Gå til innhold

"Aliens"-Disclosure 2026

Er "aliens" virkelig?  

24 stemmer

1. 1. Er "aliens" virkelig?

• Ja
      16
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet
Orake1et skrev (16 minutter siden):

Omtrent alle som tar det sier at de kommuniserer med "vesener" som kjenner de bedre enn de kjenner seg selv og som gir de råd til forbedring.

Lurer på hvorfor disse stoffene kalles "hallusinogener"

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutes ago, frohmage said:

Lurer på hvorfor disse stoffene kalles "hallusinogener"

Jeg kan umulig tenke meg at det har noe med saken å gjøre. 😄

• Liker 2
Skrevet (endret)
Orake1et skrev (12 timer siden):

Det har vært "aliens"-diskusjoner i et par andre tråder her inne, men disse trådene har dessverre blitt stengt. Formodentlig på grunn av "programmeringen" vi har blitt utsatt for i tiår om at slikt bare er tull.

Det er imidlertid på tide å legge det fra seg for i 2026 skal du "reprogrammeres" til å forstå at dette er virkelig. Vi lever i en tid med "soft disclosure" og drypp for drypp skal du få et annet syn på dette ved utgangen av 2026, enn du hadde ved inngangen til 2026. 

I lys av det er det på sin plass med en "før og etter"-tråd. Vær gjerne bastant og tydelig på hvor dumt dette er nå og så kan vi gjøre opp status 31.12.2026. 

Dagens bidrag til disclosure er dette:

Disse trådene har blitt stengt fordi det fort sklir helt ut i prat om engler, demoner, profetier og ulike konspirasjonsteorier. Uten noe som helst form for kildekritikk. Den forrige tråden handlet egentlig ikke om faktiske romvesener i det hele tatt. Så jeg prøver igjen, og holder meg til det som faktisk er relevant:

Vår galakse, Melkeveien, har et sted mellom 100 og 400 milliarder stjerner. I tillegg finnes det trolig billioner av galakser i det observerbare universet. Mange av disse stjernene har planeter rundt seg, og noen av dem kan være jordlignende.

Når vi snakker om så enorme tall, virker det ganske sannsynlig – rent statistisk – at liv kan ha oppstått et annet sted også. Med det sagt, så tviler jeg sterkt på at de har besøkt vår lille jordklode.

Endret av RosaGnom
  • Liker 4
Skrevet
Orake1et skrev (12 timer siden):

Joda, bevisene er der, men de har ikke nådd deg.

Ja du ser ut til å mene det, det er akkurat derfor jeg ber deg om dokumentasjon, noe du igjen insisterer på at eksisterer, samtidig deler du jo faktisk ikke dokumentasjon, noe som vel må sies å indikere at du faktisk ikke har tilgang til dokumentasjon for dine påstander, jeg har tross alt spurt deg om dokumentasjon x antall ganger.

• Liker 1
Skrevet
Orake1et skrev (7 timer siden):

https://www.forbes.com/sites/jackkelly/2024/09/26/why-tech-ceos-are-drawn-to-ayahuasca-and-other-psychedelic-drugs/

https://www.businessinsider.com/ceos-founders-who-used-psychedelics-lsd-acid-magic-mushrooms

Omtrent alle som tar det sier at de kommuniserer med "vesener" som kjenner de bedre enn de kjenner seg selv og som gir de råd til forbedring. De kan også få tips til ny teknologi og det er særlig det som driver "tech bros".

Gamle stammer i Amazonas gjorde det samme og det virkelig sprøe er at når en person i Norge tegner ned vesenet som de ser, og en annen gjør det i Kina, og man sammenligner det med vesener som gamle stammer har tegnet ned, så ser man samme vesener. 

Brukere beskriver det som om de kommuniserer med ekte vesener fra en annen dimensjon og den observante vil ha fått med seg at det seneste ordet for "aliens" er "interdimensjonelle vesener". De reiser ikke nødvendigvis fra andre solsystemer, men fra andre dimensjoner.

Så de røyker ikke sopp, men de tar diverse typer psykedelia.

Jeg har tatt både sopp og lsd flere ganger. Og det fungerer nok ikke helt som du beskriver. Selv om jeg ser potensiale for utvikle kreativitet, tenke utenfor boksen.

DMT og Ayahuasca har jeg ikke opplevd, men der refereres det til intelligente entiteter. Jeg skal ikke uttale meg noe om det.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
RosaGnom skrev (7 timer siden):

Disse trådene har blitt stengt fordi det fort sklir helt ut i prat om engler, demoner, profetier og ulike konspirasjonsteorier. Uten noe som helst form for kildekritikk. Den forrige tråden handlet egentlig ikke om faktiske romvesener i det hele tatt.

Det er jo en grunn til at forrige tråd ble startet i kategorien "Religion, filosofi og livssyn" - fordi man ikke er pålagt til å disktuere den vitenskaplige relevansen - og blir ironisk nok stengt fordi moderator er inkapital og uviten til å forstå hva relevansen religion er.

Alien disclosure har all mulig relevans til religion og det som beskrives av den uvitne massen som "konspirasjonsteori". 

Jeg startet faktisk en tråd i går i OT-baren for å forsøke å ikke bli sensurt, vi får se hvor lenge denne tråden varer. 

Alien disclosure handler om flere kategorier, både politisk, religion og vitenskapelig. Alien disclosure som nå diskuteres kommer ikke fra folk som sitter å stirrer i en kikkert, vi har helt andre kilder. 

Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (17 timer siden):

Det er ingen som har funnet ut av dette da det er en myte uten rot i virkeligheten.

Og det er ingenting med pyramider som er umulig, de er bokstavelig talt pyramide formede, det finnes knapt ett enklere vis å stable stein på enn i en pyramide. 

Vi mennesker liker å bygge de største og de høyeste bygningene.

I den tiden var pyramider, det eneste vi kunne bygge, hvis vi ville bygge høyt.

Synes de steinene som ligger i Libanon, er verre å forklare. Slike eksempler er det mange av, på denne kloden. 

For mange er dette en teori, at vi har fått hjelp i fra utenomjordiske.

Noen mener de er over 10 000 år gamle, vi fant vel opp hjulet, for ca 5000 år siden?

Ikke bare flytte dem, men hvordan har vi klart å skjære dem til? De er jo som laserskårne, ligger som slikt inn til hverandre.

Slike uforklarlige byggverk, statuer og svære steinkuler, som er symmetrisk perfekte, finnes det mange av på denne kloden.

Baalbek-steiner - Wikipedia

Petrosfære – Wikipedia

Endret av Karltorbj
Skrevet
RosaGnom skrev (7 timer siden):

Disse trådene har blitt stengt fordi det fort sklir helt ut i prat om engler, demoner, profetier og ulike konspirasjonsteorier. Uten noe som helst form for kildekritikk. Den forrige tråden handlet egentlig ikke om faktiske romvesener i det hele tatt. Så jeg prøver igjen, og holder meg til det som faktisk er relevant:

Det er viktig å være varsom med å tro at du vet hva som er relevant. For å kalle en spade for en spade: Det vet du ikke. Du tenker i konvensjonelle baner og tror at vi vet veldig mye. Det gjør vi ikke. Vi forstår knapt noen ting av hva som er rundt oss. 

Jeg vet at religion (overtro) og verdensrommet (vitenskap) er ulike fag på skolen, men hvis vi frigjør oss fra det er religiøse tekster de eldste tekstene vi har. Og det er mange slike tekster, som forteller tilsvarende historier, fra ulike deler av verden og til ulike tider. Omtrent alt i vi tror vi vet om fortiden er basert på tynnere grunnlag enn det og det er påfallende at alle religiøse tekster og utallige innrissinger i fjell er "overtro", men hvis man finner en enkeltstående tekst som diskuterer noe annet er det vitenskap.

Når vi snart får vite at "aliens" har vært her før vi har vil også du lese religiøse tekster med nye briller og innse at det faktisk var noen som forsøkte å fortelle oss noe. Og forholdet til religion kan meget vel være grunnen til at vi lærte lite om disse tekstene på skolen. Det er ikke til å komme unna at de forteller et annerledes budskap og ondskap (det du refererer til demoner) er en del av det. Og for å kalle en spade for en spade igjen: I en tid med Epstein-files er det tekster som definitivt bør leses på nytt.

Skrevet
MrL skrev (17 minutter siden):

Det er jo en grunn til at forrige tråd ble startet i kategorien "Religion, filosofi og livssyn" - fordi man ikke er pålagt til å disktuere den vitenskaplige relevansen - og blir ironisk nok stengt fordi moderator er inkapital og uviten til å forstå hva relevansen religion er.

Hva er det da å diskutere? Utenomjordisk liv er ikke religion, det er vitenskap, og krever sånn sett vitenskapelige redskap og beviser, ikke tro å religion.

MrL skrev (17 minutter siden):

Alien disclosure har all mulig relevans til religion og det som beskrives av den uvitne massen som "konspirasjonsteori". 

Den uvitne massen vet åpenbart langt mer enn deg, ingen fornærmelse ment, men det å assimilere løgner og pseudovitenskap som sannhet vitner ikke akkurat om kunnskap om noe som helst rundt emnet. Personlig hadde jeg likt en god diskusjon rundt dette som faktisk ikke utvikler seg til å bli en lang rekke med religiøse argumenter, religion er fint for enkjelte, men dette er på ingen måte et religiøst spørsmål.

• Liker 3
Skrevet
Karltorbj skrev (19 minutter siden):

men hvordan har vi klart å skjære dem til?

Man starter med å bruke et tau, lær eller en sag av kobber som man bruker sammen med sand / kvarts.

Kvarts sanden eroderer da steinen, og man får et kutt.

Deretter brukte man trekiler man førte inn i kuttene, som trakk til seg vann og ekspanderte, for å sprekke steinene.

Deretter polerte man med hardere steiner og sand.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Hva er det da å diskutere? Utenomjordisk liv er ikke religion, det er vitenskap, og krever sånn sett vitenskapelige redskap og beviser, ikke tro å religion.

Jeg antar at du ser på arkeologi som vitenskap. Hvis de finner en gammel tekst som beskriver f.eks. en Viking-bosetning i Norge vil det være et "bevis" og veldig mye av det vi tror vi vet er basert på slike bevis.

Tekstene som samlet, og upresist, omtales som "religiøse tekster", er de eldste og mest troverdige tekstene som finnes (fordi det finnes mange av de, de er konsistente og fra hele verden). Det er ikke skrevet av folk som ville lage en science fiction religion. Det er skrevet av folk som lagde verdens første "leksikon" over menneskets tidligste historie.

Det er først senere at religiøse ledere har fjernet sentrale deler av tekstene fra deg og meg, og isteden gitt oss en historie som de mener passer bedre. Og fordi vi har beveget oss stadig lenger vekk fra de opprinnelige tekster har vi nå noe som mange ser på som ren overtro.

Men det endrer ikke at de opprinnelige tekster er der og de utgjør et "bevis". Dette beviset understøttes av steinkonstruksjoner og innrissinger rundt om hele verden som også trekker i retning av at noe ovenfra har besøkt oss.

Er det "fellende bevis"? Nei, dette er et "puslespill" og de siste "puslespillbitene" skal plasseres de neste månedene, men jeg mener at hintene til at det er noe mer har vært på jorden i tusenvis av år. En god studie av pyramidene og "book of Enoch" alene så skjønner man at det er noe mer.

Men hvis man ikke tar seg tiden til det, som du, ser man ikke det samme. Dessverre kan jeg ikke gi deg en pille som gir deg kunnskapen på 30 sekunder. Det må gjøres en jobb og hvis det blir for mye er det bedre å vente til det kommer et 30 sekunder innslag på NRK. Det kommer. 

skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Den uvitne massen vet åpenbart langt mer enn deg, ingen fornærmelse ment

Virkelig ikke, ingen fornærmelse ment. 

Den store forskjellen er at jeg vet alt du vet. Jeg var der selv for noen år siden. Av samme grunn vet jeg at dette puslespillet tar lang tid å legge. Vi snakker om år hvis man gjør det på gamlemåten, men hvis man får god hjelp fra myndigheter (slik det virker å bli i 2026) spår jeg at de fleste vil ha et annet syn ved utgangen av 2026 enn de hadde ved inngangen.

Men ingen fare: Det vil fortsatt være veldig, veldig mye som vi mangler bevis på da også. Trolig mer enn i dag for vi vil innse at veldig mye vi trodde er feil.

• Liker 1
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (34 minutter siden):

Den uvitne massen vet åpenbart langt mer enn deg, ingen fornærmelse ment, men det å assimilere løgner og pseudovitenskap som sannhet vitner ikke akkurat om kunnskap om noe som helst rundt emnet. Personlig hadde jeg likt en god diskusjon rundt dette som faktisk ikke utvikler seg til å bli en lang rekke med religiøse argumenter, religion er fint for enkjelte, men dette er på ingen måte et religiøst spørsmål.

Det er all mulig relevans til religion, introduksjon om romvesner fører med seg et nytt livssyn med svar på hva eksistens er, hva mennesket er og skapelsen, hva som egentlig skjedde i religion og religiøse tekster - blant annet. 

Det vil føre til at religioner i dag trolig vil kollapse for de som ikke tviholder - eller sees med helt nye øyne som Orake1et sier.

Den utvitne massen vet nærmest ingenting av dette temaet, de er for opptatt å finne liv igjennom teleskoper og se på teoretiske sannsynligher. Som er greit nok, men blir da helt meningsløst å diskutere relevansen med religion når man snakker med noen som verken forstår eller har satt seg inn i hva denne saken dreier som om.

Og for å putte litt mindre brensel i den evige kveruleringsmaskinen din, det er mine påstander at den religiøse betydningen etterhvert vil bli vitenskap - men det er ikke noe vi kan vitenskapelig bevise enda. Dette er en del av Alien disclosure og åpen kontakt - som er en prosess.

Endret av MrL
  • Liker 1
Skrevet
MrL skrev (3 minutter siden):

Det er all mulig relevans til religion, introduksjon om romvesner fører med seg et nytt livssyn med svar på hva eksistens er og hva som egentlig skjedde i religion og religiøse tekster - blant annet. 

Det vil føre til at religioner i dag trolig vil kollapse for de som ikke tviholder - eller sees med helt nye øyne som Orake1et sier.

Den utvitne massen vet nærmest ingenting av dette temaet, de er for opptatt å finne liv igjennom teleskoper og se på teoretiske sannsynligher. Som er greit nok, men blir da helt meningsløst å diskutere relevansen med religion når man snakker med noen som verken forstår eller har satt seg inn i hva denne saken dreier som om.

Og for å putte litt mindre brensel i den evige kveruleringsmaskinen din, det er min påstand at den religiøse betydningen etterhvert vil bli vitenskap - men det er ikke noe vi kan vitenskapelig bevise enda.

Ja, hvis vi har hatt besøk av utenomjordiske, så er det jo forståelig at de så på dem som guder.

Det er vel det, de religiøse frykter.

Skrevet (endret)
On 2/20/2026 at 12:15 PM, FrihetensRegn said:

Det er godt mulig det finnes utenomjordisk, intelligent liv der ute, men når myndighetene begynner å fokusere på "aliens", er det et tegn på at de ønsker fokus bort fra viktige saker her nede på jorda, som Epstein files og Iran.

Man burde forsøke å finne intelligent liv på jorda, før man søker andre steder.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Orake1et skrev (1 minutt siden):

Jeg antar at du ser på arkeologi som vitenskap.

Vel du antar feil, arkeologi er ikke bevis i seg selv, men heller ett redskap for å lære og kanskje finne noe en kan lære av, noen ganger oppdages det bevis for et eller annet. 

Orake1et skrev (4 minutter siden):

Tekstene som samlet, og upresist, omtales som "religiøse tekster", er de eldste og mest troverdige tekstene som finnes (fordi det finnes mange av de, de er konsistente og fra hele verden). Det er ikke skrevet av folk som ville lage en science fiction religion. Det er skrevet av folk som lagde verdens første "leksikon" over menneskets tidligste historie.

Ja det er akkurat sånne påstander du må gi litt bevis for, for det er akkurat hva det er, en påstand fra deg, og alt tyder på at de mytologiske tekstene du beskriver er akkurat det mytologiske tekster, i tillegg, det at du ser ut til å kjenne viljen til mennesker som levde for opptil flere tusen år siden må sies å være oppsiktsvekkende. 

Orake1et skrev (7 minutter siden):

Det er først senere at religiøse ledere har fjernet sentrale deler av tekstene fra deg og meg, og isteden gitt oss en historie som de mener passer bedre. Og fordi vi har beveget oss stadig lenger vekk fra de opprinnelige tekster har vi nå noe som mange ser på som ren overtro.

Senere? De tekstene er blitt konstant endret fordi det er sånn religion er, den vender kappen etter vinden.

Orake1et skrev (9 minutter siden):

Men det endrer ikke at de opprinnelige tekster er der og de utgjør et "bevis". Dette beviset understøttes av steinkonstruksjoner og innrissinger rundt om hele verden som også trekker i retning av at noe ovenfra har besøkt oss.

De er ikke bevis, og du gir ingen bevis for at de er bevis.

Orake1et skrev (10 minutter siden):

Er det "fellende bevis"? Nei, dette er et "puslespill" og de siste "puslespillbitene" skal plasseres de neste månedene, men jeg mener at hintene til at det er noe mer har vært på jorden i tusenvis av år. En god studie av pyramidene og "book of Enoch" alene så skjønner man at det er noe mer.

En god studie av pyramidene hva er det? En der en fyr på tiktok sier at pyramidene går dypere basert på en elendig analyse av LIDAR?

Orake1et skrev (12 minutter siden):

Men hvis man ikke tar seg tiden til det, som du, ser man ikke det samme. Dessverre kan jeg ikke gi deg en pille som gir deg kunnskapen på 30 sekunder. Det må gjøres en jobb og hvis det blir for mye er det bedre å vente til det kommer et 30 sekunder innslag på NRK. Det kommer. 

Faktisk så eksisterer denne "pillen", den kalles dokumentasjon, det er noe du kunne delt flere ganger, men du velger noe annet, antageligvis fordi du bare gjentar det du hører. 

Orake1et skrev (14 minutter siden):

Den store forskjellen er at jeg vet alt du vet. Jeg var der selv for noen år siden. Av samme grunn vet jeg at dette puslespillet tar lang tid å legge. Vi snakker om år hvis man gjør det på gamlemåten, men hvis man får god hjelp fra myndigheter (slik det virker å bli i 2026) spår jeg at de fleste vil ha et annet syn ved utgangen av 2026 enn de hadde ved inngangen.

Du vet ikke hva andre vet, og en slik påstand er i praksis bare en hersketeknikk. Vi får se da vettu ved utgangen av 2026. 

• Liker 2
Skrevet
Iki skrev (33 minutter siden):

Man starter med å bruke et tau, lær eller en sag av kobber som man bruker sammen med sand / kvarts.

Kvarts sanden eroderer da steinen, og man får et kutt.

Deretter brukte man trekiler man førte inn i kuttene, som trakk til seg vann og ekspanderte, for å sprekke steinene.

Deretter polerte man med hardere steiner og sand.

Jøss var det så enkelt.

Hvordan flyttet man dem da?

18 heisekraner i det ulendte landskapet?

Skrevet
57 minutes ago, Karltorbj said:

...

For mange er dette en teori, at vi har fått hjelp i fra utenomjordiske.

Noen mener de er over 10 000 år gamle, vi fant vel opp hjulet, for ca 5000 år siden?

Ikke bare flytte dem, men hvordan har vi klart å skjære dem til? De er jo som laserskårne, ligger som slikt inn til hverandre.

...

Det er godt kjent at teknikker og håndverk vi ikke benytter, blir glemt og tapt.

Før internett, og i hvert fall før trykkekunsten, var det svært dyrt, komplisert og vanskelig å bevare teknikker og håndverk, med mindre man fortsatte å utføre de.

Nyere og bedre måter ble oppdaget og de gamle ble glemt. Det er derfor ikke usannsynlig at de på et tidspunkt var langt mer kunnskapsrike på manuell steinhugging og manuell transport enn det vi er i dag.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
MrL skrev (15 minutter siden):

Snarere tvert i mot,hvorfor tror du de er spesielt observert ved militære anlegg både til land,luft (jagerfly) og hangarskip  ? 

Skrevet
MrL skrev (14 minutter siden):

Det er all mulig relevans til religion, introduksjon om romvesner fører med seg et nytt livssyn med svar på hva eksistens er, hva mennesket er og skapelsen, hva som egentlig skjedde i religion og religiøse tekster - blant annet. 

Nei egentlig ikke, som sagt at det eksisterer utenomjordisk liv er egentlig ikke veldig kontroversielt, det er om noe uunngåelig, en statistisk selvfølgelighet, det er ikke noe religiøst ved det. 

MrL skrev (16 minutter siden):

Nei de vil bare assimilere og tilpasse seg som religion\religiøse alltid har gjort. Og de troende vil finne nye grunner blir de gamle grunnene lite troverdige for dem. At det kan ha en påvirkning på individer, helt klart, men noen kollaps gir liten mening sånn jeg ser det, noen vil nok se på det som det ultimate bevis for gudenes storhet. 

MrL skrev (19 minutter siden):

Og den "vitne" massen, de bare finner på ting og nekter å dele kilder? Bare min personlige opplevelse. Det å snakke om andre som om de ikke vet noe er for øvrig bare en hersketeknikk, en som gjerne brukes i fravær av gode argumenter. Du snakker stadig vekk om at du har satt deg inn i dette, men stadig vekk så ser du bevis der det er ingen, og hvertfall ikke gode nok for det du hevder at det er. Og det er grunnen til at det stadig vekk stilles spørsmål ved dine påstander.

MrL skrev (25 minutter siden):

Og for å putte litt mindre brensel i den evige kveruleringsmaskinen din, det er mine påstander at den religiøse betydningen etterhvert vil bli vitenskap - men det er ikke noe vi kan vitenskapelig bevise enda. Dette er en del av Alien disclosure og åpen kontakt - som er en prosess.

Hvis du faktisk tar deg tid til og oppdage hva ordet kverulant betyr så vi du oppdage at det er du som er kverulanten her.

stadig gi uttrykk for uenighet (uten å ha noen god grunn)

https://naob.no/ordbok/kverulere

Det er derfor jeg spør deg om dokumentasjon.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jobs skrev (1 minutt siden):

Snarere tvert i mot,hvorfor tror du de er spesielt observert ved militære anlegg både til land,luft (jagerfly) og hangarskip  ? 

Så du er enig i at disse utenomjordiske skapningene, "Gudene", er skapt av evolusjonen og ikke er åndelige?

Hva var poenget ditt, med dette argumentet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...