Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Clown: hvis det kun at du er redd for støynivået som hindrer deg fra å kjøpe denne modellen, kan jeg ikke si annet en at du burde kjøpe..

 

Nå som quads dager er talte og ødegaard ikke har fått opp en skikkelig nettbutikk må du liksom handle hos trygge gamle psdata ;) Da er ei heller angrefristen en veldig komplisert sak dersom du faktisk kommer til å skjemmes av lydnivået..

 

Men fortsatt lager museknappen den høyeste lyden på min maksin ;)

Men de har vel ikke den bundelen som Quad hadde ?

Ønsker jo å få med 2x Batterier og USB stick osv...

 

Har ps data denne bundelen? Og er det samme maskin som de selger ( oppdatert versjon med G trådløst osv)

 

 

Takk for all hjelpen, skal bestille innen noen dager nå. Konge tråd!

 

Bra jobba trådstarter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men fortsatt lager museknappen den høyeste lyden på min maksin ;)

Enig, absolutt tryggest å kjøpe fra PSdata.

Du vet at trykk på mousepad = museklikk ? Det er jo helt stille, bruker bare det, jeg.

Jupp.. Men har forstsatt ikke klart å bruke den metoden til å høyreklikke ;) Touchpadden klarer ikke se forskjell på peke og lange..

 

 

Clown:

Angående PSdata bundelen, følger det visst med den samme bundelen, men uten det ekstra batteriet.

Tastaturet skal være endret til det bedre, og minnepennen på de nyeste modellene skal nå være på 128 og være hvit. (Hvis noen kan avkrefte/bekrefte dette ta kontakt på PM til meg så skal jeg få endret førstepost)

 

Ellers selges alle s56xx med G standard Wlan.

 

Er du student kan du også prøve å ta kontakt med www.ad.no og høre om de fortsatt har studentrabatt. Dette er firmaet som kjøpte opp quad, som solgte disse maskinene i første omgang.

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for å bestille meg en S5600N med 1.4GHz Celeron prosessor fra ad.no. Grunnen til dette er at den er billig(11 656kr ink. frakt og mva), og at ekstra batteri og bæreveske medfølger. Jeg trenger heller ikken noe rask maskin, da denne kutter ned batteritiden og sørger for at vifta bråker mer.

 

Er det noen som har noen erfaringer med ad.no?. Er det vært å betale noen tusen ekstra for å kjøpe en raskere maskin fra den gode gamle psdata.no? Der følger det jo ikke med ekstra batteri engang....

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen erfaringer med ad.no?. Er det vært å betale noen tusen ekstra for å kjøpe en raskere maskin fra den gode gamle psdata.no? Der følger det jo ikke med ekstra batteri engang....

AD.no er etter hva jeg vet et datterfirma av ødegaard AS, som kjøpte opp quad. Dette er etter min erfaring et greit firma å handle med, men de er litt trege. Bruk telefon for å nå frem til dem,

 

Argumentet om at celeronen er mer støy/varme svakere blir ikke helt riktig, da den mangler noe speedstep funksjonalitet. Er argumentet at den er billigere er det et meget godt kjøp. Vær obs på at det kan ta litt tid for å få den levert.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen erfaringer med ad.no?. Er det vært å betale noen tusen ekstra for å kjøpe en raskere maskin fra den gode gamle psdata.no? Der følger det jo ikke med ekstra batteri engang....

AD.no er etter hva jeg vet et datterfirma av ødegaard AS, som kjøpte opp quad. Dette er etter min erfaring et greit firma å handle med, men de er litt trege. Bruk telefon for å nå frem til dem,

 

Argumentet om at celeronen er mer støy/varme svakere blir ikke helt riktig, da den mangler noe speedstep funksjonalitet. Er argumentet at den er billigere er det et meget godt kjøp. Vær obs på at det kan ta litt tid for å få den levert.

Det får denn ikke på lager før uti midten av Januar. At de har den på lager slik sin webshoppen sier, er pølsevev...

Lenke til kommentar
@Zamoht

Takk for svar. Kommer nok til å bestille der når studielånet kommer på bok.

 

@clown

Dette er ikke et stort problem for meg, siden jeg ikke har penger enda. Tnx anyway.

For meg er det et problem. Ville hatt denne maskinen til skolestart. Men det kan jeg se langt etter. Valger stod mellom F.S P7010 og Asus S5XXXX , men ettersom Asus gir MYE mer for pengene en P7010 var valget vanske enkelt.

 

 

 

Good Luck

Lenke til kommentar

Slik det har vært i hele høst er at s56xx aldi har vært å finne på lager i en nettbutikk. Og en har mått vente på en ny forselndelse.

 

AD.no som er en del av Ødegaard får nok maskinen inn først etter hva jeg kan tro. Ødegaard er nemlig importør av Asus serien..

.

Quad har ført studentrabatt, Husk å spørre om ad har det!! Jeg fikk 8 % rabatt på min maskin fra quad.no

Lenke til kommentar

Skal bare fortelle at jeg nettop var på postkontoret og henta min S5600N!! :dribble:

 

Jeg ringte ad.no i går klokka 2 for å høre om studentrabatt. De sa de ikke hadde det, men han kunne gi meg et lite avslag. Jeg betalte 10750kr ink. frakt og maskina ble sendt samme dag.

 

Jeg kan absulutt anbefalle å kjøpe fra ad.no. De er seriøse, men det er litt dumt at du ikke kan se status på orderen på siden dems. Jeg ringte i dag morres for å høre om den ble sendt i går. Når jeg slo opp sendingsnummeret på posten.no, ble jeg mildt sagt forferdet over å finne ut at den var ankommet postkontoret!! :dribble:

 

Men nå orker jeg ikke å skirve mer. Må teste maskina. Mitt førsteintrykk er ihvertfall: :D

Lenke til kommentar

@F-r-e-d-r-i-k

here you go!

 

@Zamoht

Haha. Vi har lik hovedmaskin da! Har ikke Q17S nei, men vurderte sterkt å kjøpe den. Men jeg venta litt og gikk til innkjøp av Samsung 173T, og er veldig fornøyd.

 

Skal legge inn erfaring i produktguiden ja.

 

Må bare si tusen takk til deg Zamoht og andre som har bidratt til denne tråden. Takk for all hjelp og nyttig informasjon! :thumbup:

Lenke til kommentar
@F-r-e-d-r-i-k

here you go!

Hm, kan da ikke være så nytt det tastaturet der, jeg har det samme på maskina jeg fikk i oktober i fjor.

 

Det du må venne deg til er at venstre fn har tatt ctrl sin plass, piltastene er tynnere enn på vanlige keyboard og at plasseringen av delete er uvant.

 

Har prøvd å lete etter keyboard remap-programmer som kan skifte om ctrl og fn, men det går ikke siden fn er hardkodet. Eneste muligheten er hvis Asus lager en option for det i bios. Uansett, jeg har allerede blitt vant med det nå. :)

Lenke til kommentar

Mener å ha lest et sted i denne tråden at maskinen hadde mindre æ,ø og å taster. Mener derfor at jeg har et nyere tastatur, men jeg har tydeligvis ikke så veldig nytt tastatur.

 

Den fn-tasten til venstre er litt i veien noen ganger ja, men det er nok en vanesak. Bortsett fra det synes jeg tastaturet er godt å skrive på.

Lenke til kommentar
Mener å ha lest et sted i denne tråden at maskinen hadde mindre æ,ø og å taster. Mener derfor at jeg har et nyere tastatur, men jeg har tydeligvis ikke så veldig nytt tastatur.

 

Den fn-tasten til venstre er litt i veien noen ganger ja, men det er nok en vanesak. Bortsett fra det synes jeg tastaturet er godt å skrive på.

Hvem bråker egentlig mest. Celeronen eller Centrionen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...