Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Der som driver å klager på støy;

Jeg har Asus M5, og på den går vifta hele tida. Kan bli irriterende hvis det er helt stille i rommet. Plager meg littegrann innimellom.

Kan det være noe galt med viftestyringen eller? Ligger på litt over 30°C ved lett bruk, og rundt 40°C når jeg har AC-adapter kobla til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der som driver å klager på støy;

Jeg har Asus M5, og på den går vifta hele tida. Kan bli irriterende hvis det er helt stille i rommet. Plager meg littegrann innimellom.

Kan det være noe galt med viftestyringen eller? Ligger på litt over 30°C ved lett bruk, og rundt 40°C når jeg har AC-adapter kobla til.

Hvis du leser testen på tomshardware.com ser du at M5000-serien støyer mer enn S5000, fordi den interne optiske enheten blokkerer luftstrømmen og heter opp.

 

For øvrig hørtes det litt rart ut at den kjører vifte på mellom 30-40 grader.

 

Edit: Hvilke spill spiller dere på denne maskina ?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Hei !

 

Har nettopp fått en M5 i hus, og lurer litt på hvilke muligheter det finnes for å redusere støyen.

 

Er det mulig å endre BIOS ? Tanken er å kunne lese og redigere innholdet i bios, slik at grenseverdiene for temperaturen kan justeres opp. Biosfilene er av .rom formatet, hvilke program kan lese dette ?

 

Er det slik at S5 har en annerledes vifte-karakteristikk ? Kan det da installeres en S5 bios slik at viften kobler inn senere ? (faren her kan kanskje være at CD-ROM forsvinner ut av systemet ?)

 

En annen mulighet er at M5-eiere "mobiliserer" ved å kontakte ASUS med oppmuntring om å lansere en ny bios-update.

 

Erstatte massen mellom prosessor og kjøleribbe er nevnt, hva med selve viften og/eller montere en motstand for å redusere turtallet ?

 

Faren for å brenne av prosessoren er vel begrenset siden den automatisk klokker ned ved ekstrem temperatur ? Ser via Probe at makstemperaturen er satt til 90C. Prosessoren tar vel ikke skade av å pendle mellom f.eks 50-70 grader ?

 

Er det noen som har kontaktet ASUS og forhørt seg om ovenstående ?

Lenke til kommentar

Zepto har kommet med en konkurrent nå, sl120!

 

1,19kg :)

? Intel Pentium M 1.0GHz Ultra Low voltage 400

 

? 512 MB DDR SDRAM kan utvides til 1024MB

 

? 40 GB Travelstar harddisk (Hitachi).

 

? 12? XGA 1024x768 TFT LCD fargeskjerm,

 

? Intel Extreme Graphics II 32mb vdram

 

? Intel PRO2200 Trådløs 802.11b/g 11/54Mbit adapter - oppgraderbar

 

? 10/100 Ethernet LAN/56k modem, PCMCIA/FotoCard leser

 

? 3 x USB 2.0, IrDA, FastIR parallell, VGA, TV-ut

 

? 4 timers batteridriftstid 4-celler Lit-Ion Batteri, Kan utvides til 10 timer med ekstra 8-celler batteri

Lenke til kommentar
hei,

 

den vifta er plagsom.... Jeg er med på å ta kontakt med Asus

Hei,

 

jeg har sendt en mail til ASUS. Leste på FAQ-sidene at standardverdien (default settings) for viften er satt til 20 grader, og håper dermed at denne verdien kan endres. Avventer svar,- godt mulig det drøyer over nyttår selvom ASUS skal forsøke å svare innen 48 timer.

Lenke til kommentar
hei,

 

den vifta er plagsom.... Jeg er med på å ta kontakt med Asus

Hei,

 

jeg har sendt en mail til ASUS. Leste på FAQ-sidene at standardverdien (default settings) for viften er satt til 20 grader, og håper dermed at denne verdien kan endres. Avventer svar,- godt mulig det drøyer over nyttår selvom ASUS skal forsøke å svare innen 48 timer.

 

Let me know, når du får tilbakemelding fra dem

Lenke til kommentar
hei,

 

den vifta er plagsom.... Jeg er med på å ta kontakt med Asus

Hei,

 

jeg har sendt en mail til ASUS. Leste på FAQ-sidene at standardverdien (default settings) for viften er satt til 20 grader, og håper dermed at denne verdien kan endres. Avventer svar,- godt mulig det drøyer over nyttår selvom ASUS skal forsøke å svare innen 48 timer.

 

Let me know, når du får tilbakemelding fra dem

La oss alle få vite det. :thumbup:

 

Har sterkt vurdert flere tiltak mot irriterende viftestøy. Alle som har innspill må si ifra her, og så skal jeg gjøre det samme om jeg kommer over noe genialt. ;)

Lenke til kommentar
oj.. den zeptoen var sexy ;)

noen som vil kjøpe en asus? hehe....

Batteritid på 4t, ojoj.. tror dette blir den nye slageren..

En av de tingene som var litt tøft med Zeptoen var at den skal ha chassis i magnesium. Hjelper kanskje litt på vekten og det.

 

Og til IMMO:

 

Såvidt jeg har forstått på de som har Asusen følger det med en ekstern CD-rom, som en kan bruke til innstallering unt so weiter.

 

Om det er Zeptoen du lurer på så er vi to. Det står ikke noe om noe medfølgende optisk enhet. Ikke som jeg har klart å se i alle fall.

 

Men så har jeg jo for vane å være blind når jeg leter etter ting også da...

Lenke til kommentar
Denne her var jo latterlig billig. For godt til å være sant?

Virker riktig det. Bortsett fra at slimdrives for 1557 ikke passer i 1551. Velg den riktige modellen (som er litt dyrere), bytt ut nettverkskortet i et mini-PCI og legg til 'country kit' for 1551, så skulle du ha en komplett maskin. Kommer da på ca. 9K. Ikke superbillig sammenlignet med at PSDatas rimeligste Tundra 1551 koster det samme.

Lenke til kommentar
hei,

 

den vifta er plagsom.... Jeg er med på å ta kontakt med Asus

Hei,

 

jeg har sendt en mail til ASUS. Leste på FAQ-sidene at standardverdien (default settings) for viften er satt til 20 grader, og håper dermed at denne verdien kan endres. Avventer svar,- godt mulig det drøyer over nyttår selvom ASUS skal forsøke å svare innen 48 timer.

 

Let me know, når du får tilbakemelding fra dem

La oss alle få vite det. :thumbup:

 

Har sterkt vurdert flere tiltak mot irriterende viftestøy. Alle som har innspill må si ifra her, og så skal jeg gjøre det samme om jeg kommer over noe genialt. ;)

Hei,

 

fikk svar fra ASUS idag, men det var ikke særlig positivt. Har sendt en ny mail med forslag/forklaringer og håper på tilbakemelding snarest. Skal ikke gi meg før den viften er tilnærmet lydløs !

 

Dear Friend :

Thank you for contacting ASUS Customer Service.

My name is Leon and I would be assisting you today.

Sorry you can't change it manual,this setting can make sure the notebook work stably.

If having any problems, please don't hesitate to let me know. Let's discuss this issue together.

Thank you for using ASUS products and enjoying ASUS services!

 

Leon_gong

ASUS Customer Service Center (Shanghai , China)

 

[Problem Description]

Dear Asus !

 

Is it possible to adjust the fanspeed to reduce noise ? I read in the FAQ-section that the default

setting is 20 degrees C. Where can I change this (bios or OS) ?

 

Regards,

Ole Martin, Norway

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...