Gå til innhold

ATI Radeon X800 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For oss som har barebone PCer (f.eks Shuttle, Abit og Soltek sine) eller ikke ønsker å ha et lite kjernekraftverk i PCen sin, er jo valget soleklart. Ikke bare er strømforbruket på X800 XT PE lavere enn 9800XT, men kortet er jo også fysisk mindre enn 6800 Ultra, både på tanke på PCB og kjøleløsning. Best forhold mellom ytelse og pris er jo også nevnt.

 

Og ønsker man å komme forbi 6850 Ultra med X800 XT PE, er det jo bare til å slenge på en slotkjøler ala arctic-cooling VGA Silencer (får håpe de lager en modell som passer X800) eller vannkjøling og klokke i vei...

 

I utgangspunktet skulle jeg ikke kjøpe mer hardware før neste år, har vært meget fornøyd med DigiDicen (m/Shuttle SilentX 250W PSU) kombinert med et 9800Pro (flashet til "XT"). Men nå blir det vel nytt skjermkort i løpet av sommeren ;)

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Blir nok nvidia på meg.

Er litt lei av å ikke finne 64bits drivere til ati.

Er lei av å vente mange måneder med at ati skal slippe skikkelige linux drivere.

Er dritt lei av fps dropp i cs\cz.

Så mitt radeon 9700pro blir sikkert konen sitt nye kort.

Lenke til kommentar
Det blir nok kampen mellom 6800 GT og x800Pro som blir den viktige, og overklokking og pris blir viktige faktorer i den kampen.

sitter med samme tankene jeg også..

ikke mange som har råd eller vil ofre så mye penger

på toppmodellene..

 

venter noen mnd med og kjøpe kort.

 

så 6800 GT og x800Pro skulle vel komme på ca 3000.-

til høsten/vinteren. :thumbup:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Det har jo vært litt forskjellige resultat på de forskjellige testene selv om i de fleste tilfeller så har ATI kortet "vunnet".

 

Hvis man ser nøye etter så ser man at endel av site'ene har benyttet Nvidia's drivere som ble sluppet går? for å teste med, mens andre siter har brukt de driverene som er "godkjent".

 

Så dette har nok endel å si for at resultatene mellom de forskjellige site'ene ikke er helt like/konsistente.

 

Ett lite Quote fra HardOCP.

 

That said, NVIDIA gave us a newer set of drivers that were outlined to improve FarCry frames per second by 20% by working out some Z culling issues according to NVIDIA. These new v61.11 drivers also were saddled with IQ bugs and we did not feel comfortable testing with them as we would not have suggested them for your gaming experience.
Lenke til kommentar
nVidia virker ganske desperate når dem sender ut beta drivere og "Extreme Ultra" kort til reviewere i siste liten.

Nå må vi ikke glemme at ATi fremskjøv sin lansering av X800 XT tydligvis på grunn av Nvidia har klart å stille opp med noe som tuktet X800 som opprinnelig var det eneste kortet som skulle bli lansert i går.

Lenke til kommentar

I artikkelen står det at det visstnok skal holde med 300W PSU. Hvis det stemmer og ytelsen ellers er på høyde med "nVidia+ny PSU comboen" så tror jeg ATI har en enorm konkurransefordel. For mange, bla meg er jo egentlig 480W psu helt unødvendig så i budsjettet gikk dette under "unødvendig fordyring av GFX", men nå ser det ut til at jeg slipper. Det er jo en del penger spart faktisk.

 

Blir nok ATI i år igjen da... :yes:

Lenke til kommentar

GeForce 6800 Gt og Radeon X800 Pro:

 

Core clock/pipelines/Mpixels/Memory clock/Memory bus/båndbredde(GB/s)

 

350mhz 16 5600 1000 256 32.0 GeForce 6800 Gt

 

475 12 5700 900 256 28.8 Radeon X800 Pr

 

 

ati x 800 pro har jo mere mhz på gpu(475),men 6800 gt har jo 16 pipelines..

 

 

disse modellene tror jeg blir mest solgt av,mye ytelse og ok pris(ca 4000.-)

venter man ca 5-7 mnd fram skulle man kansje få disse kortene til 3000.-(2500)

 

ja.strøm

ati X800 Pro og GeForce 6800 Gt bruker bare en modul,og ca 300 watt

strømforsyning skal være nok.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Jeg venter med å bestemme meg for hva som blir mitt neste kort til de faktisk kommer på markede... Både ATI og Nvidia kommer nok til å ha forbedret drivere til kortene innnen den tid.

Jepp, helt enig. Sprikingen i testene viser jo at det er vanskelig å dra noen konklusjon enda. Dessuten er det jo også en faktor hvor mye korta kommer til å koste i butikken. Og det som blir spennende å se er hvordan disse kommer ut i HL2 og Doom3 (selvom jeg tror vinnerne i de spilla er rimelig satt allerede...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...