Gå til innhold

ATI Radeon X800 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,04/05/2004 : 23:21]
Ati er best og vil altid være det

Veeeel... Spørs hvem sitt synspunkt du ser det fra det!

 

Dette er jo ikke akkuratt noen knusende seier til ATi da... Akkuratt som Intel vs. AMD, i noen tilfeller vinner den ene, og i andre tilfeller vinner den andre. For alt hva vi vet så kan situasjonen være en helt annen neste gang ATi eller nVidia slipper en driver...

Ser ut til å bli "død løp" denne gangen, ja....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
3D Marks?

3dmark er bare "tull"! Man må se på den reele ytelsen i spill.

Du kjøper kraftig grafikkort for å kunne spille de nyeste spillene ikke for å få

mest mulig 3dmarks, ikke sant :roll:

3d mark gir likevel en pekepinn til ytelse siden du får sammenlignet med alle andre kort.

 

fortsatt kjedelig når folk fikser på driverne. :thumbdown:

Lenke til kommentar
3dmark er bare "tull"! Man må se på den reele ytelsen i spill.

Du kjøper kraftig grafikkort for å kunne spille de nyeste spillene ikke for å få

mest mulig 3dmarks

Denne er ikke til deg Ducky, men til mange ATi-gutter jeg har snakket med idag... De har faktisk sagt akkuratt det samme, jeg er også enig, men når nVidia "jukset" i 3DMark var det få fælt... :laugh: Se hvor lite som skal til for å endre standpunkt!

Lenke til kommentar
3D Marks?

3dmark er bare "tull"! Man må se på den reele ytelsen i spill.

Du kjøper kraftig grafikkort for å kunne spille de nyeste spillene ikke for å få

mest mulig 3dmarks, ikke sant :roll:

Nå har ikke jeg sakt at mest 3dmarks sier hva som er best. men ja du for et lite intrykk av å se dem.

Lenke til kommentar
og hva med 3d mark-testene,der var jo 6800 ultra best.

Og det skulle tilsi at 6800Ultra er best, uansett hva? :roll:

Hvor mye mener du 3DMark skal telle i en test? :dontgetit: Det er SPILLENE som teller (for gamere hvertfall :ermm:, hva som gjelder for hardbarka overklokkere (benchere) skal ikke jeg uttale meg så mye om).

Lenke til kommentar

Aniso filtering er skarpere på en GF6800, og skarpere igjen på en GF5950 aargh.

 

3DMark skalerer fint med "ekte" spill, og det gir en pekepinn på hvor godt 3D kort yter på funksjoner som det ikke finnes spill for enda.

 

Husk at selv super-spillet UT2004 bare er DirectX 8.0 og har ikke 4 generasjoner gamle ting som bumpmapping og per-pixel lightening! Disse ble introdusert med GeForce 1...

 

slike ting blir aldri testet med nåverende "ekte" spill. Ikke rart Doom 3 har kantete hoder???

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig teller ytelsen i spill mest så lenge de forskjellige kortprodusentene driver med applikasjonsbasert optimalisering for 3DMark, men uansett gir ytelsen i 3Dmark et lite innblikk i omtrent hva man kan vente seg av spillytelse.

 

Så ja, jeg mener helt og holdent at benchmarks slik som 3DMark bør være med i tester av ny hardware.

 

Edit: Til de som regner på hvor mye det vil koste. Nå kan det lønne seg å trekke fra 14-17% skatt (alt avhengig av stat) fra retailprisene i USA før man legger til de 24 norske prosentene.

Endret av Dirty Water
Lenke til kommentar
også en skrive feil:

 

Men den tsørste overraskelsen er kanskje ytelsen til Radeon X800 Pro-kortet

 

Skal vel være største skal det ikke??

Skal vel være "skrivefeil", skal det ikke ?

 

Kunne ikke dy meg ;)

 

Ellers ser det vel ut til at det er et relativt dødt løp så langt.

Hvis R9800Pro gjør HL2 og Far Cry spillbart, tror jeg at jeg venter med oppgradering til neste generasjons ATI.

Tom's Hardware sin test synes jeg hadde litt ufortjent bias til fordel for X800, rivalen vant omtrent like mange tester, og det var hårfine marginer, selv om det er et godt poeng at X800 har mindre kjøler og slappere psu-krav.

Lenke til kommentar
også en skrive feil:

 

Men den tsørste overraskelsen er kanskje ytelsen til Radeon X800 Pro-kortet

 

Skal vel være største skal det ikke??

Skal vel være "skrivefeil", skal det ikke ?

 

Kunne ikke dy meg ;)

 

Ellers ser det vel ut til at det er et relativt dødt løp så langt.

Hvis R9800Pro gjør HL2 og Far Cry spillbart, tror jeg at jeg venter med oppgradering til neste generasjons ATI.

Tom's Hardware sin test synes jeg hadde litt ufortjent bias til fordel for X800, rivalen vant omtrent like mange tester, og det var hårfine marginer, selv om det er et godt poeng at X800 har mindre kjøler og slappere psu-krav.

MHM!

Og 4500 er en fiin gammel pen pris

Lenke til kommentar
Edit: Til de som regner på hvor mye det vil koste. Nå kan det lønne seg å trekke fra 14-17% skatt (alt avhengig av stat) fra retailprisene i USA før man legger til de 24 norske prosentene.

MAO hvis frakt kommer på 400 (LOL) blir prisen fra Amerikaweb 4000? :dribble:

Lenke til kommentar
og hva med 3d mark-testene,der var jo 6800 ultra best.

Og det skulle tilsi at 6800Ultra er best, uansett hva? :roll:

Hvor mye mener du 3DMark skal telle i en test? :dontgetit: Det er SPILLENE som teller (for gamere hvertfall :ermm:, hva som gjelder for hardbarka overklokkere (benchere) skal ikke jeg uttale meg så mye om).

så hvis nvidia scorer bra på 3 d mark,betyr det ingenting !

men topper ati listene der er de best..!

men skal ikke prate om detaljer.

 

ser ut som ati x800xt er noen % bedre i spill(direct 3d)mens geforce

er bedre i open-gl..

 

så blir en knapt seier til ati,da tenker jeg på toppkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...