Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en studentmaskin som skal fungere som et supplement til min stasjonære hjemme. Denne maskinen skal brukes til skole, og må derfor være lett å ha med seg, samt ha et reativt greit pris/ytelse forhold. Topmodeller i den ultraportable klassen er derfor uaktuellt.

 

Jeg har siklet litt på den 1.3kg tunge Asus Notebook S5200N-Combo som finnes på denne adressen:

http://www.quad.no/shop/htmlDetaljer/S5200-COMBO1540.asp

 

Med 1.2 P4-m og centrinooppsett, ser det ut som en grei maskin. Den har desverre kun 256mb ram, men jeg har ikke planer om å bruke den til krevende applikasjoner, så det burde allikevel holde..

 

11836kr er heller ikke galt, med tanke på at det er ganske god bundle på maskinen.

 

Er det noen som har erfaring med den maskinen og har testet den?

 

Hvis noen har noen andre gode forslag i samme prisklasse, altså MAX 15500kr (absolutt grense) taes de i mot med takk.

 

Etter at denne tråden har blitt rimelig stor og forholdsvis vanskelig å bla gjennom har jeg bestemt meg for å samle den viktigste informasjonen i dette første inlegget.

 

Asus S5200n eller nå kalt asus s5600n, er en ultraportabel bærbar datamaskin, som har vist seg å kunne konkurere med andre ultraportable modeller med mye høyere pris. Noe av grunnen til dette er den meget gode bundelen som følger med maskinen.

 

Kan nevne hva som medfølger alle modellene:

 

- 2stk batterier

- cd-rom/rw

- trådløs mus

- bæreveske

- beskyttelsesetui

- 64mb USB minnepenn

- klistremerker til touchpad

- "nøkkelring"

 

Nå har det i det siste vist seg at det kun følger med 1stk batteri på de seneste modellene, men det er ikke avklart ennå hvorvidt dette skal ettersendes til de uheldige.

 

Modellene som er på markedet i dag er:

 

quad.no:

Modell: S5609N-BP m/winXPpro

12.1 tommers XGA skjerm 1024x768

Pentium-M 1,3GHz CELERON CPU

256MB DDR RAM

30GB HD (4200rpm)

64MB skjermkort