Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, Klote said:

Det er spesielt utbredt blant de ulovlige innvandrerne, et problem som vokser også her i Norge.

Du har selvfølgelig bevis for påstanden din. Selvfølgelig. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 hours ago, jallajall said:

Senatet har vedtatt enstemmig vedatt å forslå å gjøre 14. oktober (hans bursdag) til National Day of Remembrance for Charlie Kirk.

Whereas Charlie Kirk was a champion of free speech, civil dialogue, and faith;

Whereas Mr. Kirk consistently promoted the values of individual liberty, open debate, the importance of civic engagement, and the defense of constitutional principles;

Whereas Charlie Kirk was recognized as one of the leading voices among young leaders in the United States, creating opportunities for civic education, fostering youth leadership, and promoting principles of liberty and democracy across the United States;

Whereas..

image.thumb.png.314429a2c1e27e34adb42268c714a801.png

You can’t make this shit up …

George Perry Floyd Jr. (October 14, 1973 – May 25, 2020) was an African-American man who was murdered by a white police officer in Minneapolis, Minnesota

https://en.m.wikipedia.org/wiki/George_Floyd

Endret av Feynman
  • Liker 4
Skrevet

...USA kan ha passert punktet i misinformasjon det ikke er mulig å komme tilbake fra -- et punkt hvor republikansk misinformasjon er umulig for rasjonelle amerikanere å adressere ovenfor likegyldige/sentrister og 'sentrister' som faller for høyrepopulistisk misinformasjon.

Det er en ufattelig skummel situasjon folk som Kirk har fått USA inn i.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

...USA kan ha passert punktet i misinformasjon det ikke er mulig å komme tilbake fra -- et punkt hvor republikansk misinformasjon er umulig for rasjonelle amerikanere å adressere ovenfor likegyldige/sentrister og 'sentrister' som faller for høyrepopulistisk misinformasjon.

Så fint at han ikke lenger kan "misinformere" da...? Merkelig å skylde på en mann som ble drept for sine meninger for situasjonen. Kvalmt egentlig 

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Formoder det var en gledens dag da Jimmy Kimmel fikk sparken. Siden man er så opptatt av viktigheten i å bekjempe misformasjon.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (8 minutter siden):

Så fint at han ikke lenger kan "misinformere" da...? Merkelig å skylde på en mann som ble drept for sine meninger for situasjonen. Kvalmt egentlig 

Jeg leser det ikke som at Kirk har skyld i at han ble drept (!), men at retorikken, dehumaniseringen og desinformasjonen til folk som Kirk og hans likemenn i MAGA-bevegelsen har bidratt til å øke polarisering og hat, som igjen har ført til mer politisk vold og drap i USA. Tror egentlig ikke det er et særlig omstridt spørsmål en gang, jeg opplever at de fleste (alle?) eksperter er samstemte om dette.

Endret av Snikpellik
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Jeg leser det ikke som at Kirk har skyld i at han ble drept (!), men at retorikken, dehumaniseringen og desinformasjonen til Kirk og hans likemenn har bidratt til å øke polariseringen som har ført til mer politisk vold og drap i USA.

Jeg oppfatter vedkommende som meget antipatisk  mot Kirk, og at hele skylden for klimaet i USA legges på konservative, inklusiv Kirk.

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Jeg oppfatter vedkommende som meget antipatisk  mot Kirk, og at hele skylden for klimaet i USA legges på konservative, inklusiv Kirk.

Jeg ville ikke satt Kirk og hans likemenn i samme bås som konservative, selv om mange av disse selv hevder de bare er vanlige konservative. Det er en helt enorm forskjell på det vi kjenner som en vanlig konservativ amerikaner og Kirk/MAGA.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Jeg ville ikke satt Kirk og hans likemenn i samme bås som konservative, selv om mange av disse selv hevder de bare er vanlige konservative. Det er en helt enorm forskjell på det vi kjenner som en vanlig konservativ amerikaner og Kirk/MAGA.

Greit nok, men it takes two to tango, å skylde på kun 1 part i det ekstremt toksiske klimaet som er i USA er et forsøk, etter mitt syn, på å fjerne fokus på egen sides bidrag til klimaet 

Det var en på venstresiden som drepte Kirk, en som ikke trodde på det vedkommende kaller misinformajson.

Ingenting blir bedre av å kun skylde på motparten i et slikt klima, noe jeg selv har vært veldig fokusert på, å ikke frata mine meningsfeller ansvar for å bidra til situasjonen i ulike saker. 

Men jeg beveger meg over på persondebatt og stopper der

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (35 minutter siden):

Greit nok, men it takes two to tango, å skylde på kun 1 part i det ekstremt toksiske klimaet som er i USA er et forsøk, etter mitt syn, på å fjerne fokus på egen sides bidrag til klimaet 

Det var en på venstresiden som drepte Kirk, en som ikke trodde på det vedkommende kaller misinformajson.

Ingenting blir bedre av å kun skylde på motparten i et slikt klima, noe jeg selv har vært veldig fokusert på, å ikke frata mine meningsfeller ansvar for å bidra til situasjonen i ulike saker. 

Men jeg beveger meg over på persondebatt og stopper der

Enig med @Tussi

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Representantene Hus har også banket gjennom en liten resolusjon; Honoring the life and legacy of Charles "Charlie" James Kirk. 58 demokrater stemte nei, 38 stemte valgte å stemme verken ja eller nei, men bare blankt ("present").

That the House of Representatives—

(1) condemns in the strongest possible terms the assassination of Charles “Charlie” James Kirk, and all forms of political violence;

(2) commends and honors the dedicated law enforcement and emergency personnel for their tireless efforts in finding the suspect responsible for the assassination of Charlie Kirk and urges the administration of swift justice to the suspect;

(3) extends its deepest condolences and sympathies to Charlie Kirk’s family, including his wife, Erika, and their two young children, and prays for comfort, peace, and healing in this time of unspeakable loss;

(4) honors the life, leadership, and legacy of Charlie Kirk, whose steadfast dedication to the Constitution, civil discourse, and Biblical truth inspired a generation to cherish and defend the blessings of liberty; and

(5) calls upon all Americans—regardless of race, party affiliation, or creed—to reject political violence, recommit to respectful debate, uphold American values, and respect one another as fellow Americans

Endret av jallajall
Skrevet
jallajall skrev (3 minutter siden):

respect one another as fellow Americans

Kommer Trump til å gå med på dette?

• Liker 2
Skrevet
Snikpellik skrev (56 minutter siden):

Jeg leser det ikke som at Kirk har skyld i at han ble drept (!), men at retorikken, dehumaniseringen og desinformasjonen til folk som Kirk og hans likemenn i MAGA-bevegelsen har bidratt til å øke polarisering og hat, som igjen har ført til mer politisk vold og drap i USA. Tror egentlig ikke det er et særlig omstridt spørsmål en gang, jeg opplever at de fleste (alle?) eksperter er samstemte om dette.

Nettopp. Å dø er ingen unnskyldning for all skade man har påført andre mennesker og samfunn. Ihvertfall ikke i så stor skala.

Og dette er veldig viktig å påpeke: man kan 100% fordømme mordet på Kirk, uten å lyve og renvaske den ideologien han fremmet. Man kan fordømme mordet på ham, uten å late som om han var en fantastisk og godhjertet forkjemper for demokrati og ytringsfrihet.

• Liker 4
Skrevet

Charlie KKKirk var en reinspikka rasist som brukes mer politisk etter sin død enn før.

Hvitvasking av amerikansk historie er på gang.   Trump-administrasjonen sletter alle spor etter afro-amerikanere fra museum, parker og offentlige sider. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Rune_says skrev (5 minutter siden):

Charlie KKKirk var en reinspikka rasist som brukes mer politisk etter sin død enn før.

Hvitvasking av amerikansk historie er på gang.   Trump-administrasjonen sletter alle spor etter afro-amerikanere fra museum, parker og offentlige sider. 

Merkelig at ikke svsrte konservative så denne rasismen som visstnok var så uttalt da.... på YouTube, svarte personer jeg kjenner etc, som betrakter ham som langtfra rasist

Endret av Tussi
  • Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Rune_says said:

Hvordan er det egentlig å se at det er så mange som minnes og sørges over en reinspikka rasist?

• Liker 2
Skrevet
jallajall skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det egentlig å se at det er så mange som minnes og sørges over en reinspikka rasist?

Hvorfor fortsetter du å spørre om dette?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...