Sovna Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Et produkt jeg kan huske siden jeg hadde tåtesmokk i kjeften. Det skal det ikke være noen nevnverdig grunn til at disse er ute av produksjon, disse selger helt sikkert mer enn nok. Idioter...
frohmage Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Sovna skrev (19 minutter siden): Et produkt jeg kan huske siden jeg hadde tåtesmokk i kjeften. Det skal det ikke være noen nevnverdig grunn til at disse er ute av produksjon, disse selger helt sikkert mer enn nok. Idioter... Om de selger "mer enn nok" blir jo ikke produksjonen lagt ned. Er Toro sin buljong bedre enn Maggi og Knorr og sånn?
oddeh Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Er det denne du sikter til? - Toro Buljong Terning Kjøtt Økonomi pakning 64g Står ikke årsak, men fjernes https://dinside.dagbladet.no/fritid/toro-sjokk-forsvinner/83579193 1
Sovna Skrevet 20. februar Forfatter Skrevet 20. februar frohmage skrev (2 timer siden): Om de selger "mer enn nok" blir jo ikke produksjonen lagt ned. Er Toro sin buljong bedre enn Maggi og Knorr og sånn? Jaa, de smaker bedre.. Langt bedre. De er mer komprimert på høyere innhold av alt av gods og gull. Fett og kjøtt.. oddeh skrev (2 timer siden): Er det denne du sikter til? - Toro Buljong Terning Kjøtt Økonomi pakning 64g Står ikke årsak, men fjernes https://dinside.dagbladet.no/fritid/toro-sjokk-forsvinner/83579193 Var egentlig ikke noen bombe. Skjønner ingenting av matvarebransjen i dette landet. Tror eierne er generelt matlei. 1 1
Karltorbj Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar frohmage skrev (2 timer siden): Om de selger "mer enn nok" blir jo ikke produksjonen lagt ned. Er Toro sin buljong bedre enn Maggi og Knorr og sånn? Ja, det er ikke MSG i. 2
nebrewfoz Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar 22 hours ago, Sovna said: Et produkt jeg kan huske siden jeg hadde tåtesmokk i kjeften. Det skal det ikke være noen nevnverdig grunn til at disse er ute av produksjon, disse selger helt sikkert mer enn nok. Idioter... Jeg gikk forbi en hylle med Toro Buljongterninger på Coop Mega tidligere i dag. Tror det var 4 ulike typer.
Sovna Skrevet 20. februar Forfatter Skrevet 20. februar nebrewfoz skrev (11 minutter siden): Jeg gikk forbi en hylle med Toro Buljongterninger på Coop Mega tidligere i dag. Tror det var 4 ulike typer. Tullball, det gjorde du ikke det. Toro buljongterning er kun one and only. Ingen andre varianter enn mørk kjøttbuljong. Du kan ha sett Knorr eller Maggi..
Baranladion Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Sovna skrev (22 timer siden): Et produkt jeg kan huske siden jeg hadde tåtesmokk i kjeften. Det skal det ikke være noen nevnverdig grunn til at disse er ute av produksjon, disse selger helt sikkert mer enn nok. Idioter... Jeg har levd en god stund, og det jeg forbinder med buljongterninger, er at jeg stusser over hvorfor jeg har de og hvorfor de gikk ut på dato for 4,5 år siden, ,- de gangene jeg rydder i skuffen eller flytter. Jeg har også registrert at dette ble solgt av gateselgere og drukket av tilskuere på Bislett den gang alt var i svart hvitt, og at i min barndom når foreldra mine slo på stortromma, la en buljongterning i pølsevannet for ekstra smak. Jeg tror jeg kan telle på èn hånd, de gangene jeg har brukt buljongterning til noe iløpet av mitt voksne liv, og en av de gangene var da jeg la en buljongterning i pølsevannet av nostalgiske grunner.. Mener å huske at jeg konkluderte med at det ikke var verdt bryet med å legge den oppi (det er ikke mye jobb..). Jeg konkluderer derfor med det motsatte av deg, at det ikke selges nok og derfor er fjernet fra markedet.
Reg2000 Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar (endret) 1 hour ago, Baranladion said: Jeg har levd en god stund, og det jeg forbinder med buljongterninger, er at jeg stusser over hvorfor jeg har de og hvorfor de gikk ut på dato for 4,5 år siden, ,- de gangene jeg rydder i skuffen eller flytter. I gode gamle dager drakk jeg varm buljong endel ganger om vintern. Det var ikke terninger, men glass med pulver. Husker det som ganske godt, men det begynner å bli lenge siden. Nå bruker jeg buljongterninger i en god del matretter, spesielt supper, om jeg ikke har kraft tilgjengelig. Kjøper det ikke hver dag akkurat, men det går med noen pakker i året her. Har slutta å bli overrasket over matvarer som blir borte da. De fleste nordmenn har et svært rart forhold til mat. Endret 21. februar av Reg2000 1
Iki Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar Terningene, altså tørr buljong, er vel den dårligste kvaliteten, med mest salt og slikt. Så det er vel ikke så veldig rart at folk sluttet å kjøpe den når man fikk bedre alternativer. 1
Karltorbj Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar (endret) Jeg tror de har priset ut seg selv. En pakke, med Toro buljongterninger 65g, kostet 49, 90 kr og den mørke pulverbuljongen 150g, koster 39,90 kr. Og som @Iki skriver, så var de blitt harde, tørre og av dårlig kvalitet. Vanskelige å åpne også. Før det, var de myke, feite og gode. Kjenner noen, som sugde på dem, som drops. Sikkert mye dyrere å produsere en pulverpakkene. Endret 21. februar av Karltorbj
MailMan13 Skrevet 21. februar Skrevet 21. februar (endret) Den er ute fordi den ikke var spesielt god. De to første ingrediensene er salt og gjærekstrakt. "Kjøttekstrakt" er nede på 3. plass med knapt 4% av innholdet. Det er ikke et produkt av spesielt gode kvaliteter. Endret 21. februar av MailMan13 1
Sovna Skrevet 22. februar Forfatter Skrevet 22. februar (endret) Karltorbj skrev (10 timer siden): Kjenner noen, som sugde på dem, som drops. Jeg gjorde det i barneskolen. En glugg tran og en glugg Sana-Sol og en feit gulrot på vei til skolen. Én brødskive og én stk buljongterning til dessert i storefri. Kjenner mange som brukte én stk. Toro i vannet til pølser. Ikke noe vits lenger nå. Om tørrbuljong i proffenes mening er den største dritten du kan få, så smaker i hver fall Maggi og Knorr sine versjoner dritten av dritten. Knorr har forøvrig en mørk variant som du kun får nedover i Europa. Norges utvalg av tørrvarer fra den produsenten er ca 1/10 av hva som finnes. Og jo lenger nedover du kommer jo mer kresne er de på ferdigmat har jeg inntrykk av. Og det forventes utvalg. Jo færre typer pizza som finnes i fryseren i butikker her hjemme jo bedre er det for enkle Ola dunk. Vi har adoptert slagordet til Rema langt inn i hypofysen: "Det beste er ofte det enkle.." At Toro´s buljongterninger var et hælvete å få opp skriver jeg gjerne under på. Endret 22. februar av Sovna 1
Eric A. Blair Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Med fare for å avspore en ellers saklig debatt, hvorfor i Jagland sitt anstendige navn ble tomat-suppe brett fjernet? De var jo tusen ganger bedre enn enhver suppepose-blamding!
Kjøleskap Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Jeg er fortsatt grinete over at denne ble fjernet. Den beste tomatsausen Toro noensinne har laget. Problemet er at den kom i en pakke sammen med en pose pasta, var veldig dyr og var kun mulig å finne på noen få butikker. Om de bare hadde solgt den i vanlig pose som spaghettisaus kunne den kanskje blitt populær og fremdeles vært i salg i dag. 2
Iki Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Sovna skrev (3 timer siden): Om tørrbuljong i proffenes mening er den største dritten du kan få, så smaker i hver fall Maggi og Knorr sine versjoner dritten av dritten Tenker du da på pulver, de der gele pakkene, flytende konsentrat eller ferdig kraft? Den rekkefølgen på hvor sunne de er / hvor bra dem smaker. Blir selvfølgelig en tilvenning da du må justere mengden etter hva du liker, og får i deg langt mindre salt.
Karltorbj Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Kjøleskap skrev (2 timer siden): Jeg er fortsatt grinete over at denne ble fjernet. Den beste tomatsausen Toro noensinne har laget. Problemet er at den kom i en pakke sammen med en pose pasta, var veldig dyr og var kun mulig å finne på noen få butikker. Om de bare hadde solgt den i vanlig pose som spaghettisaus kunne den kanskje blitt populær og fremdeles vært i salg i dag. Jøss, jeg er ikke alene, kunne lik så godt, vært skrevet av meg. Er denne den samme, like god? LASAGNESAUS 18L - Kjøpmannen På Nett
Wheeljack Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Det forklarer hvorfor jeg ikke har klart å finne Toro buljongterninger på en stund. Brukt dem mye i sauser og syntes hverken Knorr eller Maggi sine er like gode.
Sovna Skrevet 22. februar Forfatter Skrevet 22. februar Iki skrev (6 timer siden): Tenker du da på pulver, de der gele pakkene, flytende konsentrat eller ferdig kraft? Den rekkefølgen på hvor sunne de er / hvor bra dem smaker. Blir selvfølgelig en tilvenning da du må justere mengden etter hva du liker, og får i deg langt mindre salt. Terninger er tema her. Og uten salt vil de jo ikke smake en dritt. Prøv gjerne indrefileten din totalt uten salt og pepper. (skal forøvrig gnis inn før steking!!😵💫 Er man helsefrik så glanes det bak på på pakkens ingredienser til butikkens stengetid. Der går det i laktose angst, sukkererstatning og et antall andre fobier. Hva med en neva med gress?
Iki Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Sovna skrev (22 minutter siden): uten salt vil de jo ikke smake en dritt Poenget med buljong er at det skal smake kjøtt, grønnsaker eller slikt. Ikke salt. Salte maten gjør du selv med salt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå