Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Tja, eg er sikker på at alle og enhver av oss bruker penger på noe vi egentlig kunne klart å gjøre selv eller egentlig ikke trenger. Hvorfor skal dekkhotell skille seg negativt ut?

 

Vaske bilen i automat?

Når ble bilvask en viktig ferdighet?

http://www.aftenbladet.no/nytte/bil/1180359/Anbefaler_alle_aa_skifte_dekk_selv.html

 

Å vaske bilen hjemme, gjør blant annet at alle kjemikaliene renner ut.

Bilvasker har filter som filtrerer avfallsvannet. En god grunn til å la være å vaske bilen hjemme.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arrg, hvorfor driver folk å legger seg inn i flerbruksfelt 100 meter før det er tillatt? :realmad:

 

Kan være nervepirrende nok å greie smette inn ved slutten, om man ikke i tillegg skal ha disse løse kanonene som du ene øyeblikket har i bakspeielen, men i neste sekund byttet fil å ligger i blindsonen

 

På tide UP strammer opp disse kjekkasene!

Lenke til kommentar

Når ble det slik at andre skulle bestemme hva jeg bruker pengene mine på? Dersom noen velger å skifte dekk på et verksted, er det deres sak. Ingen andres. Det samme gjelder for posesaus fra Toro, bilvask i automat, etc. Slutt å legge dere opp i andres pengebruk, det blir bare for dumt.

 

Jeg skifter for øvrig dekk selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva dekkhotel angår synes jeg det er en grei ting, bor selv i leil i Oslp og har ingen plass og værken oppbevare eller skifte om til vinter/sommer -dekk.

 

 

Hva jeg er frustrert over i dag og generelt sett alle dager jeg er ute og kjører på, er folks evne til og IKKE klare og legge seg over i den høyre fila når jeg tar de igjen i venstrefila. Spesielt gjelder dette i den "fantastiske" miljøsona, hvor folk har en evne til og tillogmed ligge UNDER 60 :(

Lenke til kommentar

Faen ta disse muttertrekkerne på verksteder o.l. :realmad:

 

Er det nødvendig å bruke så helvettes moment på hjulmutterne at man knapt kan kan få de løs med et standard hjulkryss?!

 

Har pleid å ta dekkbytte på bilen til nabofruen også, men hvis man omtrent skal stå å spytte blod i ren anstrengelse så melder jeg pass!

 

Ja, vet det finnes hjelpemiddler, men det er ikke poenget. Og hva med de som punkterer langsmed veien eller ikke har muskler som Rambo?

 

Jeg antar finns en til-fra skala i anbefalt nm på hjulmuttere, men ser ut som verksteder osv. ligger i øvre sjiktet?

 

Ja de sitter skrekkelig noen ganger, men det skal de gjøre og. Manualene sier 110-120nm (man velger for det meste alltid den høyeste moment verdien) for hjulbolter, sikkert noe i den duren for muttere også. Det er ganske mye, men hvis man smører bolten/mutteren med kobberpasta eller grafittgrease osv. så er de som regel greie å få av etterpå.

 

Det momentet er forøvrig ca. det samme som boltene som holder den store vifta i fronten på en Boeing 737 motor skal skrus til. Dog er det over 30 mye sterkere bolter der da.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Når ble det slik at andre skulle bestemme hva jeg bruker pengene mine på? Dersom noen velger å skifte dekk på et verksted, er det deres sak. Ingen andres. Det samme gjelder for posesaus fra Toro, bilvask i automat, etc. Slutt å legge dere opp i andres pengebruk, det blir bare for dumt.

 

Jeg skifter for øvrig dekk selv.

 

 

Selvfølgelig skal alle få lov til å disponere sine egne penger som de vil.

 

Prøv å ikke ta alt du leser her inne bokstavelig, litt humor i hverdagen skader ikke.

 

Forøvrig godt å høre at du ikke er en av de bortskjemte latsabbene.

Lenke til kommentar

Ja de sitter skrekkelig noen ganger, men det skal de gjøre og. Manualene sier 110-120nm (man velger for det meste alltid den høyeste moment verdien)

Jeg for min del drar ikke spesiellt hardt til med hjulkrysset, og har "ikke mistet et hjul enda" for å si det sånn :p (vanlig "standard" personbiler)

 

Det verkstedene driver med virker som "overkill"

Lenke til kommentar

Jeg bor i Enebakk og nå er syklistene i full gang med å ta over veiene her. Øyeren rundt og slike sykkelritt er jo skrekkelig populære.

 

Det gjør meg egentlig ikke såå mye, bortsett fra når jeg ender bak 40 syklister som skal ligge 4 i bredden, prate litt og ha 20 biler bak seg.

 

MEN, da jeg skulle ut en tur istad så møtte jeg to syklister. De var i motsatt kjørefelt, jeg kjørte stille og rolig da den ene syklisten plutselig gir meg fingern og den andre spytter på frontruta mi.

 

Synd at enkelte skal ødelegge såpass for andre.

Endret av Demonfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MEN, da jeg skulle ut en tur istad så møtte jeg to syklister. De var i motsatt kjørefelt, jeg kjørte stille og rolig da den ene syklisten plutselig gir meg fingern og den andre spytter på frontruta mi.

 

 

Jeg betviler ikke historien din, men ingen gjør slikt uprovosert.

 

Det må være noen forhold som trigget dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel en dårlig trend dette med dekkhotell. Flere og flere klarer ikke å skifte dekk når dem punkterer.

Mitt dekkhotell på min Opel Combo er rett og slett baki kassen. Har ikkje plass heime. Som regel så skifter verksted/dekkforhandler dekk for meg. Leverer bilen fra meg når eg stikker på jobb og henter den etterpå. Koster meg vanligvis ikkje meir enn 250 kroner. Kommer snø/is brått på så skifter eg sjølv. Har rett og slett så mykje anna eg heller vil bruke tida på.

 

I morgon så skal VERKSTEDET skifte dei i samme slengen som dei fikser håndbrekket, dei ikkje har strammet nok til, når dei skiftet alt av bremser bak. Koster meg et par hundringser.

Har og kommer heller ALDRI til å få dårlig samvittighet for det.

 

Får igjen for å være LOJAL kunde, når det er kostbare reparasjoner.

Er fleksibel når dei har mykje å gjøre og har ingen problemer med å vente. FÅR tilbake veldig god service når det haster.

 

Kall meg gjerne LAT, men tilbringer heller 1 time ekstra med guttungen enn å skifte dekk.

Lenke til kommentar

Selv bestilte jeg nye sommerdekk helt nylig, men ikke f.. om jeg klarer å skifte dem selv. Står respekt av dere som får til det.

Diskusjonen her er nok om dekk og felg som allerede sitter på hverandre, og utskiftning av begge samtidig med nye felger som allerede har dekk på. Utskiftning av hele hjul med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...