Gå til innhold

ATI Radeon X800 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

noen som vet hva disse X800 og X800xt vil koste, bortsett fra us399$ og us499$? Er det realistisk å gange med 10 og si ca. 4000nok og 5000nok?

 

Synes dette virker dyrt, men det er kanskje slik de ønsker å bli kvitt de rimeligere kortene i 9800-serien.

 

mvh

Jostein

Lenke til kommentar
Men den tsørste overraskelsen er kanskje ytelsen til Radeon X800 Pro-kortet som, i motsetning til tidligere lekkasjer, hevder seg svært bra til tross for at det bare 2/3 av pipelinene til de to andre.

Typo: Det skal være 3/4 og ikke 2/3 om det stemmer med hhv. 12 og 16 pipelines.

Lenke til kommentar
Hei,

 

noen som vet hva disse X800 og X800xt vil koste, bortsett fra us399$ og us499$? Er det realistisk å gange med 10 og si ca. 4000nok og 5000nok?

 

Synes dette virker dyrt, men det er kanskje slik de ønsker å bli kvitt de rimeligere kortene i 9800-serien.

 

mvh

Jostein

1$=ca7kr

Lenke til kommentar

"regelen" er vanligvis 1 dollar = 10kr i norske priser ja...

 

og for å være helt ærlig...jeg ble positivt overraska, hadde ikke trodd at ATi skulle klare å svare på den sterke utfordringen nVidia klarte å levere med 6800 Ultra. Men det gjorde de, og særdeles overbevisende også, i hvertfall i nordic hardware testen.

 

(som forøvrig kom til litt andre konklusjoner enn anandtech i mine øyne...hos nordic hardware banker 6800 x800 i halo f.eks....hos anandtech var det nesten likt eller bedre..) noe skurrer iallefall her...tror jeg venter til jeg ser HW.no tester før jeg dømmer endelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...