DJViking Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Ikke bare pris på minne som har eksplodert, men også harddisker. Jeg har overvåket pris på HDD til min NAS, av samme type som jeg allerede har. https://www.prisjakt.no/product.php?p=5923195#statistics Jeg kjøpte en slik 20TB i fjor høst til rundt 3700kr, men nå er prisen 10000kr. Må snart kjøpe ny HDD uansett, eller slutte å lagre mer på serveren. Den litt nyere X24 24TB koster litt mindre, men likevel enormt mye https://www.prisjakt.no/product.php?p=12519318 Endret 3 timer siden av DJViking 1
Fibonacci Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Takk til alle KI-sentrene. Kjøpte selv en veldig god Cepter Vault 2TB til 2000,- før jul. Nå koster den 4000,-. Prisene nå passer jo utmerket med at jeg nettopp fikk noen bad sectors på filmdisken min... Endret 3 timer siden av Fibonacci 1
Dellers Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Får håpe noe eller noen tar knekken på KI-mølet etterhvert. Jeg ser ingenting positivt ved det for min egen del, men svært mye negativt. 3 2
WiiBoy Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 5 minutes ago, Dellers said: Får håpe noe eller noen tar knekken på KI-mølet etterhvert. Jeg ser ingenting positivt ved det for min egen del, men svært mye negativt. Det har du virkelig ikke forstått hvordan AI dundrer inn i din hverdag. Du og samfunnet kommer til å oppleve enormt mye positivt med AI, men dessverre så vil de negative sidene antageligvis overskygge de positive.. ..og prisene på harddisker er nok bare en fis i motvind når det kommer til AI sin innvirkning.. 1 1
Fibonacci Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Vi får se om hallelujakoret får rett. Så får vi "luddittene" klare oss uten KI til alt mellom himmel og jord, selv om det visstnok er umulig. 2
ps5 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 10 minutes ago, WiiBoy said: ..og prisene på harddisker er nok bare en fis i motvind når det kommer til AI sin innvirkning.. Den lukter dessverre litt for de av oss som trenger 4+ disker til nytt Nas.. 1
vortex Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AI selskapene fører land bak lyset. Alle ressursene de legger beslag på, de lover arbeidsplasser men det er bare midlertidige arbeidsplasser for de som bygger ut datasentre. Det vil jobbe maks 10 personer on site, resten er remote. Vaktrundene gjøres av robothunder De lyver, stjeler å gir oss et verktøy som gjør "ingenting" mer en det vi allerede kan. Det er bare lettere for folk. Som forbruker er jeg mektig lei at de ( AI selskapene ) Bare får buse frem som de vil 2 1
obygda Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden WiiBoy skrev (24 minutter siden): Det har du virkelig ikke forstått hvordan AI dundrer inn i din hverdag. Du og samfunnet kommer til å oppleve enormt mye positivt med AI, men dessverre så vil de negative sidene antageligvis overskygge de positive.. ..og prisene på harddisker er nok bare en fis i motvind når det kommer til AI sin innvirkning.. Jobber et sted der mye AI brukes...er blitt super negativ til det meste. Føler ikke at AI bidrar noe positivt mhp menneskers liv.. 3
WiiBoy Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 19 minutes ago, Fibonacci said: Vi får se om hallelujakoret får rett. Så får vi "luddittene" klare oss uten KI til alt mellom himmel og jord, selv om det visstnok er umulig. AI har allerede funnet og løst store sikkerhetshull i programvare du definitivt er berørt av. Det gjør deg tryggere. AI har allerede gitt fremskritt innen forskning og medisin. Det gjør deg friskere. +++ 11 minutes ago, ps5 said: Den lukter dessverre litt for de av oss som trenger 4+ disker til nytt Nas.. AI kan medføre arbeidsledighet på 80%+ Vi snakker potensielt fullstendig kollaps i økonomien. Dersom 50% av godt betalte yrker "over natten" blir verdiløse, så vil det ødelegge markedet for veldig mange yrker som ikke ville vært direkte berørt av AI. Kundene har ikke lenger penger. Det igjen skaper enorm ledighet blant håndverkere++ 1
Sjørøver Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dellers skrev (38 minutter siden): Får håpe noe eller noen tar knekken på KI-mølet etterhvert. Jeg ser ingenting positivt ved det for min egen del, men svært mye negativt. Det er tvilsomt at du vil oppleve større velstandsøkning enn når du lærer deg å bruke ai skikkelig og det blir litt mer modent. Det er kjipt at ting er blitt dyrere, men prisene vil komme ned igjen.
Fibonacci Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Alle får lære seg å Vibe-kode og flytte til Silicon Valley for å bli millionærer, så er alt honky-dory. 1
kremt Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 4 minutes ago, WiiBoy said: Dersom 50% av godt betalte yrker "over natten" blir verdiløse, Hva er egentlig verdien på en bachelor eller mastergrad når de fleste som har oppnådd denne har surfet igjennom den med AI. Selvsagt er det en del oppgaver og pugging etc. Men AI kan gjøre veldig mye av grovjobben for deg. Når absolutt alle da gjør dette. Hva er verdien på graden din. NTNU rektor argumenterer for at han og hans institusjon er viktig
Fibonacci Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden WiiBoy skrev (7 minutter siden): AI kan medføre arbeidsledighet på 80%+ Vi snakker potensielt fullstendig kollaps i økonomien. Dersom 50% av godt betalte yrker "over natten" blir verdiløse, så vil det ødelegge markedet for veldig mange yrker som ikke ville vært direkte berørt av AI. Kundene har ikke lenger penger. Det igjen skaper enorm ledighet blant håndverkere++ Jeg tror du overvurderer hvor mange som jobber med programmering.
ps5 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 17 minutes ago, WiiBoy said: AI har allerede funnet og løst store sikkerhetshull i programvare du definitivt er berørt av. Det gjør deg tryggere. AI har allerede gitt fremskritt innen forskning og medisin. Det gjør deg friskere. +++ AI kan medføre arbeidsledighet på 80%+ Vi snakker potensielt fullstendig kollaps i økonomien. Dersom 50% av godt betalte yrker "over natten" blir verdiløse, så vil det ødelegge markedet for veldig mange yrker som ikke ville vært direkte berørt av AI. Kundene har ikke lenger penger. Det igjen skaper enorm ledighet blant håndverkere++ Jeg rammes ikke av at du blir arbeidsledig i morgen. Men jeg rammes av at jeg nå må betale skjorta for disker. Som nå engang var topic. (Note: jeg bruker ai i min profesjon daglig og er særdeles klar over hvor dette går rent samfunnsmessig) 1
WiiBoy Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 9 minutes ago, Fibonacci said: Jeg tror du overvurderer hvor mange som jobber med programmering. Det er ikke bare programmering. Absolutt ikke. Det er langt, langt flere typer jobber en det som ryker. Grafisk design blir jo fullstendig utkonkurrert. Lærere og kursholdere blir både utkonkurrerte av AI og samtidig så er markedet for å lære seg ting mindre. Listen er nesten utømmelig av yrker som blir kraftig berørt. I tillegg så ryker lederne deres, HR folk og andre støtte funksjoner. Vaskepersonala trenger ikke å vaske etter arbeidere som ikke er på jobb. Vedlikehold av kontorene eller bygging av kontorer er ikke nødvendig uten arbeidere.. Osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå