundeservicen, det går jo på produsentene sin kappe.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Jeg får opp at ødegård har lagt ned driften. men det har svært lite å si for dere. Om dere ser på regningen så står det ikke quad på den, men ødegård, så det vil si at dere er kunder av ødegård og ikke quad.

 

Ødegård kjøpte opp quad for en god stund siden (over ett år om jeg husker riktig) og jeg tror at de fleste som har handlet på quad etter den tid er registrert som kunder hos ødegård.

 

Dette kan også gjøre at det blir lettere å få gjort ting hos ødegård da det ikke er flere "selskaper" under ødegård, det virker som at det har vært et problem i høst utifra flere av innleggene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...