Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Noen av dere som bestilte uten OS som sliter med wlan-driverne ?

Har installert begge de som ligger i pakken Asus har lagt ut på hjemmesidene sine, men kortet er fortsatt listet som ukjent enhet, selv etter reinnstallering av driveren.

 

Edit: Fant ut at bare 1 av 3 drivere lå ute på nettet.

Jeg brukte de som lå på nettet og det fungerte helt knall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen av dere som bestilte uten OS som sliter med wlan-driverne ?

Har installert begge de som ligger i pakken Asus har lagt ut på hjemmesidene sine, men kortet er fortsatt listet som ukjent enhet, selv etter reinnstallering av driveren.

 

Edit: Fant ut at bare 1 av 3 drivere lå ute på nettet.

Jeg brukte de som lå på nettet og det fungerte helt knall.

Snodig. Her funket det faktisk i det installasjonsveiviseren hadde kommet til dialogboksen som spør om du vil installere wlan, da poppet plutselig kortet opp i systemenheter.

 

Hvis du ser på "filelist.txt" på cd'en, ser du at det ligger 3 forskjellige drivere der.

 

Idler mellom 49 og 52 grader nå, mellom 0 og 1300 rpm, i varmt rom.

 

Liker spesielt designen og funksjonene på touchpad'en, synd hvis den blir fort slitt.

Lenke til kommentar

Noen nyheter i batteri"saken" ? Burde jo ikke være noe problem i det hele tatt, det stod 1 stk 3 cells og 1 stk 6 cells batteri på websiden vi bestilte maskinen fra, de kan jo ikke annet enn å ettersende det.

Kjedelig å drive og måtte purre på de hele tida, men får vel ringe i morra hvis jeg ikke hører noe.

Lenke til kommentar
Noen nyheter i batteri"saken" ?

Snakket nettopp med Lars. Det hadde vært litt vingling frem og tilbake fra Asus' side, men nå hadde de kommet frem til at det skulle være 2 batterier med. Så da går jeg utfra at de som ikke har fått det får det ettersendt.

 

Jeg bestilte en s5 i dag, får den om et par dager :cool:

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Her sitter jeg endelig med min s5.

 

Kjøpte brukt, men bortsett fra noen riper på deksel ser den ut som ny :cool:

 

Det viser seg imidlertid at det er en celly versjon som er oppgradert med minne, hd og cpu. Cpu viser seg å være av den "gamle" typen pentium m.

 

Er det lett å skifte? Hvor selger de billige dothan cpuer?

 

Pcen fungerer veldig greit hittil :)

Lenke til kommentar

Jeg har støtt på et lite problem som sikkert noen andre med denne pcen har også. Jeg har windows XP installert på maskinen på kontoret. På denne har jeg delt en skriver (også satt opp deling på et par mapper) slik at jeg kan skrive ut osv fra laptopen. Både den bærbare og kontor pcen står i samme nettverk.

 

Problemet er bare at jeg ikke får tilgang til datamaskinen som deler skriveren.... Jeg får helt fint pinga pcen, og fra kontorpcen kan jeg komme inn på mapper jeg har delt på laptopen, men altså ikke andre veien, da får jeg bare en melding om "Ingen tilgang".

 

Regner med at dette er noe standard innstillinger et eller annet sted - kanskje noe med Pc-cillin greiene? Det har jeg forøvrig avinstallert og installert AVG istedet.

 

Noen som har løst problemet? Er heller ikke helt sikker på at det er den bærbare som har problemet, men det virker jo noe rart, det hele.

 

 

Edit: Jeg løste problemet! Hadde ikke noe med den deilige Asusen å gjøre selvsagt :)

Endret av Snopsen
Lenke til kommentar
Flere som har merket seg at WLAN noen ganger begynnre å ytre høyfrekvent piping når det er signal i nærheten (det trenger ikke å være aktivert) ?

Merket det samme med familiens Dell 500m, som for øvrig har det samme Intel 802.11g-kortet.

Ang den høyfrekvente lyden: Prøv å gå i enhetsbehandling, og på strømsparing på usb portene/hub. Ta vekk haken med tillat strømsparing. Da vil den muligens forsvinne?

Lenke til kommentar

nå som denne tråden begynner å bli ganske lang og uoversiktlig, har jeg et lite forslag... vi er ganske mange som har denne PC'en, så hvorfor ikke ta oss tid til å skrive noen ord i hw.no's erfaringsdatabase? det er faktisk ikke registrert en eneste erfaring om s5'en vår..

 

husk å vær litt objektiv... Ikke skyt hemningsløst om produktet, bare fordi man eier det selv (typisk tendens blant erfaringene)

 

prisguide/ erfaringer, Asus s5200N

 

Det vil i alle fall gjøre det litt lettere å få oversikt for eventuelle kjøpere av go'-pc'en :thumbup:

 

 

-kjetil

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...