Mannen med ljåen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Du mener USA og Israel dreper australske jøder? Er det ikke mer sannsynlig at det var trangbodde, sårbare norske statsborgere som mangler fritidstilbud? 6
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Boing_80 skrev (2 minutter siden): Det er jo ganke påfallende at noe slikt skjer når Israel, Netanyahu og Trump sliter som faen? Såklart. Og må jo være lov å bare stille spørsmål. Feks kan det jo være Frankrike som prøver å ta bort oppmerksomhet fra at konen til den franske presidenten er avslørt som egentlig en mann. Hvem vet, må være å stille spørsmål. 4
Imaginacíon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 13 minutes ago, Tussi said: Dette kommer fra søpla x, et forsøk på å fremstille det som noe annet enn jødehat. Jeg tror media generelt hadde oppdaget noe slikt for lengst. Dårlig forsøk At de er ideologisk motivert virker da tydelig i og med at de er organisert. Vi får se hva etterforskningen finner ut. 2
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (25 minutter siden): Her har du et poeng. For noen er det dette, for andre er med bruk av lovlige virkemidler. Så fordi det finnes noen som ikke har oppfattet at globalize the intifada er en oppfordring til terror(utenfor Palestina), ergo er det ikke en oppfordring til terror? Det er jo en måte å se det på... 5
Rhabagatz Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 9 minutes ago, Boing_80 said: Det er jo ganke påfallende at noe slikt skjer når Israel, Netanyahu og Trump sliter som faen? Jeg synes ikke at det er spesielt påfallende. Israel, Netanyahu og Trump sliter konstant. Når det er sagt, jeg tror at det er ønsketenkning fra din side. Sannsynligheten for at Mossad, CIA eller tilsvarende sto bak er tilnærmet lik null, i mine øyne. 2
Imaginacíon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) 24 minutes ago, DukeNukem3d said: Kanskje vi alle bare burde ignorere disse 2 tullingene fra mikropartiet FOR og gå tilbake til å diskutere terrorangrepet? De driver bevisst debattsabotasje mener jeg og avsporing av trådens tema. De har virkelig gått allin for å ødelegge denne tråden. Av en eller annen merkelig grunn. De spytter på offer for terror, det er så avskyelig som du får det. Om det er meg du sikter til, så sokner jeg til Rødt, ikke FOR. Jeg er blant annet uenig med FOR i EU-spørsmålet og når det gjelder Russland. At jeg er uenig med Rødt i EU-spørsmålet kan jeg leve med i og med at de står for så mye annet bra. Endret 4 timer siden av Imaginacíon 3
Boing_80 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Rhabagatz skrev (7 minutter siden): Jeg synes ikke at det er spesielt påfallende. Israel, Netanyahu og Trump sliter konstant. Når det er sagt, jeg tror at det er ønsketenkning fra din side. Sannsynligheten for at Mossad, CIA eller tilsvarende sto bak er tilnærmet lik null, i mine øyne. Jeg tenker at det er flere aktører i verden, noen mer sannsynlige enn andre. Mafiaen for eks. Og nei, er ikke ønsketenkning fra min side. Bare at jeg er kritisk til det hele. Har sett nok av dokumentarer om hva etterretningstjenester verden over har gjort av krumspring og manipulasjon. Sannsynligheten for at Mossad, CIA eller tilsvarende sto bak er tilnærmet lik null, i mine øyne. Hvordan kan du være så sikker på det? Endret 4 timer siden av Boing_80 1 1
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Boing_80 skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at det er flere aktører verden. Noen mer sannsynlige enn andre. Mafiaen for eks. Og nei, er ikke ønsketenkning fra min side. Bare at jeg er kritisk til det hele. Har sett nok av dokumentarer om hva etterretningstjenester verden over har gjort av krumspring og manipulasjon. Sannsynligheten for at Mossad, CIA eller tilsvarende sto bak er tilnærmet lik null, i mine øyne. Hvordan kan du være så sikker på det? Regner med det er en video rett rundt hjørnet fra Candace Owens som besvarer de fleste spørsmål. 3
Tussi Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (19 minutter siden): At de er ideologisk motivert virker da tydelig i og med at de er organisert. Vi får se hva etterforskningen finner ut. Det var en hanukkafest, på samme måte som vi går i kirken på julaften. Hvorfor er det så viktig å demonisere ofrene når de er jøder? Jeg har aldri sett deg skylde på ofrene når palestinerne jublet da gislene kom inn i Gaza of de i etterkant ble bombet Det er opp til deg om du ønsker å bli oppfattet som rettferdig eller antisemittisk, men, ja opp til deg. Endret 4 timer siden av Tussi 4
Imaginacíon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 8 minutes ago, Tussi said: Det var en hanukkafest, på samme måte som vi går i kirken på julaften. Hvorfor er det så viktig å demonisere ofrene når de er jøder? Jeg har aldri sett deg skylde på ofrene når palestinerne jublet da gislene kom inn i Gaza of de i etterkant ble bombet Det er opp til deg om du ønsker å bli oppfattet som rettferdig eller antisemittisk, men, ja opp til deg. Det var et Chabad-arrangement. At de kan tenkes å være målet er da åpenbart. Det var Chabad of Bondi som arrangerte Hanukka-ved-sjøen ved inngangen til den jødiske høytiden. Arrangementet har vært en tradisjon i flere tiår. https://www.vg.no/nyheter/i/0pEypo/medier-rabbiner-drept-i-terrorangrep 1 1
Tussi Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Imaginacíon skrev (13 minutter siden): Det var et Chabad-arrangement. At de kan tenkes å være målet er da åpenbart. Det var Chabad of Bondi som arrangerte Hanukka-ved-sjøen ved inngangen til den jødiske høytiden. Arrangementet har vært en tradisjon i flere tiår. https://www.vg.no/nyheter/i/0pEypo/medier-rabbiner-drept-i-terrorangrep Ser ingenting om noe hat her, kun innlegget du delte fra søpla X, og om de så hadde en slik tro, rettferdiggjør det på noe som helst vis det som skjedde? En uprovosery massakre på sivile? Eller mener du at folks meninger, som du på ingen vis har gjort rede for på ærlig vis, rettferdiggjør drapene på dem? 5
Imaginacíon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Just now, Tussi said: Ser ingenting om noe hat her, kun innlegget du delte fra søpla X, og om de så hadde en slik tro, rettferdiggjør det på noe som helst vis det som skjedde? En uprovosery massakre på sivile? Eller mener du at folks meninger, som du på ingen vis har gjort rede for på ærlig vis, rettferdiggjør drapene på dem? Dere er besatt av at vi liksom rettferdiggjør drap ved å spekulere i hva det er vi står overfor. Det er fordummende. 3
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Kom over dette sitatet på internett: Populære søkemotorer som Google og Bing sporer alle dine søk og videre online aktivitet. Disse to verstingene bør du styre unna hvis du ønsker private søk. I alle fall direkte i Chrome eller Edge. I tillegg driver Google og Bing med massiv filtrering av undertrykt informasjon som eiere og deres overherrer ikke ønsker skal bli avdekket. Dette gjør at det er vanskelig eller i noen tilfeller umulig å finne riktig og ren informasjon om bestemte emner. Sikkert kjent for noen, men kan være nyttig repetisjon for andre. Stikkordene er massiv undertrykking av informasjon som blant YouTube/Google har blitt tatt for å drive med. Nettopp derfor bør man være uhyre kritisk til media. Endret 3 timer siden av Boing_80 1 1 1
Imaginacíon Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Iran fordømmer terrorangrepet. https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/iran-says-terrorism-unacceptable-in-condemnation-of-sydney-attack/ 1 1
Imaginacíon Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 7 minutes ago, Boing_80 said: Kom over dette sitatet på internett: Populære søkemotorer som Google og Bing sporer alle dine søk og videre online aktivitet. Disse to verstingene bør du styre unna hvis du ønsker private søk. I alle fall direkte i Chrome eller Edge. I tillegg driver Google og Bing med massiv filtrering av undertrykt informasjon som eiere og deres overherrer ikke ønsker skal bli avdekket. Dette gjør at det er vanskelig eller i noen tilfeller umulig å finne riktig og ren informasjon om bestemte emner. Sikkert kjent for noen, men kan være nyttig repetisjon for andre. Stikkordene er massiv undertrykking av informasjon som blant YouTube/Google har blitt tatt for å drive med. Nettopp derfor bør man være uhyre kritisk til media. Jeg holder meg alltid til mange forskjellige kilder i kritiske saker. Både fra sosiale media, spesielt X, og tradisjonelle media. 1
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Jeg holder meg alltid til mange forskjellige kilder i kritiske saker. Både fra sosiale media, spesielt X, og tradisjonelle media. Det kan man se ut fra kildene du henviser til og ikke minst det du skriver 👍 1
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 16 drepte, 40 på sykehus. Massakren blir verre og verre... Rabbiner og Holocaust-overlevende blant de drepte. Mer enn 1000 personer tilstede Medier: Rabbiner drept i terrorangrepet i Sydney 4
Uderzo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Imaginacíon skrev (4 timer siden): Snedig måte å unngå spørsmålet. For det er et godt spørsmål. Det er ikke det denne tråden handler om. Når et terrorangrep skjer mot jøder i Sydney, bør det kunne fordømmes entydig, uten et påfølgende behov for å flytte fokus over på Israel. Det er nettopp denne refleksen jeg mener er problematisk. 6 1
obygda Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): 16 drepte, 40 på sykehus. Massakren blir verre og verre... Rabbiner og Holocaust-overlevende blant de drepte. Mer enn 1000 personer tilstede Medier: Rabbiner drept i terrorangrepet i Sydney Grusomme saker. Her får vi inngående kjennskap til hvem ofrene var.. 5
Villfaren Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Tenker den muslimske befolkningen trengte helten sin i disse dager. Håper han blir godt belønnet. Og dette er vel igjen en wake up call at hatet finnes hos alle og i alle retninger politisk. Folk må slutte å være så firkantet og skylde på den ene eller andre gruppen, det finnes nok hat som ender med vold hos de alle. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå