Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Lurte på hva folks generelle erfaring er med denne maskinen angående flekker på håndleddområdet etter en viss tid.

Har sett et par ganske mye brukte S5200/S5600 og begge ser ikke så vakre ut på håndleddsområdet etter en liten måned med en del bruk, for å si det sånn. Ikke det verste jeg har sett, men langt fra på den bedre siden av skalaen.

 

Mvh ponke

Hva mener du med flekker?

Slitasje? Eller god gammeldags dritt? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror han merner noen nesten skjolle lignende flekker. Ser nesten ut som fettflekker. Men det er jo bare å ta en fille å gni bort så forsvinner de.

 

Jeg er vel en av de som har hatt maskinen lengst (siden slutten av august) og min ser like fin ut som da jeg fikk den.

Endret av Amriden
Lenke til kommentar

Tenkte at jeg kunne slenge inn en kjap forklaring på hvordan man får tilgang til CPU, dersom noen lurer på å skifte ut kjølepastaen men ikke er helt sikre på hva de skal skru løst for å få opp kjøleenheten.

 

 

 

Bilde jeg har lagt ved link til så er det bare å skru opp d 4 skruene jeg har ringet rundt med rødt. Da kan du enkelt vippe løs hele kjøleren (merket gult). Resten burde gå greit dersom du har skrudd litt data fra før.

 

 

Bilde

Lenke til kommentar

bare lurer på en ting, noen andre som har fått en litt "glinsende" touchpad? har sikker spist samtidig som jeg har brukt den, for den har et litt fettet preg. er det mulig å vaske bort dette? hvor hardt kan jeg trykke på touvhpaden før den blir ødelagt? med tanke på hvor hardt jeg kan pusse på den...

Lenke til kommentar
Tenkte at jeg kunne slenge inn en kjap forklaring på hvordan man får tilgang til CPU, dersom noen lurer på å skifte ut kjølepastaen men ikke er helt sikre på hva de skal skru løst for å få opp kjøleenheten.

 

 

 

Bilde jeg har lagt ved link til så er det bare å skru opp de 4 skruene jeg har ringet rundt med rødt. Da kan du enkelt vippe løs hele kjøleren (merket gult). Resten burde gå greit dersom du har skrudd litt data fra før.

 

 

Bilde

Fikk du koblet av ledningen til vifta? Måtte la den være koblet til under "opperasjonen", fordi den ledningen satt som et h#@¤% :realmad:

 

bare lurer på en ting, noen andre som har fått en litt "glinsende" touchpad? har sikker spist samtidig som jeg har brukt den, for den har et litt fettet preg. er det mulig å vaske bort dette? hvor hardt kan jeg trykke på touvhpaden før den blir ødelagt? med tanke på hvor hardt jeg kan pusse på den...

Det er ikke et fettlag. Den er rett og slett slitt ned. Dårlig kvalitet synes jeg. Det jeg merket meg var at nå virket plutselig touchpad-klistremerke. Tenker meg at klistremerke nå får bedre kontakt, fordi det virket ikke når maskine var ny :hmm:

Lenke til kommentar

Er vel bare 2 sloter ja. Han ikke sett sågrundig men trur den brika som står i når maskinen kommer er under den svarte saken som er under den ledig slotten. Veldig knotete fortalt men du skjønner sikkert.

 

F-r-e-d-r-i-k: Prøvde ikke en gang å ta den av. Hva skulle være hensikten med det.

Lenke til kommentar

Plutselig ble PC'en min så veldig treg. CPU bare ville ikke jobbe. Trodde det var selve pc'en og var ikke langt fra retur til quad da jeg ser på process listen. pop3trap.exe bruke 99% av CPU. Prøvde og google litt. Det er visst en sammenheng mellom denne prosessen og PC-cillin som følger med PC'en. Også en trojan inne i bildet (eller flere), men jeg skjønte farlig lite av tekstene jeg fant... Kan noe hjelpe meg vær så snill! :)

Lenke til kommentar
Plutselig ble PC'en min så veldig treg. CPU bare ville ikke jobbe. Trodde det var selve pc'en og var ikke langt fra retur til quad da jeg ser på process listen. pop3trap.exe bruke 99% av CPU. Prøvde og google litt. Det er visst en sammenheng mellom denne prosessen og PC-cillin som følger med PC'en. Også en trojan inne i bildet (eller flere), men jeg skjønte farlig lite av tekstene jeg fant... Kan noe hjelpe meg vær så snill! :)

Er nok lurere å opprette en annen tråd på dette.

Lenke til kommentar
Okey, skal gjøre det, men tenkte kanskje andre hadde samme problemet siden programvaren fulgte med pc'en...

ikke noe problem her, nei. Prosessen du nevner går hos meg også (PC-Cillin), men bruker minimalt (<0,5%) med cpu-resurser.

 

 

Angående touchpad'en.. er det bare å vente til pad'en er merkbart polert før man smekker på en slik beskyttelseslapp?

 

Selv ser jeg at lappisen fort blir stygg av fete hender, men ikke noe permanent. bare å gni vekk, foreløpig.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest verdens lengste tråd, og fått masse nyttig informasjon, lurer jeg bare på en ting.

 

Budle på psdata? På specs på psdata står det at cpu har 1mb L2 cache, da kan det vel ikke være en dothan?

 

(eh, det ble vel kanskje litt mer enn en ting..)

 

Ellers så ser pcen bra ut den.

 

Vet noen forresten om quad har p-m versjonen på lager nå? Jeg får ringe i morgen å høre :w00t:

 

Dagfinn

som fikk veldig lyst på asus s5

Lenke til kommentar

Det står jo på PSdata sine sider at det er 725 prosessoren som står i og jeg mener det er den nye med 2mb l2 cache så jeg tror det står feil på sidene. Tror desverre ikke at pakken som følger med er like bra som den i fra QUAD. Hvis det er noe pakke i det heletatt? Desverre ikke noen S5 p-m ledige hos quad tror jeg gitt. Du får gi beskjed om du skulle høre det motsatte. Det jeg fikk beskjed om i alle fall nå jeg måtte hente min celly for 2-3 dager siden

Lenke til kommentar

Ringte for sikkerhetsskyld til psdata TO ganger.

 

første gang:

Dothan 1,6 ghz prosessor, ingen bundle, kun mus.

 

andre gang:

Vanlig pentium m(gamle typen), delvis bundle, veske, minnepenn og mus.

 

Så opplyste jeg om bundelen på quad, og de var ikke intr å selge meg batteri billig. Selv om jeg skulle ha to laptoper. Jaja. der gikk de glipp av en del penger :innocent:

 

Når det gjelder quad så var lev. dato satt til 1/11. Lenge å vente det :hmm:

 

Men det blir nok hos quad, heller quad enn ps data iallefall. Andre som selger p-m versjonen som har den på lager?

Lenke til kommentar

Det store batteriet skal ligge sammen med det lille. Tror det ligger inne i pappomslaget ved siden av det lille.

 

Hvilket klistremerke snakker du om? Det fulgte med så utrolig mye rart at jeg har ikke giddet å se igjennom alt. Skal det legges et klistremerke oppå touchpaden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...