Gå til innhold

"Aliens"-Disclosure 2026

Er "aliens" virkelig?  

35 stemmer

1. 1. Er "aliens" virkelig?

• Ja
      22
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært "aliens"-diskusjoner i et par andre tråder her inne, men disse trådene har dessverre blitt stengt. Formodentlig på grunn av "programmeringen" vi har blitt utsatt for i tiår om at slikt bare er tull.

Det er imidlertid på tide å legge det fra seg for i 2026 skal du "reprogrammeres" til å forstå at dette er virkelig. Vi lever i en tid med "soft disclosure" og drypp for drypp skal du få et annet syn på dette ved utgangen av 2026, enn du hadde ved inngangen til 2026. 

I lys av det er det på sin plass med en "før og etter"-tråd. Vær gjerne bastant og tydelig på hvor dumt dette er nå og så kan vi gjøre opp status 31.12.2026. 

Dagens bidrag til disclosure er dette:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
barfoo skrev (25 minutter siden):

Det er ikkje snakk om "programmering". Det er snakk om totalt fuckings fravær av bevis. 

Ja og nei.

Det er viktig at vi ikke undervurderer hvor mye "programmering" vi har blitt utsatt for. Vi er trolig relativt nære i alder og kulturell oppvekst og det er ikke tilfeldig at vi kobler "aliens" med folk med tinfoliehatt ol. Det er ikke en kobling som kommer organisk. Den er skapt gjennom påvirkningskampanjer fra organisasjoner som har hatt sterk interesse i at dette temaet er tabu.

Vi ser tegn til det også i diskusjoner her inne. Hvis jeg hadde sagt at jeg tror på alver eller julenissen ville folk knapt brydd seg, men hvis jeg sier at jeg tror på "aliens" virker det som at enkelte blir reelt sint. De bryr seg på et helt annet nivå. Hvorfor? 

Det er også interessant at mye av programmeringen har skjedd gjennom Hollywood-filmer og nå skjer det igjen, men med motsatt programmering. Før jul kom "Age of disclosure" og et godt tips er at Spielbergs kommende film "Disclosure day" blir finalen i den planlagte "soft disclosure":

https://www.disclosuredaymovie.com/

Når det gjelder bevis har du rett, men dette henger sammen med vurderingen av om dette er noe vanlige folk skal vite om, eller ikke. Først kommer konklusjonen om at dette skal slippes ut, så vil det slippes ut gradvis over noe tid (drypp for drypp) og i siste runde kommer bevis. 

Skrevet
FrihetensRegn skrev (34 minutter siden):

Det er godt mulig det finnes utenomjordisk, intelligent liv der ute, men når myndighetene begynner å fokusere på "aliens", er det et tegn på at de ønsker fokus bort fra viktige saker her nede på jorda, som Epstein files og Iran.

Ja, det er en nærliggende kobling som man må være oppmerksom på, men når det gjelder uttalelsene i dag tror jeg det handler om at Obama var nær ved å røpe "aliens" for noen dager siden.

Slik vi kjenner Trump er dette noe han ønsker å være først med og han har sagt at Obama har delt "classified information". Det fremstår som en trussel om straff og et signal om at kun presidenten kan snakke om dette og det vil skje når det passer han (og det kan godt være når det er behov for en stor distraksjon). 

• Liker 1
Skrevet
Iki skrev (3 minutter siden):

For det paranoide konspirasjonsteori tullet er ikke det de fleste ønsker å svare "ja" på.

Utdyp gjerne! 

Skrevet
56 minutes ago, Duriello said:

For min del, tenker at universet er altfor digert til at det ikke kan finnes annet intelligent liv der ute.

Enig, samtidig er det så digert at det er realistisk at vi liv aldri oppnår kontakt mellom seg.. kanskje til og med aldri vil finne bevis for hverandres eksistens..

• Liker 6
Skrevet

Denne tråden må defineres mer tydelig, dersom TS ønsker en diskusjon.

Er "aliens" virkelig?

Det er alt for bredt.
Mener man her faktisk besøk av fremmede vesen eller bare at det finnes amøber på en eller annen fjern stein ute i verdensrommet?

• Liker 4
Skrevet
Orake1et skrev (20 minutter siden):

Utdyp gjerne! 

Det er ingen beviser eller troverdige kilder som tyder på at det har vært noen som helst utenomjordisk kontakt med jorden.

Det har vært et hav av ulike konspirasjonsteorier rundt dette.

For eksempel flyvende kuler i Mexico som viste seg å være ballonger hengende i fiskesnøre fra DJI droner.

Folk i Amerika som er helt hysteriske etter at fly har måttet omdirigere pga uvær, så da har dem sett blinkende lys på himmelen.

Osv. Osv.

Universitetet er uendelig stort. Det er så og si umulig at vi er det eneste livet. Men med de distanser og ulike nivåer av intelligens som finnes, så er det ingenting som tyder på at vi må finne dette livet.

• Liker 5
Skrevet
WiiBoy skrev (7 minutter siden):

Mener man her faktisk besøk av fremmede vesen eller bare at det finnes amøber på en eller annen fjern stein ute i verdensrommet?

Jeg mener definitivt det det førstnevnte, men jeg mener "besøk" er feil begrep. Jeg tror de vi snakker om var på jorden lenge før oss.

Litt kontekst: Vi lever på en planet som antas å være ca 4,5 mrd år gammel og vi tror at relativt moderne mennesker har vært her i noen hundretusen år. Altså en brøkdel av tiden. 

I universet er milliarder av år normalen og i den store sammenhengen kan det fint være vi som er "amøben" som andre studerer. Jeg ser egentlig det som det mest sannsynlige og i bevis-diskusjonen bør det være lite overaskende at "amøben" (oss) har utfordringer med å bevise at noen ser på de i mikroskop. Det er en teknologi-utfordring der...

Skrevet
12 minutes ago, Orake1et said:

Jeg mener definitivt det det førstnevnte, men jeg mener "besøk" er feil begrep. Jeg tror de vi snakker om var på jorden lenge før oss.

Ok, har du fnugg av bevis? Om ikkje så er påstanden uinteress

• Liker 4
Skrevet

Drama, spenning, mystikk, 'dokumentarer' på TV har som regel ett første formål. Å få folk til sponsorene / reklamene.

Det kan også brukes av myndigheter og mektige kriminelle til å distrahere folk vekk fra viktige ting, som nevnt.

I tillegg er det mange og store industrier i verden som vil at folk skal ha fokus på helt andre ting enn f.eks helsemessige spørsmål vedrørende produktene deres.

Alien spekulasjoner i dramatisk, spennende og mystisk form kommer vi til å ha i minst 50-100 år til fordi det er så effektivt til å manipulere folks oppmerksomhet.

Nei det blir ingen 'disclosure' og ingen punktum. Dette verktøyet er altfor bra og effektivt til å geleide smarte folk vekk fra andre ting som de istedet kunne brukt tiden sin til å f.eks forbedre livet sitt, og / eller starte famile.

Det er spennende underholdning i bunn og grunn. Og ett indirekte prevensjonsmiddel for smarte folk.

Jeg er komfortabel med å si at jeg ikke har snøring på om det er noen romvesen som flyr over oss. Jeg bare ser at dette temaet har blitt brukt til å kaste bort store deler av oppmerksomheten til folk nå i minst 60 år. Romvesen begynte for alvor å bli omtalt i media sent på 19 hundretallet, da som science fiction fortellinger. Men vi har enda lenger historie laaaangt tilbake i tid med diverse fortellinger som ligner. Så det er absolutt ingenting nytt fra forrige århundre.

Denne (fiksjonelle) gulroten har altså dinglet foran oss nå i 60 år ++++++. Hvis det er noe som er skjult, så hadde den beste strategien for folket vært å gi blanke F, slik at de som skulle sitte å 'skjule' noe ikke gidder å skjule det lenger når de ser at det er ingen verdi lenger. Altså la gulroten falle ned på bakken når ingen gidder å se på den lenger.

Hvis noe rart flyr over oss ett sted, så er det, og har vært, mye mer sannsynlig menneskeskapt.

• Liker 3
Skrevet

Det er litt spennende med de mange tusen år gamle hulemaleriene som likner på... tja... X-Files? På ulike steder i verden også. Hvem vet hva de har prøvd å forevige, og hva grunnen var. 

Skrevet
23 minutes ago, Orake1et said:

Litt kontekst: Vi lever på en planet som antas å være ca 4,5 mrd år gammel og vi tror at relativt moderne mennesker har vært her i noen hundretusen år. Altså en brøkdel av tiden. 

I universet er milliarder av år normalen og i den store sammenhengen kan det fint være vi som er "amøben" som andre studerer. Jeg ser egentlig det som det mest sannsynlige og i bevis-diskusjonen bør det være lite overaskende at "amøben" (oss) har utfordringer med å bevise at noen ser på de i mikroskop. Det er en teknologi-utfordring der...

Kan opprinnelsen til livet på jorden komme fra verdenserommet?
Definitivt. Det er slettes ikke usannsynlig at livet på jorden starter med "smitte" fra verdensrommet. I den tankerekken så kan det være at vi er "the ailiens".

Har avanserte skapninger besøkt jorden tidligere?
Ekstremt usannsynlig. Hvorfor skulle de gjøre det, uten å utnytte planeten?
Hvorfor ville de reist de hinsides lange avstanden kun for å sveipe innom, og reise igjen?

Husk at om du har 1 milliard romskip som kan reise i nesten lysets hastighet og 1 milliard år å utforske på, så vil vi fremdeles kun sett en bitte liten brøkdel av alt som er der ute. Sannsynligheten for å finne liv er mikroskopisk, med mindre liv er så godt som over alt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som @Duriello skriver, så mener jeg også at vi skal være ganske arrogante for å tro at vi er de eneste i hele universet som bor på en planet med liv.
Vil ikke kalle det intelligent liv i vårt tilfelle, som den eneste dyrerasen som har laget midlene i stand til å utslette oss selv.

Så hvis det skulle være de der ute som har midlene til å komme seg hit, så skjønner jeg ikke hvorfor de skulle kaste bort tiden sin på det sånn som vi oppfører oss mot både hverandre og planeten vår.

Endret av PaladinNO
  • Liker 5
Skrevet
:utakt skrev (1 time siden):

Det er litt spennende med de mange tusen år gamle hulemaleriene som likner på... tja... X-Files? På ulike steder i verden også. Hvem vet hva de har prøvd å forevige, og hva grunnen var. 

Vi vet mer enn vi later som. Våre eldste tekster, inkludert bibelen ("book of Enoch"), er tydelige på at vi fikk besøk av vesener fra himmelen. Det bør ikke overaske noen at de samme historiene ble risset inn i fjell og / eller malt.

Og så har vi pyramidene som var uforståelige før de fant ut at den største delen av konstruksjonen er under bakken og at den er enda mer umulig enn det som er over bakken. Den oppdagelsen inngår i dette og bør være nok til å overbevise selv den største skeptiker. 

Skrevet
Orake1et skrev (Akkurat nå):

Og så har vi pyramidene som var uforståelige før de fant ut at den største delen av konstruksjonen er under bakken og at den er enda mer umulig enn det som er over bakken. Den oppdagelsen inngår i dette og bør være nok til å overbevise selv den største skeptiker. 

Det er ingen som har funnet ut av dette da det er en myte uten rot i virkeligheten.

Og det er ingenting med pyramider som er umulig, de er bokstavelig talt pyramide formede, det finnes knapt ett enklere vis å stable stein på enn i en pyramide. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...