Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Hm.. aldri lett å finne beste tidspunkt å kjøpe på!

 

http://barbara.no/art.php?artikkelid=9382

 

I tillegg har Intel valgt å gi Celeron-M en solid oppgradering ved å doble cachen til 1MB. Denne modellen, Celeron-M 360, vil være klokket til 1,4GHz. Hvis prisen blir riktig kan nok denne virkelig skyte fart på budsjettmarkedet. Inntroduksjon av nye toppmodeller vil også skyve prisen nedover for de andre i serien, noe vi forbrukere setter stor pris på.

 

Kjøpe nå, eller vente til oktober og få dobbel cache og 100 MHz ekstra :hmm:

Er det denne den leveres med da tror dere eller den med 512 cache? Nå er den uansett bestilt. Var på Quad igjen i dag, og så påM5'en. Strøken maskin det og. Særlig museknappene er strøkne på den! Men valgte alikevel å vente til mandag på celerom m og s5

 

Fikk den levert uten XP med dobbelt minne instaler, 11472,-

Det er et VELDIG godt tilbud, altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en stasjonær hjemme, så den bærbare skal kun brukes til på skolen og kanskje litt på sofaen/senga avogtil.

 

Hvordan er det forresten med forsikring og garanti på bærbare? Gjelder innbo-forsikringen hvis den blir stjålet og kan man bruke garantien hvis man mister den i bakken e.l.?

Lenke til kommentar
Har en stasjonær hjemme, så den bærbare skal kun brukes til på skolen og kanskje litt på sofaen/senga avogtil.

 

Hvordan er det forresten med forsikring og garanti på bærbare? Gjelder innbo-forsikringen hvis den blir stjålet og kan man bruke garantien hvis man mister den i bakken e.l.?

Forsikring osv, burde kanskje taes opp i en annen tråd, denne tråden er uoversiktlig nok som den er nå.

 

Du vil nok få flere svar også dersom du lager en ny tråd om dette emnet.

Lenke til kommentar

Må si meg veldig fornøyd med maskinen så langt. Den har faktisk overgått forventnignene mine på nesten alle punkter. Har for øyeblikket Celeron 1,3 versjonen med 256MB ram. På mandag skal jeg sette inn 256MB til og en 1,5 ghz Pentium-M.

 

Når maskinen i tillegg klarer å kjøre Fifa 2005 og Trackmania helt fint, kan jeg bare smile. Det hadde jeg faktisk ikke regnet med at skulle gå.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig overbevist om at denne maskina hadde vært et godt kjøp, men kundeservice og support er også viktig, noe som det ser ut som om quad ikke har i det hele tatt.

 

Det blir kanskje heller multicom sin G553 D1600 maskin som er litt kraftigere, men litt større og multicom er jo kjent for kundeservide. 2,5kg burde gå helt greit når størsteparten av reiseveien består av t-bane.

Lenke til kommentar
Er vel egentlig overbevist om at denne maskina hadde vært et godt kjøp, men kundeservice og support er også viktig, noe som det ser ut som om quad ikke har i det hele tatt.

 

Det blir kanskje heller multicom sin G553 D1600 maskin som er litt kraftigere, men litt større og multicom er jo kjent for kundeservide. 2,5kg burde gå helt greit når størsteparten av reiseveien består av t-bane.

PS Data selger jo også disse maskinene. De har vel rykte for god kundeservice.

 

Når det gjelder Quad så yter de meget god kundeservice så fort man ringer dem. Mail svarer de skjeldent på.

Lenke til kommentar

Jaja, nå har jeg hatt S5'n i snart en uke, og jeg må si at Asus her har gjort en skikkelig bra jobb! Blir mer og mer imponert hver dag som går! Man kan nesten ikke høre at den jobber, lett som en fjær og temmelig rask. Det var dette jeg var mest bekymret for, men nå har jeg fylt 2/3 av hardisken, og jeg merker så og si ingen ting fra da bare XP var installert. Fikk dem riktig nok til å hive inn 256 ram xtra, så jeg vet ikke hvordan den fungerer uten denne oppgraderingen. Til dere som vurderer dette smykket: det er ikke en vurderingssak engang! Her er det bare å gi full pupp!

Lenke til kommentar

Så er det snart mandag igjen.

11.10 med andre ord og antatt leveringstid på nytt.

Lurer på om det går bra å håpe på at Quad endelig får asus'en (p mobile ikke cely) som ble bestilt for over en måned siden....

(4.9)

Eller om en må vente enda noen uker...

 

Olds69

 

Lei av å vente.

Lenke til kommentar

De som har bestilt for lenge siden får sin P-m i morgen, (lars på HOCO/Quad) For sent for meg å få en siden alle er solgt alt. Måtte ta til takke med en Celly. Den kommer dog nå på 1,4 isteden for 1,3 som står på sidene så håper den er fin til mitt bruk.De håpet å begynne å sende ut allerede i morgen, og jeg som bor i oslo kan etter all sansynlighet henten den i morgen ettermiddag eller tidlig tirsdag morgen

Endret av karlfr
Lenke til kommentar

Lurte på hva folks generelle erfaring er med denne maskinen angående flekker på håndleddområdet etter en viss tid.

Har sett et par ganske mye brukte S5200/S5600 og begge ser ikke så vakre ut på håndleddsområdet etter en liten måned med en del bruk, for å si det sånn. Ikke det verste jeg har sett, men langt fra på den bedre siden av skalaen.

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar
Lurte på hva folks generelle erfaring er med denne maskinen angående flekker på håndleddområdet etter en viss tid.

Har sett et par ganske mye brukte S5200/S5600 og begge ser ikke så vakre ut på håndleddsområdet etter en liten måned med en del bruk, for å si det sånn. Ikke det verste jeg har sett, men langt fra på den bedre siden av skalaen.

 

Mvh ponke

Min er fortsatt like fin og svart ...

 

Funker forresten fint å spille Rome: Total war på low, Sims2 lagger litt, men det er fortsatt ganske spillendes!

Endret av hanscats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...