Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jojimbo skrev (1 minutt siden):

Helse og utdanning er hele samfunnets bærebjelker, ikke venstresidens ideologiske prosjekt.

Jeg skrev jo det og du siterte meg jo på det. Hele greia her er jo at det i denne saken ikke er "Høyre mot venstre" men ytre høyre mot alle andre. Er man ganske på midten på det politiske spektret er man fortsatt langt unna disse MAGA-idiotene.

Det kommer vel også an på hva man sier med "venstre". Er det USA-venstre så er jo selv de høyre for alt her i Norge og kun FRP (og litt KRF) som nærmer seg og ligner med på republikanerne.

Poenget mitt er at de som er på FRP-siden og lengre mot høyre vil bygge ned velferdssamfunnet her i landet. Så "venstre" (alt til venstre for ytre høyre) har det som bærebjelker i politikken. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Comma Chameleon skrev (14 minutter siden):

Jeg skrev jo det og du siterte meg jo på det. Hele greia her er jo at det i denne saken ikke er "Høyre mot venstre" men ytre høyre mot alle andre. Er man ganske på midten på det politiske spektret er man fortsatt langt unna disse MAGA-idiotene.

Det kommer vel også an på hva man sier med "venstre". Er det USA-venstre så er jo selv de høyre for alt her i Norge og kun FRP (og litt KRF) som nærmer seg og ligner med på republikanerne.

Poenget mitt er at de som er på FRP-siden og lengre mot høyre vil bygge ned velferdssamfunnet her i landet. Så "venstre" (alt til venstre for ytre høyre) har det som bærebjelker i politikken. 

Nja, det er flere ting demokratene er langt til venstre på

Abort uten grenser, stemmer imot straff for å ikke hjelpe barn født i live etter abort. Ønsker en vei til statsborgerskap til alle ulovlige innvandrere, som noen skrev i Trump-tråden

I Norge er abort forbudt ved levedyktighet. Mennesker som har sterk tilknytning til Norge utvises hvis de har lyvd om h or de kommer fra, og de som kommer ulovlig får ihvertfall ikke bli

Det er bare to eksempler på hvor demokratene er ekstreme ift norske på venstresiden, med unntak av SV og R kanskje

Det finnes sikkert flere eksempler. Når det gjelder velferdsstaten som du nevner så har du rett,  der er demokratene langt til høyre, finnes ikke noe tilsvarende det vi har her der borte

Endret av Tussi
La til siste avsnitt
Skrevet (endret)
Tussi skrev (47 minutter siden):

Kjønnskvotering, kjønnspoeng

Hva er det som får deg til å tro at kjønnskvotering er "importert fra USA"?

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Folkflesk skrev (3 minutter siden):

Hva er det som får deg til å tro at dette er "importert fra USA"?

Jeg mener det er DEI, så er ikke jeg imot all dei. Men jeg er imot det som går utover andre, det som diskriminerer noen, og i norge er det i hovedsak pga kjønn

Endret av Tussi
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (3 minutter siden):

Jeg mener det er DEI

Det er kjønnskvotering. Hvorfor skal du slenge på "DEI" bare for å unnskylde at noen andre prøver å ødelegge vårt samfunn med den kristenfundamentalistiske og anti-demokratiske MAGA-dritten?

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Folkflesk skrev (Akkurat nå):

Det er kjønnskvotering. Hvorfor skal du slenge på "DEI" bare for å unnskylde at noen prøver å ødelegge vårt samfunn med den kristenfundamentalistiske MAGA-dritten?

Kjønnskvotering går under den paraplyen ja, ellers så skjønner jeg ikke hva du snakker om. I Norge? Hvilken maga i Norge?

Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Kjønnskvotering går under den paraplyen ja, ellers så skjønner jeg ikke hva du snakker om. I Norge? Hvilken maga i Norge?

Les noen av innleggene over deg, hvis du ikke skjønner.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
12 minutes ago, Snikpellik said:

For en grotesk tale. Nazi-vibber. Stephen Miller, som er fra en jødisk familie, bør vite bedre enn å la seg inspirere av Goebbels sine taler. Dette er ikke første gang heller.

Grotesk mening.

• Liker 1
Skrevet
Jojimbo skrev (1 minutt siden):

Grotesk mening.

Det er iallefall smartere å lytte til ham enn til folk som ser for seg import av religiøs fundamentalisme og lederdyrkelse til Norge.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Jojimbo skrev (5 minutter siden):

Grotesk mening.

Likheten er slående, noen av setningene er nærmest identiske med en av Goebbels taler i 1932. Det er åpenbart at Miller har brukt Goebbels som inspirasjon, noe som er ganske forstyrrende i seg selv.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Skrevet
2 hours ago, RRhoads said:

Måtte le da jeg så at fru KKKirk tilga drapsmannen. Falsk "kristen" dame som prøver å kjøpe billige poeng. MAGA-gjengen biter sikkert på.

Falsk "kristen" dame, faktisk.. Sjekker du twitteren hennes så ser du han hun stort sett bare tvitrer bibelvers. Sjekke cv'n hennes og mens du først er i gang, hun driver et par firmaer, bl.a. et hvor man lærer å lese bibelen på 365 dager. Samt at hun holder på med en doktorgrad i Bibelstudier.

(Litt sånn det er med kristne koner som bare må sitte hjemme å føde barn og ikke får lov til noe annet av mannen sin)

• Liker 1
Skrevet
jallajall skrev (4 minutter siden):

Falsk "kristen" dame, faktisk.. Sjekker du twitteren hennes så ser du han hun stort sett bare tvitrer bibelvers. Sjekke cv'n hennes og mens du først er i gang, hun driver et par firmaer, bl.a. et hvor man lærer å lese bibelen på 365 dager. Samt at hun holder på med en doktorgrad i Bibelstudier.

(Litt sånn det er med kristne koner som bare må sitte hjemme å føde barn og ikke får lov til noe annet av mannen sin)

Ja, for ikke å snakke om at CK selv hadde sagt han ønsket kona (alenemor) skulle ta over TPUSA hvis han døde

• Liker 2
Skrevet
On 9/19/2025 at 6:40 PM, Red Frostraven said:

Problemet er bare at det ikke er tango.

Det er bare 1 side som er autoritær.
Det er bare 1 side som har misinformasjon og manipulasjon av eldre og unge som mediestrategi
Det er bare 1 side som gjør sitt ytterste for å rive ned demokratiet.

Det er totalt umulig å seriøst sammenligne de to sidene og gi begge skyld, på en fornuftig måte.
Hva mener du demokratene har gjort..?

Høh, du seie jo rett ut kva demokratane står for her, spesiellt di venstrevridde. Autoritær vold og hærverk er meir for ein standard å rekne når di venstrevridde demokratane skal ut i gatene. Misinformasjon og manipulasjon har vore agendaen i lang tid med mentalt utfordrande ideer om pronomen og kjønn(som egentlig heller handler om seksuell legning innpakka i ny språkdrakt). Målet om å rive ned demokratiet, sensurere alt som blir fortalt og redigere det til å handle om noko heilt anna er venstrevridd abc sugd rett fra kommunist-lalaland. Går ikkje ann å ta seriøst venstrevridde som fornekter demokrati og åpen debatt. Når så venstrevridde anklager alt og alle for å være nazister, hitler osv driver di polariseringa til nye høgder. Klagene på at NRK sendte CK minnestunda ufiltrert seie alt om venstrevridde sjølv her i Norge. 

• Liker 2
Skrevet
17 minutes ago, Snikpellik said:

Likheten er slående, noen av setningene er nærmest identiske med en av Goebbels taler i 1932. Det er åpenbart at Miller har brukt Goebbels som inspirasjon, noe som er ganske forstyrrende i seg selv.

Ja, fortsett med konspirasjonsteorier Snikpellik, se hvor det ender?
Bare pass på å rop ulv! ulv! etterpå, jeg er sikker på at noen hjelper deg... omsider.
Og pass på å skrik nazi til alle som ikke deler din empati, det vil si... Ikke er på samme følelsesladede bølgelengde som deg.

Skrevet
Jojimbo skrev (2 minutter siden):

Ja, fortsett med konspirasjonsteorier Snikpellik, se hvor det ender?
Bare pass på å rop ulv! ulv! etterpå, jeg er sikker på at noen hjelper deg... omsider.
Og pass på å skrik nazi til alle som ikke deler din empati, det vil si... Ikke er på samme følelsesladede bølgelengde som deg.

Tenker jeg ignorerer usaklighetene for trådens skyld.

Du mener det er uproblematisk at en av presidentens nærmeste rådgivere holder taler som bærer store likheter med Goebbels?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 5
Skrevet
1 minute ago, Snikpellik said:

Tenker jeg ignorerer usaklighetene for trådens skyld.

Du mener det er uproblematisk at en av presidentens nærmeste rådgivere holder taler som bærer store likheter med Goebbels?

Jeg ser på hele deg og dine meninger som usaklige, trodde du kanskje forsto det med svaret mitt.
Det du driver med der er rett og slett en av grunnene til at ting eskalerer, og jeg tar ingen part i sånt svada.

Så du kan ta Goebbels-terorien din og stappe den en viss plass.

Skrevet
Jojimbo skrev (9 minutter siden):

Jeg ser på hele deg og dine meninger som usaklige, trodde du kanskje forsto det med svaret mitt.
Det du driver med der er rett og slett en av grunnene til at ting eskalerer, og jeg tar ingen part i sånt svada.

Så du kan ta Goebbels-terorien din og stappe den en viss plass.

Jeg er langt fra enig med snikpellik i alt, men han er en av de mer saklige på forumet her skal sies

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...