Gå til innhold

Armit Kaur - ferdig i politikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Griever skrev (44 minutter siden):

Hvem vet hva hennes fremtid er. På en side er jeg veldig glad for at vi fremdeles har nulltoleranse for slik motbydelig oppførsel her til lands, selv om det er leder for et ungdomsparti. På den andre siden er dette ingenting mot hva enn viss godt voksen mann som styrer på andre siden av dammen har sagt og gjort opp igjennom, og folk kan nå ikke hyllet han nok, så... ikke godt å si.

Jeg vet alle som støtter Trump burde holde munnen godt lukket når det gjelder kritikk av hennes oppførsel.

Altså... Trump har sagt og sier mye som er latterlig og langt over streken og han bidrar ikke til forsoning, men er hovering av drap ingenting mot hva han har sagt og gjort? Virkelig? Hva er så mye verre at det ikke engang kan sammenlignes med å gosse seg over at et menneske skytes fordi man har meninger man syns er 'æsje'? 

Og joda, de som måtte støtte Trump her har selvsagt all rett til å påpeke forkastelig oppførsel hos andre. Eller mener du også i så fall at folk med sosialistiske eller kommunistiske holdninger er nødt til å tie stille om absolutt alt som handler om menneskeverd, sensur og folkemord - inkludert Kaur? Tross alt den ideologien som har mest lidelse på samvittigheten.

Selv som kritisk til Trump syns jeg dette blir for dumt.

Edit: Joda, han er mistenkt for ting som er verre. Det var forhastet.

Endret av Revie
tenkte seg om en gang til
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Hun har aldri hatt mer enn noen få støttespillere i Rød Ungdom. Da hun kuppet ledervervet på udemokratisk vis var det så stor motstand at nesten alle ungdomslagene trakk seg i protest.

Ble hun ikke valgt med 2/3 flertall?

Skrevet
qualbeen skrev (6 minutter siden):

At hun trakk seg, etter alt dette medie-bråket, forstår jeg godt. Og uttalelsen var jo helt bak mål! 

Men: la oss huske på at vi snakker om UNGDOMS-partier her!

Det har alltid blitt sagt mye rart og dumt fra ungdomspartiene. Dette var hverken første gang, ei heller siste gang, det kommer rare og upassende utsagn fra et ungdomsparti! 

Etter noen år på baken har jeg sluttet å bry meg så veldig om utsagn fra såpass unge. De er barn. Og vet ikke bedre. De mangler den livserfaring og konsekvent-tenkning som vi voksne etterhvert får. 

Personlig synes jeg dette får i overkant mye plass. Alle forstår at personen dummet seg ut! (Noe voldsomt også!)

Neste gang er det kanskje barn fra AP, Høyre eller FrP som plumper uti med en grovt fornærmede og upassende kommentar? I så fall; håper det blir korreks; at personene blir satt på plass, men jeg synes korreks og rettergang i størst mulig grad bør taes internt! Ikke via mediene. 🤷

Det er jo åpenbart at det er MAGA-tilhengere i Norge som ikke tåler kritikk. Dessuten har vi de som enda tror at Marshall-hjelpen var gratis penger USA delte ut for å hjelpe europeiske land. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Revie skrev (5 minutter siden):

Altså... Trump har sagt og sier mye som er latterlig og langt over streken og han bidrar ikke til forsoning, men er hovering av drap ingenting mot hva han har sagt og gjort? Virkelig? Hva er så mye verre at det ikke engang kan sammenlignes med å gosse seg over at et menneske skytes fordi man har meninger man syns er 'æsje'? 

Trump voldtok en dame i et prøverom og forsøkte å begå statskupp.

Hakket verre enn usmakelig hovering på sosiale medier over en død person. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Revie skrev (7 minutter siden):

Og joda, de som måtte støtte Trump her har selvsagt all rett til å påpeke forkastelig oppførsel hos andre. Eller mener du også i så fall at folk med sosialistiske eller kommunistiske holdninger er nødt til å tie stille om absolutt alt som handler om menneskeverd, sensur og folkemord - inkludert Kaur? Tross alt den ideologien som har mest lidelse på samvittigheten.

Selv som kritisk til Trump syns jeg dette blir for dumt.

Sånt tull som det der har jeg ikke tid til. Jeg er selvsagt med på å diskutere saken på en ordentlig måte, om du har lyst, men på det grunnlaget du tegner opp her er det alt for mye vas å jobbe seg gjennom først.

Endret av Griever
Skrevet
qualbeen skrev (3 minutter siden):

At hun trakk seg, etter alt dette medie-bråket, forstår jeg godt. Og uttalelsen var jo helt bak mål! 

Men: la oss huske på at vi snakker om UNGDOMS-partier her!

Det har alltid blitt sagt mye rart og dumt fra ungdomspartiene. Dette var hverken første gang, ei heller siste gang, det kommer rare og upassende utsagn fra et ungdomsparti! 

Etter noen år på baken har jeg sluttet å bry meg så veldig om utsagn fra såpass unge. De er barn. Og vet ikke bedre. De mangler den livserfaring og konsekvent-tenkning som vi voksne etterhvert får. 

Personlig synes jeg dette får i overkant mye plass. Alle forstår at personen dummet seg ut! (Noe voldsomt også!)

Neste gang er det kanskje barn fra AP, Høyre eller FrP som plumper uti med en grovt fornærmede og upassende kommentar? I så fall; håper det blir korreks; at personene blir satt på plass, men jeg synes korreks og rettergang i størst mulig grad bør taes internt! Ikke via mediene. 🤷

Mye poeng her, men dette er politikere. Ungdomspartier riktignok, men det er folk som har ambisjoner om å styre. Hvis de sitter med slike holdninger, så er det potensielt veldig skadelig. Dette er ikke en som sitter på X eller Reddit i rødvinsfylla, men en politiker. Hun er også 22, ikke 14. Knapt tørr bak øra og neppe veldig verdensvant gitt sine utsagn, men ikke et barn.

Jeg har ingen ønsker om at Kaur nå skal rives i filler i dagevis. Kansellering tilhører woke-venstre og woke-høyre. Men ytringsfriheten har konsekvenser og det møtte Kaur nå - fra eget (mor-)parti må også påpekes. Hun er derimot et menneske og føler seg nok ganske alene akkurat nå. Utsagnet kostet henne vervet, helt korrekt, men det får være straff nok. Jeg er mer opptatt av at dette er en holdning som deles, enn at akkurat hun sa det. 

Kirks meninger kostet han livet, Kaurs kostet henne kun jobben. Heldigvis.

Ellers er jo en svært viktig jobb for journalister å holde politikere "ærlige", så at media slår opp dette syns jeg er ganske spot on. Det ville vært noe annet om det var private SMSer eller utroskap eller lignede. Som politiker vil det være vanskelig å skille hennes meninger fra R og det var bare en måte de kunne gjøre det på. Og det står det respekt av fra et parti jeg ikke støtter i særlig mange saker. Kudos til de. 

• Liker 1
Skrevet
Griever skrev (1 minutt siden):

Sånt tull som det der har jeg ikke tid til. Jeg er selvsagt med på å diskutere saken på en ordentlig måte, om du har lyst, men på det grunnlaget du tegner opp her er det alt for mye vas å jobbe seg gjennom først.

Forklar! Jeg prøvde bare å følge logikken din. Hvis du mente noe annet enn det jeg leste, så er jeg selvsagt åpen for å endre syn.

Skrevet

Hva med ytringsfriheten? 

Det er jo opplagt st hun mener det, akkurat som at den Sylvi innerst inne ikke hadde blitt trist om Greta T. plutselig hadde gått bort.

Lei av offentlige personer som skal beklage at de har sagt noe de står for. At de må ta konsekvensen er ok, men man bør jo da tre til side, og si. "Jeg står for det jeg sa, og tar da konsekvensen av det"

• Liker 2
Skrevet
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Trump voldtok en dame i et prøverom og forsøkte å begå statskupp.

Hakket verre enn usmakelig hovering på sosiale medier over en død person. 

Hvis han har faktisk voldtatt ei dame, så er det selvsagt verre enn ord. Det skal jeg si meg enig i. Ikke dømt så vidt jeg vet, uten at jeg tror det er så mye røyk uten ild. 

Om det var han som forsøkte et statskupp eller om det var deler av hans tilhengere, det er en annen diskusjon. Syns dog det er noe spesielt at mange som - helt korrekt - mente det var et angrep på demokratiet, mente at gårsdagen var en god ting. Uten at det er Griever skrev det.

Men da har jeg fått svar på spørsmålet mitt. 

Skrevet
Revie skrev (7 minutter siden):

Forklar! Jeg prøvde bare å følge logikken din. Hvis du mente noe annet enn det jeg leste, så er jeg selvsagt åpen for å endre syn.

Takk for det, da skal jeg uttrykke meg bedre. Må følge kidden på trening nå, men tar det igjen når jeg har tid. 👍 

Beklager at jeg ble litt brå.

• Hjerte 1
Skrevet
Lagabøter skrev (3 minutter siden):

Hva med ytringsfriheten? 

Det er jo opplagt st hun mener det, akkurat som at den Sylvi innerst inne ikke hadde blitt trist om Greta T. plutselig hadde gått bort.

Lei av offentlige personer som skal beklage at de har sagt noe de står for. At de må ta konsekvensen er ok, men man bør jo da tre til side, og si. "Jeg står for det jeg sa, og tar da konsekvensen av det"

Hun tok konsekvensen av det og gikk av. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutes ago, Kakkelfant said:

Det som er helt sikkert er at denne saken blir dynamitt i Amerikansk politikk fremover:

"Wall Street Journal skriver at det er funnet ammunisjon inngravert med ideologi knyttet til transpersoner og antifascisme i ammunisjonen i skytevåpenet som trolig ble brukt til å ta livet av Charlie Kirk (31).
...

Skytevåpenet hadde tre kuler i magasinet, som alle hadde inngraveringer."

Dette lukter det lang vei av. Hvorfor skulle en venstreradikaler legge fra seg et så klart bevis på hvilken type menneske som sto bak? Det er ikke noe motiv. Derimot er det motiv fra en som vil tåkelegge situasjonen til å gjøre dette.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Hun tok konsekvensen av det og gikk av. 

Ja, men hun trenger jo ikke beklage/angre for å si noe hun mener.

Tenker det er veldig mange som ikke felte en tåre, med tanke på hva slags holdninger avdødde hadde

• Liker 1
Skrevet (endret)
Griever skrev (6 minutter siden):

Takk for det, da skal jeg uttrykke meg bedre. Må følge kidden på trening nå, men tar det igjen når jeg har tid. 👍 

Beklager at jeg ble litt brå.

Nedlatende av meg også. Jeg beklager og svaret fra @VifteKopp er jeg helt enig i. Følelsene sitter litt utenpå i dag, særlig med tanke på enkelte reaksjoner. Gikk i 'egen' felle og tenkte meg ikke om. Det var ikke ment som et forsvar av DJT.

Jeg tror nok jeg forstår deg, så du trenger ikke ta deg tid. Jeg forstår hva du mener; at det sitter mange på "den andre siden" og sier ting som er like ille eller verre og at det blir stein i glasshus å kritisere Kaur for hardt - når man selv står for håpløse ting. Ingen tvil om at det finnes forkastelige folk der også, som nå får ekstra vann på mølla.

Som sagt, beklager. Følg ungen på trening og gjør viktige ting i stedet. Skal snart hjem til mine også.🙂

Endret av Revie
typo
Skrevet
Lagabøter skrev (Akkurat nå):

Ja, men hun trenger jo ikke beklage/angre for å si noe hun mener.

Tenker det er veldig mange som ikke felte en tåre, med tanke på hva slags holdninger avdødde hadde

Hun beklaget fordi hun trolig prøvde å redde jobben sin. 

• Liker 2
Skrevet
rozon skrev (2 timer siden):

Selv om jeg støtter dødsstraff, så ser jeg ingen grunn til å feire en gjennomført henrettelse som et eksempel. Det er ganske normalt for mennesker å skille mellom menneske og sak, men tydeligvis ikke for Rød Ungdom.

Hvis meningen om et drap er noe annet enn "motbydelig" elns, så bør man kanskje vurdere kompasset sitt - leder eller ikke leder, høyre eller venstre...

Dette var ikke en gjennomført henrettelse, det var ingen kriminalitet knyttet til CK,  ingen rettsak, ingen dom. Dette var et overlagt drap.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (25 minutter siden):

Dette lukter det lang vei av. Hvorfor skulle en venstreradikaler legge fra seg et så klart bevis på hvilken type menneske som sto bak? Det er ikke noe motiv. Derimot er det motiv fra en som vil tåkelegge situasjonen til å gjøre dette.

Det er ikke første gang en attentatmann har inngravert ord på kuler. Kanskje vente litt med "false flag" konspirasjonsteorier?

Sitat

“delay,” “deny,” “depose”

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vi trenger ikke gærninger på amerikansk nivå her i politiske posisjoner, godt hun er ute. Kirk var en drittsekk som ble rik på polarisering og propaganda, men ingen fortjener å bli skutt for sine synspunkter. Alt fyren gjorde var å prate. Amerikanerne er gærne og politisk vold er ikke noe nytt, flere drept bare i år der borte, det blir nok bare verre etter dette desverre. Hjernevasking og polarisering på dette nivået er skremmende å se, spesielt for de av oss født før årtusenskiftet som husker et helt annerledes USA før sosiale medier og trollfabrikker, selv om de alltid har vært sære.

Endret av ticx
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...